//
کدخبر: ۴۳۴۹۱۰ //

این لباس ها رو خودت نشور؛ حتما ببر خشکشویی!

اگر می توانستیم تمام لباس چرک ها را به راحتی درون ماشین لباسشویی بیندازیم، زندگی خیلی آسان و دوست داشتنی می شد! اما متاسفانه این کار ممکن است تعداد لباس آسیب دیده روی دستمان بگذارد که دیگر به هیچ عنوان مثل روز اولشان نمی شوند. ب

این لباس ها رو خودت نشور؛ حتما ببر خشکشویی!
به گزارش فرتاک نیوز،

برچسب های روی لباس اولین مرجع در خصوص نحوه مراقبت از لباس هستند که در وهله اول آینده کمد لباس های شما به آن بستگی دارد. این برچسب های کوچک دستورالعمل های مناسب شستشو و خشک کردن پارچه را در اختیار شما قرار می دهند. از آنجایی که شستشوی برخی از لباس ها در خانه ممکن است به آنها آسیب بزند و آنها را غیرقابل استفاده کند، توصیه می شود شستشوی برخی از لباس ها را به خشکشویی بسپارید. در ادامه با معرفی لباس هایی که باید برای شستشو به خشکشویی سپرده شوند، با ما همراه باشید.

1- ابریشم

پارچه های ابریشمی دارای الیاف طبیعی و محکمی هستند و رنگ های مورد استفاده برای رنگ‌آمیزی را به‌طور کامل به خود جذب نمی کنند. از این رو شستن آنها با آب و صابون علاوه بر از بین رفتن رنگ، موجب جمع شدن و تغییر شکل پارچه خواهد شد. اگر لباس هایتان ثبات رنگ ندارند و رنگ پس می دهند و یا بیش از دو رنگ دارند، بهترین کار برای شستشو، سپردن آنها به خشکشویی است.

ابریشم

2- پشم

توصیه می شود لباس، شال گردن و دستکش بافتنی را به هیچ عنوان درون ماشین لباسشویی قرار ندهید. چرا که چرخش ماشین لباسشویی و میزان دمای آب گرم موجب آسیب رسیدن به بافت پارچه خواهد شد. سعی کنید لباس های پشمی را با دست بشویید. با این حال بهترین کار سپردن آنها به یک خشکشویی قابل اعتماد است.

3- جیر

جیر نوع خاصی از چرم است که عمدتا از پوست بره، گاو و بز ساخته می شود. این نوع پارچه به نور، رطوبت، پاک کننده های مبتنی بر آب و پاک کننده های شیمیایی حساس است. توصیه می شود برای اطمینان از شستشوی لباستان با یک شوینده مناسب آنها را به یک متخصص خشکشویی بسپارید.

4- چرم

لباس های چرمی معمولاً شامل دستورالعمل‌های مراقبت ویژه ای هستند که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب دیدن حتما باید رعایت شوند. این نوع لباس ها بافت حساس و خاصی دارند و شستشوی آنها در خشکشویی با استفاده از دستگاه های مکانیزه و با دقت خاص انجام می شود.

چرم

5- کتان

 پارچه کتان یکی از قدیمی ترین پارچه های تولید لباس است که از الیاف کتان بدست می آید. این نوع پارچه کاملا قوی و جاذب است و در مقایسه با پنبه سریعتر خشک می شود. پارچه های کتانی را اغلب می توان با دست شست و در هوای آزاد خشک کرد. اما از آنجایی که شستشوی نادرست ممکن است موجب از بین رفتن حالت لباس شود، توصیه می شود برای اطمینان از عدم آسیب این نوع پارچه ها را به خشکشویی بسپارید.

6- ریون

الیاف ریون از منابع طبیعی و در کارخانجات صنعتی تولید می ‌شود. این پارچه ها انواع و اقسام متنوعی دارند و بافت هر کدام از آنها شبیه بافت پارچه های طبیعی مانند پارچه های ابریشمی، پشمی، لینن و کتان است. از آنجایی که این نوع پارچه از الیاف سلولزی رنگ شده ساخته شده اند، در هنگام شستشو در آب گرم ممکن است رنگ خود را از دست بدهند. توصیه می شود پارچه های ریون را به کمک یک شوینده ملایم و در آب سرد بشویید. با این حال، امن ترین راه سپردن آن به یک خشکشویی قابل اعتماد است.

7- جین

برخلاف تصور رایج بهتر است لباس جین را درون خشک کن قرار ندهید. اگرچه پارچه جین بادوام است، اما توصیه می شود آن را به صورت پشت و رو و با آب سرد بشویید و در هوای آزاد خشک کنید. با این حال اگر می خواهید لباس جین موردعلاقه تان آب نرود، کوچک نشود و رنگش ثابت بماند توصیه می شود برای شستشو آن را به خشکشویی ببرید.

جین

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان