//
کدخبر: ۴۲۹۵۳۳ //

ویکتوریا سیکرت برای جبران افت فروش «رویکرد فمنیستی» را کنار می‌گذارد

گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیران این نشان تجاری پس از اینکه آن تغییر کوتاه‌مدت نتوانست فروش را بالا ببرد، اکنون دوباره به استفاده از «جذابیت جنسی» روی آورده‌اند

ویکتوریا سیکرت برای جبران افت فروش «رویکرد فمنیستی» را کنار می‌گذارد
به گزارش فرتاک نیوز،

ویکتوریا سیکرت در تلاش برای جبران افت فروش، تغییر ظاهر فمنیستی‌ را کنار می‌گذارد و «جذابیت جنسی» را [به مدل‌هایش] بازمی‌گرداند.

این نشان‌ تجاری در سال ۲۰۱۸ لباس زیر‌های زنانه‌اش را از دفیله‌های فریبنده و «فرشتگان» معروف خلاص کرد و به جای آن، مجموعه‌ای متنوع‌تر از سفیران زن از جمله مگان راپینو و پریانکا چوپرا را به صحنه آورد؛ مدل‌هایی که لباس‌های راحتی را تبلیغ می‌کردند.  

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیران این نشان تجاری پس از اینکه آن تغییر کوتاه‌مدت نتوانست فروش را بالا ببرد، اکنون دوباره به استفاده از «جذابیت جنسی» روی آورده‌اند.

یکی از مدیران ارشد این نشان تجاری هفته گذشته در یک جلسه ارائه که ویکتوریا سیکرت در تصویرش بازنگری می‌کند و افزود که «جذابیت جنسی می‌تواند فراگیر باشد»‌.

گرگ یونیس، رئیس ویکتوریا سیکرت اند پینک این شرکت که بر جوانان متمرکز است، روز پنجشنبه (۱۳ اکتبر) به سرمایه‌گذاران گفت: «جذابیت جنسی تجربه‌های متنوع مشتریانمان را در نظر می‌گیرد؛ این همان چیزی است که بر آن تمرکز کرده‌ایم.»

این راه‌اندازی دوباره بخشی از یک راهبرد بزرگ‌تر است تا فروششان را که پس از یک بازنگری اساسی پنج ساله بازاریابی کمتر از حد انتظار بود، احیا کند. به گزارش بیزنس آو فشن، ویکتوریا سیکرت پیش‌بینی می‌کند درآمد سال مالی جاری ۶.۲ میلیارد دلار باشد‌ــ که پنج درصد از سال ۲۰۲۲ کمتر و از فروش ۷.۴ میلیارد دلاری که سال ۲۰۱۸ گزارش شده بود، بسیار پایین‌تر است.

اکنون ویکتوریا سیکرت برای افزایش درآمدش نقشه‌راهی طراحی کرده است؛ از جمله کاهش هزینه‌ها، راه‌اندازی دوباره مجموعه‌های لباس شنا و لباس ورزشی و افزودن به پیشنهادهایش با محصولاتی نظیر ژاکت، زیرپوش و کرست.

بخش دیگری از این طرح بیشتر «پذیرا» کردن جلوه فروشگاه‌های ویکتوریا سیکرت است. مارتین واترز، مدیر اجرایی، نیز با اشاره به عملکرد این شرکت در سال‌های اخیر افزود که ابتکارها و کارزارهای فراگیر ویکتوریا سیکرت «برای موفق شدن کافی نبوده است».

ویکتوریا سیکرت که زمانی لباس‌ زیر‌های آراسته به [جواهرات] سوارووسکی عرضه می‌کرد و استانداردهای غیرواقعی از بدن انسان را به نمایش می‌گذاشت، در سال‌های اخیر سفری را در پیش گرفت تا تصویر بیش از حد جنسیت‌زده‌اش را از بین ببرد و به هنجارهای در حال تغییر توجه کند.

این نشان تجاری در پی انتقادها از اینکه معمولا مدل‌های لاغر و سفید را به عنوان استاندارد زیبایی ترجیحی تبلیغ می‌کرد، تصمیم گرفت تصویر عمومی‌اش را ترمیم کند.

نخستین تلاش‌های ویکتوریا سیکرت برای اصلاح تصویرش به دنبال کاهش فروش به دلیل ظهور مارک‌های فراگیر و دوستدار تنوع مانند ترد لاو و سوج فنتی (Savage X Fenty) ریانا و نیز چندین جنجال در مدیریت ارشد ال برندز‌ــ شرکت مادر سابق ویکتوریا سیکرت پا گرفت.

در سال ۲۰۱۸ که اد رازک، رئیس وقت بازاریابی ال‌برندز، اعلام کرد ویکتوریا سیکرت هرگز در نمایش‌های مد سالانه‌اش از مدل‌های تراجنسیتی و سایز بزرگ استفاده نمی‌کند چرا که این یک «توهم» است، با انتقادهای شدید مواجه شد.

سال بعد، پس از آنکه مدل‌ها رازک را به رفتار نامناسب متهم کردند، او از سمتش استعفا کرد‌ــ و این اتهام‌ها را «به‌طورقطع نادرست، سوءتعبیر و بی‌ربط»‌ خواند.

تقریبا در همان زمان، تحقیقی از نیویورک تایمز روابط بین لکس ورن، مدیر اجرایی سابق ال برندز، و جفری اپستین، متهم به سوءاستفاده جنسی از دختران، را فاش کرد که بیش از پیش به شهرت ویکتوریا سیکرت لطمه زد.

در کارزارهای اخیر این نشان تجاری که در تلاش برای بازسازی وجهه‌اش انجام شد، ستاره‌هایی مانند مگان راپینو، کاپیتان سابق فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا، پالوما السیسر و علی تیت‌ــ‌کاتلر، مدل‌های سایزبزرگ و والنتینا سامپایو، مدل تراجنسیتی، حضور داشتند.

ماه گذشته، [نمایش مد] «ویکتوریا سیکرت: سفر ۲۳» در آمازون پرایم پخش شد و این شرکت اعلام کرد رویداد سکوی مد تلویزیونی «نمود نهایی» تعهدش به یک ویکتوریا سیکرت جدید است که با این زمانه همخوانی بیشتری دارد.  

ویکتوریا سیکرت با وجود مشکلاتش هنوز هم بزرگ‌ترین سهم را در بازار آمریکای شمالی در اختیار دارد.

واترز در جلسه پنجشنبه گفت:«ما در این بازار دشوار به قدر کافی متمایز نبوده‌ایم [اما] اشتیاقمان برای تبدیل شدن به فروشنده پیشرو مد لباس‌ زیر در جهان تغییر نکرده است.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان