//
کدخبر: ۴۲۷۳۰۰ //

عواملی که باعث افزایش موهای صورت می‌شوند را بشناسید.

صورت اغلب زنان از موهای نازکی پوشیده شده، اما بعضی زنان ممکن است متوجه رویش موهای ضخیم تر و تیره تری روی صورت خود شوند.

عواملی که باعث افزایش موهای صورت می‌شوند را بشناسید.
به گزارش فرتاک نیوز،

 گاهی اوقات زنان ممکن است با مشکل رشد موهای زائد در صورت خود مواجه شوند که به آن پُرمویی یا هیرسوتیسم می‌گویند. و زنانی که به هیرسوتیسم دچارند موهای ضخیم تر و بیشتری روی صورت و بدن خود دارند.بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت Bright side منتشر شد، چند عامل موهای زائد صورت را بیشتر می‌کند.

 

220-191334-ddb68bb0-071f-4ccb-ae60-83f85f6a19f0

عوامل محیطی:

شاید برای شما باور نکردنی باشد، اما فیش‌های که هنگام خرید دریافت می‌کنید، می‌تواند باعث افزایش موهای صورتتان شود. این فیش‌ها شما را در معرض BPA یا همان بیسفنول A قرار می‌دهند که یک اخلالگر قوی غدد درون ریز است و می تواند هورمون ها را تحت تأثیر قرار دهد.

همان فیش‌ها شما را میزان BPA فیش های خریدی که معمولاً در فروشگاه ها دریافت می کنیم، ۲۵۰ تا هزار برابر بیشتر از میزان BPA موجود در غذاهای کنسروی است.

بدن انسان می‌تواند این ماده شیمیایی خطرناک را از طریق پوست جذب کند که پس از ورود به بدن می تواند سلامت باروری و دستگاه غدد درون ریز بدن را تحت ثأثیر قرار دهد، امری که ممکن است رشد موهای زائد در صورت را تحریک کند.

این ماده در محصولات مختلف از جمله بطری های آب، دستمال سفره و دستمال توالت هم وجود دارد.

کمبود فعالیت ورزشی:

تنبلی و کم فعالیت بدنی می‌تواند رشد زائد موها را تشدید کند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیشترین احتمال رویش موهای زائد در نواحی چانه و پشت لب را دارند. ورزش هوازی ملایم مانند شنا یا دویدن می‌تواند به کنترل رشد موهای زائد در صورت کمک کند.

مصرف زیاد ماهی:

مصرف زیاد ماهی‌های چرب مانند سالمون و ماهی خال مخالی می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن شود. افزایش میزان این هورمون می‌تواند به رشد موهای زائد در صورت منجر شود.

مصرف قهوه:

مصرف زیاد قهوه و مواد حاوی کافئین می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را افزایش دهد و در نتیجه رشد موهای زائد را تسریع کند. استفاده از قهوه بدون کافئین یا قهوه فوری کمترین میزان کافئین را دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای قهوه باشند.

اضطراب و استرس:

اضطراب مداوم و استرس می‌توانند تعادل هورمونی بدن را به هم بزنند و رشد زائد موها را تسریع کنند. تعادل هورمونی نقش مهمی در سلامت عمومی بدن و رشد موها دارد.

کمبود خواب:

عدم داشتن خواب کافی می‌تواند تأثیر جدی بر تعادل هورمون‌ها داشته باشد و رشد موهای زائد را تشدید کند. برای جلوگیری از رشد زائد موها، باید حداقل ۷ ساعت خواب شبانه را رعایت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان