//
کدخبر: ۴۴۸۵۳۵ //

کاشت ناخن و لمینت ناخن چه فرقی دارن؟ کدومش طبیعی تر به نظر میرسه؟

کاشت ناخن و لمینت ناخن این روزها بسیار ترند و پرطرفدار هستند. ولی اینکه چه کسی باید کاشت انجام دهد و چه کسی باید لمینت را انجام دهد، بستگی به سلیقه و شرایط آن فرد دارد.

کاشت ناخن و لمینت ناخن چه فرقی دارن؟ کدومش طبیعی تر به نظر میرسه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه به تفاوت کاشت ناخن و لمینت ناخن می پردازیم. با ما همراه باشید:

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن طبیعی یک فرایند آرایشی است که شامل استفاده از یک ورق نازک و شفاف با رنگ و طرح مورد نظر است. این ورق روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرد و با استفاده از چسب یا ژل مخصوص به ناخن ثابت می‌شود. ورق لمینت می‌تواند شفاف باشد و صرفاً براقیت ناخن را افزایش دهد، یا شامل طرح‌ها، رنگ‌ها و جزئیات دیگری باشد.

مراحل انجام لمینت چگونه است؟

1_آماده‌سازی ناخن طبیعی با تمیز کردن و شکل دادن

2_قرار دادن ورق لمینت روی ناخن طبیعی با استفاده از چسب یا ژل مخصوص

3_برش و تراشیدن ورق لمینت به اندازه و شکل ناخن طبیعی

4_صیقل کردن ناخن لمینت شده

کاشت ناخن و لمینت ناخن

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن فرایندی است که در آن ناخن مصنوعی به ناخن طبیعی افزوده می‌شود. این فرایند شامل استفاده از موادی مانند پودر آکریلیک، ژل، فیبرگلاس، یا ترکیبی از آنها است. کاشت ناخن به کمک لایه‌بندی و ساختاردهی دقیق، قوام و طول به ناخن طبیعی اضافه می‌کند. ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی اعمال می‌شود و با استفاده از مواد چسبنده و فرایند خشک شدن، ثابت می‌شود.

مراحل کاشت ناخن چگونه است؟

1_آماده‌سازی ناخن طبیعی با تمیز کردن و شکل دادن

2_اعمال ناخن مصنوعی با استفاده از پودر آکریلیک، ژل، فیبرگلاس و یا ترکیبی از آنها

3_لایه‌بندی و ساختاردهی دقیق ناخن مصنوعی تا به قوام و شکل مطلوب برسد

4_صیقل کردن ناخن کاشته شده

تفاوت کاشت ناخن و لمینت:

تفاوت اول

در کاور ژل به علت استفاده نکردن از تیپ و فرمر، ظاهر ناخن کاملا طبیعیست و مواد به صورت لایه ای نازک روی ناخن قرار می گیرند که هیچ گونه ضخامت و حجمی به آن اضافه ن می کنند و بسیار سبک هستند. به همین دلیل امکان بلند کردن قد ناخن در لمینت وجود ندارد.

تفاوت دوم

در لمینت ناخن، فرم ناخن ها، همان حالت طبیعی ناخن است و تنها لایه ای از ژل مخصوص لمینت روی صدف آن قرار می گیرد تا استحکامش بیشتر شود. اما در کاشت ناخن علاوه بر ایجاد لایه محافظتی بر روی ناخن توسط مواد کاشت، فرم ناخن ها نیز تغییر می کند.

289562449_4619758378123983_5591522700912405733_n

تفاوت سوم

در کاشت ژل یا لمینت سوهان کشی خاصی بر روی ناخن انجام ن می گیرد به همین دلیل به صدف ناخن هیچ آسیبی وارد نمی شود اما در کاشت پودری ناخن ها به طور مفصل سوهان کشی شده و بستر ناخن نازک می شود که در این حالت اگر ناخن کار نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نکند ممکن است به ناخن آسیب جدی وارد شود.

تفاوت چهارم

اما در کاشت اکریلیک قد ناخن توسط تیپ و فرمر بلندتر می شود و مواد به نسبت با ضخامت بیشتری بر روی ناخن قرار می گیرند و آن را ضخیم تر و قوس دار می کنند و ممکن است همین امر باعث شود بعضی افراد بر روی ناخن های خود احساس سنگینی کنند. در ضمن بسته به سلیقه هر فرد فرم ناخن نیز می تواند تغییر کند و شکل جدیدی به خود بگیرد.

تفاوت پنجم

از نظر مدت زمان انجام کار، از آنجایی که لمینت ناخن نسبت به کاشت ناخن مراحل کمتری دارد، زمان کمتری هم می برد.

تفاوت ششم

با انجام لمینت ناخن، قابلیت لمس ناخن حفظ می شود. کاشت لمینت به خاطر نازک بودن قابلیت انعطاف دارد و به راحتی شکسته ن می شود. اما در کاشت قابلیت لمس ناخن تقریبا از بین می رود، سطح ناخن سفت و خشک می شود و به دلیل نداشتن انعطاف احتمال شکستگی و لب پر شدن ناخن بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان