//
کدخبر: ۴۳۱۹۸۰ //

۹ روش جذاب برای پوشیدن بارانی؛ اگر می‌خواهید پاییز امسال خوشتیپ باشید اینجوری لباس بپوشید

افرادی که طرفدار استایل کلاسیک هستند، همیشه بارانی را در کمد لباس خود داشته و برای روزهای خنک و سرد سال از آن استفاده می کنند.

9 روش جذاب برای پوشیدن بارانی؛ اگر می‌خواهید پاییز امسال خوشتیپ باشید اینجوری لباس بپوشید
به گزارش فرتاک نیوز،

 این لباس، هنوز هم از مد نیفتاده و یکی از اجزای مهم استایل خانم ها و آقایان شیک پوش است. بارانی برای روزهای خنک سال انتخاب بسیار خوبی بوده که شما را در برابر سرما و باد ملایم حفظ می کند؛ اما گاهی اوقات نیز افراد مایل‌اند برای روزهای سرد سال از بارانی که بسیار سبک بوده استفاده کرده و به سراغ کاپشن و پالتوهای ضخیم نروند. پوشیدن چندین لباس بر روی هم شما را گرم نگه می‌دارد؛ ولی استایل شما را نامرتب نشان می دهد. در این شرایط با ایجاد تغییراتی در استایل می توان تیپی شیک داشت و بارانی را در روزهای سرد سال نیز پوشید.

بارانی ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

بارانی ها نسبت به طراحی، قد، جنس و کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. معمولاً در حالت کلی ضدآب بودن پارچه در تمامی انواع بارانی مشترک بوده و همچنین طراحی آن ها به گونه ای است که برای فصل های خنک و سرد قابل استفاده باشند. در این قسمت انواع بارانی را از نظر ضدآب بودن، ضد رطوبت و ضد باد بودن مقایسه می کنیم.

بارانی ‌های ضدآب

زمانی که آّب باران به هیچ صورتی نتواند از بارانی عبور کرده و شما را خیس کند، آن بارانی ضد آب نامیده می شود. ضد آب بودن بارانی نسبت به نوع پارچه و استانداردهای برندها متفاوت است. پانچوها جزو بارانی هایی هستند که ضدآب بوده؛ ولی تهویه ندارند. بارانی پانچو شخص را از خیس شدن حفظ کرده؛ ولی به عنوان ضد باد عملکرد خیلی خوبی ندارد.

بارانی ضدآب با تهویه

برخی بارانی ها علاوه بر ضد آب بودن، با جنسی که دارند، گردش هوایی در درون لباس ایجاد کرده که از تعریق جلوگیری می کنند. برای افرادی که فعالیت های بدنی بالایی داشته و زیاد عرق می کنند، این بارانی ها بسیار مناسب هستند.

بارانی های ضد رطوبت

این نوع بارانی را نمی توان ضدآب دانست ولی با جنسی که دارند، برای زمان کوتاهی از خیس شدن بدن جلوگیری می کنند. معمولاً بارانی های ضد رطوبت تهویه دار بوده و گردش هوای مناسب را در زیر لباس ایجاد می کنند.

انواع بارانی کدامند

بارانی‌های ضد باد

این نوع بارانی ها برای مقاومت در برابر باد و طوفان طراحی شده که عموماً ضد آب نیز هستند. برای ساخت این نوع بارانی از نوعی لمینت استفاده شده که آن را ضد باد و ضدآب می کند.

بارانی ‌های ۳ در ۱

این نوع لباس از یک ژاکت پشمی، یک بارانی و یک لایه عایق تشکیل شده که روی هم پوشیده شده و امکان پوشیدن آن به صورت جداگانه نیز وجود دارد. بارانی های 3 در 1 مقاومت بسیار خوبی در برابر آب، رطوبت و باد دارند.

بارانی 3 در 1 به چه بارانی گفته می شود

 

انواع بارانی در دنیای مد و ویژگی های آن ها را می شناسید؟

در دنیای مد بارانی ها اسامی مختلفی داشته که هرکدام نیز ویژگی های خاصی دارند. برای انتخاب بارانی و خرید آن، بهتر است با نام ها و انواع آن آشنا شوید که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

بارانی کلاسیک

یکی از محبوب ترین انواع بارانی که بسیار راحت قابل استایل کردن است، مدل کلاسیک بوده که تیپ شما را شیک نشان می دهد. این بارانی چهار یا شش دکمه در جلو داشته که می توان نسبت به سلیقه، دکمه های آن را باز یا بسته نگه داشت. پوشیدن بارانی کلاسیک استایل شما را مجلسی و رسمی نشان داده که قد این بارانی معمولاً از زانو تا مچ پا است. داشتن استایلی نیمه رسمی یا غیرسمی نیز با تغییر در سایر اجزای استایل با پوشیدن بارانی کلاسیک، ممکن است.

بارانی کلاسیک

کت (ژاکت) بارانی

بارانی ها معمولاً به صورت بلند و تا زیر زانو طراحی و دوخته می شوند. کت یا ژاکت بارانی که در دهه 1950 در میان مردم محبوبیت پیدا کرد، قدی کوتاه تر از بارانی معمولی داشته و به صورت کت و یا تا روی زانو دوخته می شوند. این کت ها برای روزهای خنک طراحی شده که از پارچه های ضدآب در تولید آن استفاده شده و بسیار سبک هستند. این مدل یکی از جدیدترین بارانی ها بوده و افراد نسبت به کاربرد و سلیقه خود از آن استفاده می کنند. این کت، چهار یا شش دکمه در جلوی کار داشته و همانند بارانی های معمولی سرآستین های بنددار دارد.

کت بارانی کدامست؟

پالتو بارانی

می توان گفت این نوع لباس، ترکیبی از پالتو و بارانی بوده که بیشتر در روزهای سرد سال کاربرد دارد. پالتو بارانی شبیه به بارانی بوده ولی جنس آن کمی ضخیم تر است. تمامی اجزای این پالتو مانند یقه، سرآستین و قد آن شبیه بارانی بوده و ست کردن آن نیز بسیار ساده است. برای گرم تر ماندن و شیک شدن استایل، می توان این پالتوها را با بوت های بلند و یک شلوار جذب هم رنگ با سایر اجزای تیپ، ست کرد.

انواع پالتو بارانی

بارانی ترنچ

بارانی ترنچ که به کت ترنچ نیز معروف است، در سال های اخیر ترند شده و از جنس های ضدآب و ضخیمی در تولید آن استفاده می شود. پارچه هایی مانند پوپلین، گاباردین و مموری برای تولید بارانی مناسب بوده که محکم و بادوام هستند. قد این بارانی از زانو تا مچ پا متغیر است و یقه آن معمولاً انگلیسی است. جلوی بارانی دکمه داشته و در قسمت سرآستین ها بندی کوچک طراحی می شود. کت های ترنج با جنس پارچه پشمی، گاباردین و چرمی به دلیل ضخامت و گرمایش بیشتر، برای روزهای سرد سال مناسب بوده و بارانی با جنس های پنبه ای و کتان، مناسب فصل های خنک و بادهای ملایم است.

بارانی ترنج به چه مدل بارانی گفته می شود

بارانی آنوراک

این نوع بارانی لباسی کلاه دار بوده که شما را در برابر باد و باران حفظ کرده و معمولاً از پارچه های طبیعی و پنبه ای تولید می شود. بارانی آنوراک گرمای زیادی نداشته و برای پوشیدن آن در فصل زمستان و روزهای سرد سال، باید در زیر بارانی لباس های گرم پوشید. قد آنوراک ها معمولاً بالاتر از زانو بوده و لبه کلاه های آن با خز تزئین می شوند. وزن سبک این بارانی، حمل و نقل آن را بسیار راحت کرده و دوام پارچه و ضدآب بودن آن نیز بر محبوبیتش افزوده است.

بارانی پانجو

بارانی پانچو که به بارانی کوهنوردی نیز مشهور است، یک لباس جلو بسته و کلاهدار بوده که جنسی ضدآب داشته و بر روی لباس پوشیده می شود. این لباس در برابر رطوبت، باد و باران مقاوم بوده و باعث می شود لباس اصلی شما خیس نشود. از این نوع بارانی بیشتر برای کوهنوردی و کمپینگ استفاده می شود. حتی اگر از لباس ضدآب نیز در روزهای بارانی استفاده کنید، کوله پشتی شما در زیر باران خیس خواهد شد. وقتی بدن خیس شود، احساس سرما شدیدتر می شود؛ بارانی پانچو بدن و کوله پشتی شما را خشک نگه داشته و یکی از وسیله های سبک و ضروری برای رفتن به طبیعت است.

بارانی پانچو

9 روش پوشیدن بارانی در روزهای سرد سال

برای افرادی که به استایل کلاسیک علاقه داشته یا ترجیح می دهند از لباس های سبک در روزهای سرد سال استفاده کرده و گرم بمانند، راهکارهای زیر مفید است. با رعایت نکاتی در استایل می توان، هم تیپ مورد علاقه خود را داشت و هم از سرما خوردن در زمستان جلوگیری کرد.

1. پوشیدن مانتوی بافت زیر بارانی

یکی از ترفندهایی که می توان برای پوشیدن بارانی در روزهای سرد سال استفاده کرد، پوشیدن مانتوی بافت تیره رنگ و ترجیحا مشکی است. برای داشتن این استایل شیک، تمامی اجزای تیپ خود را که زیر بارانی می پوشید، یک رنگ ست کرده و از پوشیدن رنگ های مختلف که شما را به هم ریخته نشان می دهد، جلوگیری کنید. استفاده از یک بوت بلند و شلوار جذب همرنگ با مانتوی بافت نیز استایل شما را کامل کرده و آن را گرم و شیک می کند.

بافت و بارانی

2. پوشیدن بارانی چرمی

بارانی ها عموماً از جنس PUL، شمعی، میکرو و … تولید می شوند که خاصیت ضدآبی داشته و شما را در برابر نفوذ باد و باران حفظ می کنند. بارانی هایی که با چرم مصنوعی یا طبیعی دوخته می شوند، گرمای بیشتری نسبت به جنس های دیگر داشته و در سال های اخیر جزو ترندهای محبوب به خصوص در میان سلبریتی ها و اینفلوئنسرها هستند. ضخامت چرم نسبت به پارچه بدن شما را گرم تر نگاه داشته و برای روزهای سرد سال، به پوشیدن بافت های سنگین از زیر بارانی نیاز پیدا نخواهید کرد.

بارانی چرمی

3. پوشیدن پلیور ضخیم زیر بارانی

استفاده از یک پلیور ضخیم در زیر بارانی، نیاز شما را از پوشیدن کاپشن های ضخیم در روزهای سرد برطرف کرده و بدنتان را گرم نگه می دارد. همانطور که در مورد مانتوهای بافت گفته شد، بهتر است برای هماهنگی و نامرتب نشدن استایل، پلیور و سایر اجزای تیپ را یک رنگ انتخاب کنید.

پلیور و بارانی

4. پوشیدن بارانی آستردار

بارانی های آستردار که در لایه میانی آن ها پشم شیشه وجود دارد، برای روزهای سرد سال مناسب بوده و ضخامت آن شما را در برابر سرمای زمستان حفظ می کنند. اگر در لایه میانی مقدار کمی پشم شیشه به کار رفته باشد، می توانید در زیر بارانی لباسی ضخیم پوشیده تا گرمای آن را دو برابر کنید.

بارانی آستر دار

5. استفاده از شال گردن بافت همراه با بارانی

بارانی ها یقه های باز داشته و اگر لباسی که زیر آن پوشیده اید یقه اسکی نباشد، سر و گردن شما دچار سرما می شود. استفاده از یک شال گردن ضخیم جلوی ورود سرما را گرفته و بدن شما را گرم نگاه می دارد.

شال گردن و بارانی

6. استفاده از بارانی کلاه دار

اگر در روزهای سرد و بارانی، سر و گردن شما خیس شود، احساس سرمای زیادی کرده و به سراغ شال و کلاه می روید. بارانی های کلاه دار که قابلیت جدا شدن کلاه از بارانی را دارند، بهترین گزینه برای خرید بوده که نیاز به همراه داشتن شال و کلاه جداگانه و حمل آن ندارید. کلاه بارانی سبک بوده و در صورتی که باران نبارد هم نیاز به جداکردن آن نبوده و همچنین در برابر سرما، سر و گردن را گرم نگاه می دارد.

بارانی کلاه دار

7. بارانی های بلند را انتخاب کنید!

خیس شدن باعث نفوذ بیشتر سرما به بدن شده و در هنگام خرید بارانی باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر بارانی بلندتر باشد، از شما بیشتر در برابر سرما و ورود آب جلوگیری می کند. برخی افراد نیز به خاطر دست و پاگیر بودن بارانی های بلند، مدل های کوتاه تر و قد بالای زانو را انتخاب می کنند.

استایل با بارانی بلند

8. انتخاب بارانی با درزبندی مناسب

درزبندی بارانی در ضدآب بودن آن اهمیت زیادی دارد. اگر درون لباس با نوارهای مخصوص ضدآب پوشانده نشده باشد، احتمال ورود آب و خیس شدن وجود دارد. تمامی قسمت های بارانی باید به نحوی درزبندی شده باشند که در زمان باران شدید، آب به داخل لباس نفوذ نکرده و بدن خشک بماند.

9. استفاده از بارانی با پارچه ضدآب و تهویه دار

در بارانی های ضدآب از پارچه هایی استفاده شده که مانع جذب آب به لباس می شوند ولی در بارانی هایی که مقاوم در برابر رطوبت هستند از موادی شیمیایی برای جلوگیری از رطوب استفاده می شود که موقتی بوده و با چند بار شست و شو از بین می روند. استفاده از بارانی های ضدآب شما را در برابر رطوبت نیز حفظ کرده و انتخاب بارانی ضدآب مقرون به صرفه و کاربردی تر است. قابلیت تهویه نیز از آن امکاناتی است که ارزش هزینه کردن را داشته و در جلوگیری از تعریق و بوی بد بدن نقش زیادی دارد. میزان تهویه لباس را MVP می نامند که برای بارانی ها محصولاتی با 5000 MVP گزینه های مناسبی هستند. بارانی با تهویه مناسب، هنگام پیاده روی، ورزش و سایر فعالیت های بدنی علاوه بر اینکه بدن را گرم داشته و در برابر باد و باران مقاوم می کند، از تعریق زیاد و بوی بد بدن نیز جلوگیری کرده و حس خوبی در هنگام انجام امور روزانه یا ورزش به شما می دهد.

بارانی با پارچه ضد آب

نتیجه گیری

بارانی تا اصولاً برای روزهای خنک سال طراحی‌شده که از نفوذ باد سرد و باران به داخل بدن جلوگیری کنند. بسیاری از افراد طرفدار استریل کلاسیک هستند که با پوشیدن بارانی بسیار راحت به آن دست پیداکرده و به‌آسانی آن را با سایر اجزای تیپ خود ست می‌کنند. افرادی که اصرار به پوشیدن بارانی دارند، در روزهای سرد سال دچار مشکل شده و بارانی گرمای زیادی را در زمستان برای آن ‌ها فراهم نمی‌کند. برای حل این مشکل، راهکارهایی ارائه شد که بتوان علاوه بر حفظ استایل، در هوای سرد نیز با پوشیدن بارانی بدن خود را گرم نگه داشت. استفاده از مانتو بافت، پلیور، شال گردن در زیر بارانی، گرمای بدن را تأمین کرده و از نفوذ باد سرد جلوگیری می شود. بارانی هایی با جنس چرم و یا بارانی کلاه دار نیز نسبت به بارانی های معمولی گرمای بیشتری دارند. بارانی های ضدآب و با درزبندی مناسب نیز به جلوگیری از نفوذ آب، رطوبت و باد به داخل بدن کمک زیادی می کند. با رعایت اصول ست کردن، می توان بارانی را، هم در فصل های خنک مانند بهار و هم در زمستان استفاده کرد و استایلی شیک و به دور از آشفتگی و به هم ریختگی داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۹۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان