//
کدخبر: ۴۲۹۱۲۹ //

تا چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟

لیزر یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های حذف موهای زائد برای از بین بردن موهای صورت و بدن است. پس از یک جلسه لیزر موهای زائد، مهم است که مراقبت‌های پس از آن را برای تضمین بهترین نتیجه و همچنین برای کاهش خطر تحریک پوست یا سایر عوارض جانبی دنبال کنید.

تا چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از سوالات رایج مردم بعد از لیزر موهای زائد این است که "چند ساعت بعد از لیزر می‌توانم دوش بگیرم؟" با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

درست بعد از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از این‌که لیزر موهای زائد خود را انجام دادید، احتمالاً اپراتور به شما توصیه می‌کند که یک کیسه یخ یا کمپرس سرد همراه داشته باشید. توصیه می‌شود کمپرس سرد را هر بار حدود 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید (البته هر چه بیشتر، بهتر!) تا زمانی که پوست از حالت سوزش و سوزن سوزن شدن خارج شود.

پس از کاهش سوزش اولیه، ناحیه آسیب دیده پوست کمی متورم می‌شود. این کاملا طبیعی است که پوست تازه لیزر شده شما در چند روز آینده دارای لکه‌های خشک یا پوسته پوسته شدن در اطراف نواحی تحت درمان شود. در این حالت نباید پوست مرده را اسکراب کنید. در عوض مقدار زیادی مرطوب کننده در اطراف ناحیه تحت درمان بزنید تا زمانی که شروع به بهبودی کند.

همان‌طور که در دوره آموزش رایگان اپراتور لیزر گفته می‌شود، پس از لیزر باید از حمام آب گرم، مواد شیمیایی قوی، حمام آفتاب، نور مستقیم خورشید و محصولات آرایشی موضعی خودداری کنید. با دوری از این موارد، راه موثری برای موهای تحت درمان لیزر را پیش گرفته‌اید تا روند بهبود را طی کنند. بعد از قرار ملاقات لیزر موهای زائد، دمای بدن شما به زمان نیاز دارد تا خنک شود، بنابراین از مصرف پدهای گرم کننده خودداری کنید.

چند ساعت بعد از لیزر می‌توانم دوش بگیرم؟

توصیه می‌شود حداقل 6-8 ساعت بعد از لیزر موهای زائد برای دوش گرفتن صبر کنید. آب باید سرد یا خیلی ملایم باشد. این کار به پوست زمان می‌دهد تا خنک شود و قرمزی یا تورم فروکش کند. توصیه می‌کنیم از دوش آب گرم خودداری کنید. همچنین تا 48 ساعت پس از لیزر درمانی از اتاق‌های بخار، سونا و سایر فعالیت‌هایی که می‌توانند باعث تعریق بیش از حد شوند، خودداری کنید.

پس از گذشت دوره انتظار اولیه، گرفتن دوش کوتاه و سرد بی‌خطر است. اما مهم است که از مصرف صابون‌های قوی، آب داغ، یا شستشوی شدید ناحیه تحت درمان اجتناب کنید. شستن ملایم با آب خنک و صابون ملایم و بدون عطر می‌تواند به تسکین پوست کمک کند.

سایر اقدامات احتیاطی بعد از لیزر موهای زائد

به مدت 14 روز پس از لیزر از قرار گرفتن ناحیه تحت درمان در معرض نور خورشید یا حمام آفتاب پرهیز کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند خطر تحریک پوست را افزایش دهد و بهبودی پوست را دشوارتر کند. اگر باید بیرون بروید، توصیه می‌شود از یک ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید و از لباس‌های محافظ برای پوشاندن ناحیه تحت درمان استفاده کنید. با مراقبت‌های بعدی مناسب، لیزر موهای زائد می‌تواند راهی ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد و دستیابی به پوستی صاف‌تر و شفاف‌تر باشد.

آیا انواع خاصی از شوینده وجود دارد که بعد از لیزر موهای زائد استفاده شود؟

استفاده از هر نوع محصول مراقبت از پوستی پس از لیزر موهای زائد، از جمله شوینده‌های مختلف، به طور بالقوه می‌تواند پوست را تحریک کند زیرا پوست پس از جلسات لیزر حساس است. توصیه ما به شما این است که حداقل برای چند روز از اسکراب بدن خودداری کنید زیرا می تواند پوست را تحریک کند. با این حال، می‌توانید ناحیه تحت درمان را با یک پاک کننده ملایم یا یک پاک کننده طراحی شده برای پوست‌های حساس تمیز کنید.

برای جلوگیری از تحریک پوست، بهتر است با متخصص پوست یا تکنسین لیزر موهای زائد خود مشورت کنید تا توصیه‌های خاصی در مورد مراقبت‌های بعد از درمان داشته باشید. از آن‌جایی‌که لیزر یکی از بهترین روش‌های از بین بردن موهای زائد محسوب می‌شود، تقاضا برای انجام آن رو به افزایش است. به همین دلیل، بازار کار رو به رشد و پردرآمدی نیز دارد. دوره آنلاین اپراتور لیزر به شما کمک می‌کند به جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا مسلط شوید.

آیا می‌توانم بعد از لیزر موهای زائد در استخر کلردار یا دریا شنا کنم؟

به طور کلی توصیه می‌شود 24 تا 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد از شنا در استخر یا دریا خودداری کنید. در طول این مدت، منطقه تحت درمان ممکن است حساس باشد و تماس با آب می‌تواند باعث تحریک بیشتر آن شود.

با این حال، برخی منابع نشان می‌دهند که شنا کردن در استخرهای کلردار بر نتایج لیزر موهای زائد تأثیری ندارد. بهتر است برای دستورالعمل‌های خاص پس از درمان با اپراتور لیزر موهای زائد خود مشورت کنید.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد می‌توانم تمرینات معمول خود را از سر بگیرم؟

به طور کلی، توصیه می‌شود حداقل 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد برای انجام فعالیت بدنی منظم، از جمله ورزش‌هایی که ممکن است باعث تعریق شوند، صبر کنید. به این دلیل که ناحیه تحت درمان اگر خیلی زود پس از لیزر در معرض عرق یا گرما قرار گیرد، ممکن است حساس و مستعد تحریکات پوستی، تاول، بثورات پوستی یا سایر واکنش‌ها باشد.

آیا احساس خارش یا قرمزی بعد از دوش گرفتن پس از لیزر موهای زائد طبیعی است؟

احساس قرمزی و خارش خفیف پس از لیزر موهای زائد طبیعی است. البته این علائم باید با گذشت زمان کاهش یابد. برای کاهش این علائم، می‌توانید از ژل یا لوسیون خنک کننده آلوئه ورا استفاده کنید یا با کمپرس یخ یا کمپرس سرد، ناحیه آسیب دیده را تسکین دهید. مهم است که از برداشتن پوسته‌های جدا شده یا خاراندن پوست خودداری کنید.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم تا چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم و درباره همه نکات مراقبتی پس از لیزر راهنمایی‌تان کردیم. با توجه به افزایش روزافزون مراجعان لیزر، شما می‌توانید با یادگیری نحوه کار با این دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درآمد بالایی برسید و آینده شغلی خود را تضمین کنید.

در آموزشگاه تخصصی پوست و مو مای اسکین این امکان برای علاقه‌مندان به وجود آمده است که جدیدترین تکنیک‌های لیزر درمانی از جمله آموزش کار با دستگاه لیزر کیوسوئیچ را بیاموزند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید و با مشاوران مای اسکین در ارتباط باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان