//
کدخبر: ۴۴۴۸۸۶ //

ظرافت فرانسوی در ضیافت سلطنتی سوئد: درخشش بانوی اول فرانسه با یک استایل شیک

بریژیت مکرون، بانوی اول فرانسه، در سفر رسمی دو روزه به سوئد، چند ظاهر برازنده را برگزید که به گفته کارشناسان مد، می‌تواند الهام‌بخش زنانی در سن مشابه او باشد که می‌خواهند در موقعیت‌های اجتماعی ظاهر رسمی و شیک را با ظرافت زنانه‌ای همراه کنند که کمی هم چاشنی فرانسوی داشته باشد.

ظرافت فرانسوی در ضیافت سلطنتی سوئد: درخشش بانوی اول فرانسه با یک استایل شیک
به گزارش فرتاک نیوز،

 سبکی که بریژیت برگزید شباهت زیادی به انتخاب‌های او در زمانی داشت که میزبان شاه چارلز و ملکه کامیلا، زوج سلطنتی بریتانیا، بود.

بریژیت مکرون سراغ رنگ موردعلاقه‌اش، آبی، رفت که با پوست او همخوانی خوبی دارد. او لباس‌هایی از روشن‌ترین سایه‌های آبی تا سرمه‌ای در کمد لباس‌هایش دارد.

لباس ویژه او در این سفر پیراهن آبی راسته‌ای بود که در ضیافت شام پادشاه سوئد پوشید.

اگرچه بانوی اول جمهوری فرانسه مانند میزبان‌هایش تاج و نشان و حمایل نداشت، این پیراهن با تزئینات ظریفش متناسب با شکوه این شب‌نشینی سلطنتی بود.

در ضیافت رسمی به‌میزبانی شاه چارلز در شب ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بریژیت با پیراهن راسته سرمه‌ای با کمربند و سردست‌های ظریف سنگ‌دوزی‌شده ظاهر شد.

4_61-Photoroom

انتخاب دیگر او در سفر سوئد یک ظاهر تک‌رنگ فیروزه‌ای روشن بود. او پالتوی شش‌دکمه یقه‌انگلیسی را روی پیراهن بالای زانوی همرنگ پوشیده و دستمال‌گردن بته‌جقه‌ای رنگ همسان از مارک فرانسوی کوژتن (Kujten) بسته بود. این انتخاب او به مذاق نشریه‌های مد فرانسوی مانند پاری مچ خوش آمد و آن را ستودند. در کیف و کفش و دستکش هم انتخاب بریژیت مشکی بود، که با حال و هوای کلاسیک این ظاهر همخوانی داشت.

 سرمه‌ای انتخاب دیگر بانوی اول فرانسه در سفر به سوئد بود. او کت‌دامن راسته خوش‌دوخت سرمه‌ای به تن داشت که مزین به گزینه محبوبش، یعنی دکمه‌های طلایی شبیه یونیفرم نظامی، بود. انتخاب جواهرات او ترکیبی از دست‌بند طلایی با انگشتر لاجوردی بود.

5_52-Photoroom

این ظاهر نیز شباهت زیادی به لباسی داشت که او در ملاقات با کامیلا، ملکه بریتانیا، به تن کرد. در نخستین سفر دولتی پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا به فرانسه، بانوی اول فرانسه از آن‌ها با ظاهر کلاسیک سرمه‌ای استقبال کرد.

امانوئل مکرون ، رئیس‌جمهوری فرانسه، و همسرش روز سه‌شنبه ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ برای یک دیدار رسمی دو روزه به سوئد رفتند و خانواده سلطنتی سوئد در بالاترین حد از آن‌ها در کاخ استکهلم استقبال کردند. در دیدارها و مهمانی‌های این سفر رسمی از مهمانان با غذاهای ویژه‌ای مانند تِرین (Terrine) پذیرایی شد که نوعی غذای سنتی فرانسوی است. سیلویا، ملکه سوئد، تاج اهدایی ناپلئون به همسرش ژوزفین را بر سر گذاشته بود. این تاج همچنین زینت‌بخش موهای ولیعهد سوئد در روز عروسی‌اش بود. 

7_38-Photoroom

ناپلئون به این نوع خاص جواهرات علاقه شخصی داشت. تراش نیم‌رخ و افزودن نقش برجسته‌های کوچک روی سنگ‌های قیمتی و عاج کامئو (Cameo) یکی از قدیمی‌ترین فنون جواهرسازی است. معمولا نیم‌رخی از الهه‌های یونان باستان یا روایتی از داستان‌های اساطیر روم روی این سنگ‌ها حکاکی می‌شود. ناپلئون مسحور این نوع جواهرات بود. او نه‌تنها تاج خودش را از این نوع خاص انتخاب کرد، بلکه مجموعه‌ای از جواهرات ملکه را نیز از این مدل خاص سفارش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان