//
کدخبر: ۴۳۳۶۶۵ //

۱۳ روش طبیعی و موثر برای رفع تیرگی و روشن کردن آرنج

تیرگی آرنج یکی از مشکلات شایعی است که تقریبا همه ما با آن مواجه شده و به دنبال راهی برای سفید کردن آرنج خود بوده ایم

۱۳ روش طبیعی و موثر برای رفع تیرگی و روشن کردن آرنج
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید جزو افرادی هستید که آرنج تیره ای دارید و از این موضوع بسیار ناراحت هستید. این موضوع زمانی که پیراهن های تابستانی یا تی شرت می پوشید شما را اذیت می کند. توجه به زیبایی و سلامتی یک ویژگی مهم در جذابیت هر فردی محسوب می شود. قدم اول این است که به خودتان اهمیت دهید. در حقیقت باید خودتان را دوست داشته باشید و به بدن تان احترام بگذارید. سفید کردن آرنج یک مشکل بسیار کوچک است که با چندین روش ساده می توان آن را برطرف کرد. به یاد داشته باشید اگر فردی با این مشکل روبرو شود می تواند از چندین شیوه کمک بگیرد. در ادامه مطلب به ساده ترین روش های سفید کردن آرنج اشاره خواهیم کرد.

در ادامه به چند روش ساده برای سفید کردن آرنج می پردازیم:

1. آب لیمو

یکی از راه های مهم برای سفید کردن آرنج استفاده از آب لیمو است. لیمو خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد و می تواند تیرگی های آرنج را برطرف کند. همچنین دارای ویتامین ث است. این ویتامین موجب می شود که سلول های مرده پوست از بین بروند و پوست روشن شود. برای برطرف کردن سیاهی آرنج با لیمو باید آب آن را گرفته و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب را روی آرنج خود  قرار دهید. بعد از 15 تا 30 دقیقه با آب ولرم نواحی آرنج را به طور دقیق بشویید.

Home-Remedies-Whiten-Hands-Legs-3

برای رفع سیاهی آرنج می توانید یک عدد لیموی تازه را از وسط برش دهید. سپس آن را روی نواحی دلخواه قرار داده و ماساژ دهید. پس از آن با آب ولرم بشویید. اطمینان داشته باشید که اگر این کار را 4 یا 5 بار در هفته انجام دهید، با نتیجه حیرت انگیزی مواجه می شوید. پس از آن پوست آرنج تان صاف و روشن خواهد شد.

2. شکر و روغن زیتون

یکی از بهترین راه ها برای سفید کردن آرنج استفاده از اسکراب شکر و روغن زیتون است. روغن زیتون و شکر دارای خواص فراوانی برای پوست هستند و می توانند به طور کامل تیرگی های آرنج را برطرف کنند. این ترکیب فوق العاده سلول های سطح پوست را از بین می برد. علاوه بر این باعث آبرسانی پوست می شود. وجود روغن زیتون در این اسکراب موجب می شود تا بعد از استفاده پوستی لطیف، نرم و درخشان داشته باشید. برای اینکه این اسکراب را تهیه کنید نخست به روغن زیتون حرارت دهید. پس از مدت اندکی شکر را به آن اضافه کنید. این ترکیب را باید هم بزنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.

 می توانید خمیر را روی نواحی تیره پوست آرنج خود قرار دهید. این ترکیب باید 10 تا 15 روی پوست بماند. شما می توانید پوست تان را با آب گرم بشویید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید یک روتین روزانه داشته باشید.

3. روغن نارگیل

یکی از روغن های طبیعی و پر خاصیت برای سفید کردن آرنج، روغن نارگیل است. این روغن در بیشتر محصولات آرایشی بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نارگیل به علت داشتن ویتامین E نقش مهمی در رفع تیرگی آرنج دارد. این ویتامین مهم می تواند زبری و خشکی پوست را از بین ببرد. علاوه بر این تیرگی های پوست با آن برطرف می شود. برای رفع سیاهی آرنج کمی از آن را روی آرنج خود بزنید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند، زیرا باید به خوبی جذب شود. در آخر باید آن را با آب ولرم بشویید. این روش را می توانید یک بار در روز انجام دهید.

4. روغن کرچک

روغن کرچک برای سفید کردن آرنج پیشنهاد می شود. این روغن می تواند پوست آرنج را نرم کند و خشکی های پوست را برطرف می کند. می توانید شب ها پیش از اینکه به رختخواب بروید، به مدت 10 تا 15 دقیقه این روغن را روی زانو و آرنج تان بزنید. به یاد داشته باشید باید صبح روز بعد این ترکیب را با شامپو و آب ولرم بشویید. پس از 4 یا 5 روز متوجه می شوید که پوست آرنج تان چقدر روشن و نرم شده است.

5. آلوئه ورا

در میان تمام ماسک های خانگی بهترین ماسک برای سفید کردن آرنج، ماسک آلوئه ورا است. آلوئه ورا دارای آنزیمی به اسم آلومین است. این آنزیم می تواند تیرگی های آرنج را برطرف کند. استفاده از آلوئه ورا موجب می شود که سلول های مرده آرنج تان از بین برود و پوستی صاف و روشن داشته باشید. به منظور استفاده از خواص فراوان آلوئه ورا یک تکه برگ آلوئه ورا را برش دهید تا یک ماده ژلاتینی از آن خارج گردد. سپس اندکی ژل را از آن جدا کنید و روی قسمت تیره آرنج تان بزنید. توجه داشته باشید باید بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند تا جذب شود. در آخر پوست تان را با آب ولرم بشویید. برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را بگیرید، این روتین را هر روز تکرار کنید.

Home-Remedies-Whiten-Hands-Legs-6

6. اسانس روغن رزماری

برای رفع تیرگی آرنج می توانید از روغن رزماری استفاده کنید. این روغن جریان خون را  تا حد زیادی افزایش می دهد. علاوه بر این رزماری یک ضد عفونی کننده عالی به شمار می رود و می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری کند.

7. زردچوبه

یکی از مهم ترین موادی که دیرباز تا کنون برای سفید کردن آرنج از مورد استفاده قرار می گیرد، زردچوبه است. در ترکیبات زردچوبه کورکومین وجود دارد که می تواند موجب کاهش ملانین شود. همچنین موجب رفع تیرگی پوست آرنج خواهد شد. زردچوبه با داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی می تواند آرنج را صاف و روشن کند.

اگر قصد دارید برای سفید کردن آرنج از زردچوبه استفاده کنید باید دو قاشق چای خوری زردچوبه را با کمی آب لیمو ترکیب کنید. پس از آن مخلوط را هم بزنید تا خمیر یکدست و صاف درست شود. اکنون ماسک شما آماده است و می توانید از آن برای تیرگی های آرنج خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید باید اجازه دهید که این ترکیب 20 تا 25 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، در هفته چهار یا پنج بار از آن استفاده کنید.

8. آرد نخودچی

یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری شکل به دست آید. این ترکیب باید 25 تا 30 دقیقه روی پوست آرنج تان بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای اینکه این خمیر را درست کنید، می توانید از شیر یا آبلیمو نیز کمک بگیرید. آرد نخودچی یک لایه بردار فوق العاده محسوب می شود و می تواند تیرگی های آرنج را به طور کامل برطرف کند.

9. روغن چوب صندل

10 تا 13 قطره روغن چوب صندل را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را روی آرنج خود بزنید و اجازه دهید شب تا صبح روی آرنج تان بماند. صبح روز بعد باید آن را بشویید. روغن چوب صندل به روشن شدن آرنج کمک می کند.

10. جو دو سر

برای افرادی که قصد سفید کردن آرنج خود را دارند، یکی از بهترین راه ها استفاده از جو دو سر است. جو دو سر یک لایه بردار قوی محسوب می شود و می تواند سلول های مرده پوست را نابود کند. این ماده علاوه بر رفع تیرگی آرنج، پوست را نیز صاف و روشن می کند. جو دو سر پوست را مرطوب می کند و خشکی و زبری آرنج را از بین می برد. برای این کار یک قاشق غذا خوری جو دو سر را با نمک و آبلیمو ترکیب کنید. این مواد را خوب هم بزنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. بعد از اینکه ماسک آماده شد آن را بردارید و روی آرنج خود بزنید.

توجه داشته باشید باید این ترکیب 10 تا 20 دقیقه روی پوست تان بماند. سپس می توانید آن را با آب نسبتا ولرم بشویید. این کار را بهتر است در هفته 4 یا 5 بار انجام دهید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید.

11. ماست و سرکه سیب

ماست یک ماده طبیعی است و می تواند نقش زیادی در سفید کردن آرنج داشته باشد. این ماده حاوی ویتامین های مهم و کلسیم است که تیرگی های آرنج را نیز برطرف می کند. افرادی که می خواهند آرنج روشن و صافی داشته باشند، می توانند ماست و سرکه سیب را با یکدیگر مخلوط کنند. برای ساخت این ترکیب بهتر است یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را باید هم بزنید. سپس اندکی از آن را بردارید و روی نواحی تیره آرنج خود بزنید. 15 تا 25 دقیقه زمان نیاز است تا مواد روی پوست تان خشک گردد. بعد از اینکه مواد خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. اگر در هفته یک بار از این ترکیب استفاده کنید، تمام تیرگی های آرنج تان برطرف می شود.

7-2

12. جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موثرترین و بهترین موادی است که برای برطرف کردن تیرگی های آرنج مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند سلول های مرده پوست را نابود کند و یک لایه بردار فوق العاده محسوب می شود. می توانید با استفاده از این ماده نواحی تیره آرنج تان را سفید کنید. برای رفع سیاهی آرنج، یک قاشق غذاخوری آب و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید باید آن را آنقدر هم بزنید تا حالت خمیر شکل به دست بیاید. اندکی از آن را بردارید و به صورت دایره ای روی نواحی تیره پوست آرنج ماساژ دهید. توجه داشته باشید در این مرحله باید 5 تا 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک جوش شیرین جذب پوست شود. پس از آن پوست تان را با آب ولرم بشویید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، این ماسک را به صورت روزانه استفاده کنید. با این ماسک پوست آرنج تان دیگر تیره نخواهد بود.

13. سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی را بردارید و آن را به چندین تکه تقسیم بندی کنید. پس از آن تکه های سیب زمینی را روی زانو و آرنج خود بزنید. در این مرحله باید اجازه دهید عصاره سیب زمینی 25 تا 30 دقیقه روی پوست آرنج تان بماند. سپس باید آن را با دقت بشویید. سیب زمینی دارای ماده ای به نام کاتکولاز است و یک آنزیم روشن کننده پوست محسوب می شود. علاوه بر این سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد و می تواند آرنج را روشن کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان