//
کدخبر: ۴۴۶۹۷۰ //

سونامی جراحی زیبایی در ایران؛ طی یک سال ۳۲۰هزار عمل زیبایی انجام شد!

فایننشال‌تایمز اخیرا گزارشی با عنوان «سونامی جراحی‌های زیبایی در ایران» منتشر کرده که در آن آمار عمل زیبایی انجام شده در ایران در سال۲۰۲۲ را ارائه می‌کند.

سونامی جراحی زیبایی در ایران؛ طی یک سال ۳۲۰هزار عمل زیبایی انجام شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس این گزارشی که روز جمعه گذشته (۱۶ فوریه - ۲۷ بهمن) منتشر شده، ایران از مدت‌ها قبل به عنوان مرکزی برای جراحی‌های زیبایی شهرت داشته و سالانه ده‌ها هزار نفر در جستجوی دستیابی به چهره‌ای ایده آل زیر تیغ جراحی می‌روند.

اما افزایش قابل توجه تعداد این عمل‌ها در سال‌های اخیر پزشکان را نگران تاثیرات آن بر سلامت بیماران و حتی هویت ایرانی کرده است.

گزارش فایننشال تایمز تایید کرد که رتبه ایران در سال ۲۰۲۲ شش پله در جدول بیشترین موارد جراحی‌ زیبایی بالا رفته و اگر آمار ۱۵۱ هزار جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۶ مبنا قرار داده شده باشد ، حدود ۳۲۰ هزار عمل زیبایی در سال ۲۰۲۲ رشد بیش از دوبرابر را نشان می‌دهد.

 در این گزارش همچنین توضیح داده شده است که «حدود ۸.۵ درصد مشتریان جراحی زیبایی در ایران در سال ۲۰۲۲ از کشور‌های دیگر بودند».

«بابک نیکومرام»، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در این باره گفت: «چهره اصیل ایرانی از طریق اعمال جراحی گسترده در حال تحریف است.»

وی افزود: «استاندارد‌های زیبایی نامتجانس غربی بر ایرانیان تحمیل شده است.»

نیکومرام در ادامه گفت: «اما این آمار‌ها تنها نوک کوه یخ است، زیرا تنها تعداد محدودی از جراحان آمار‌های خود را به انجمن ارائه می‌کنند.»

وی توضیح داد: «پزشکان الزامی برای ثبت آمار اعمال حراجی انجام شده ندارند. تعداد واقعی عمل‌های انجام شده بسیار بالاتر است و احتمالا ایران را در بین ۵ کشور با بیشترین اعمال زیبایی قرار می‌دهد.»

روزنامه «دنیای اقتصاد» ایران با نشر گزارش فایننشال‌تایمز و ارائه اظهارات «بابک نیکومرام»، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نوشت: «نایب‌رئیس و دبیر انجمن روانشناسی سلامت ایران پیشتر به خبرگزاری ایرنا گفته بود که آمار‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که ایران جزو سه کشور اول جهان در خصوص جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود.»

این روزنامه ایرانی همچنین علت اصلی افزایش انجام عمل زیبایی در ایران، عوامل روان‌شناختی را اعلام کرد

این روزنامه توضیح داد که این جراحی‌های زیبایی به‌دلیل عزت‌نفس پایین، فقدان تصورات مثبت از خود، بدریختی بدنی و کسب توجه عمومی انجام می‌شود.

گفتنی است که جراحی بینی محبوب‌ترین عمل در میان جراحی‌های زیبایی در ایران به شمار می‌رود و پس از آن لیپوساکشن، جراحی پلک، جراحی شکم و جراحی سینه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان