//
کدخبر: ۴۲۶۵۵۱ //

چرا مد شده که زن‌ها شلوارک مردانه بپوشند

فروش شلوارک‌های مردانه که زنان می‌خرند و می‌پوشند، در سال گذشته افزایش یافته است

چرا مد شده که زن‌ها شلوارک مردانه بپوشند
به گزارش فرتاک نیوز،

جدید‌ترین تزئینات مد سال از کشو لباس‌های زیر مردانه بیرون آمده و راهی «کت‌واک» (runways) شده است. شورت کوتاه، شورت تنگ، شورت ورزشی – اسمش هرچه باشد، زنان آن‌ها را می‌پوشند. شلوارک مردانه رسما به لحظه ویژه خود دست‌یافته است.

زنان جوان به جای شورت‌های معمولی، شلوارک نازک نخی مردانه می‌پوشند و آن را زیر جین کمرکوتاه، روی جوراب شلواری یا تکی به جای شورت به پا می‌کنند. و گذشته از کش رفتن آن‌ها از کشو [لباس‌زیر] شریک زندگی‌شان، برای یافتن [مدل و اندازه شورت و شلوارک مردانه] مناسب خود، به فروشگاه‌ها هم سر می‌زنند. جان لوئیس در گزارش سالانه خود با نام «چگونه خرید می‌کنیم، زندگی می‌کنیم و به‌چشم می‌آییم»، نوشت که فروش شلوارک‌هایی که زنان می‌خرند و می‌پوشند، در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته، و آن‌ها را «محصول مهم سال» ۲۰۲۳ معرفی کرده است. بین سرخ‌کن بدون روغن خوش‌رنگ‌و‌لعاب، فر پرطرفدار پیتزا و صندل‌ چرمی [بیرکنستاک] همواره محبوب که فهرست اقلام پرفروش خرده‌فروشی امسال را تشکیل داده‌اند، شلوارک‌ مردانه برای زنان بی‌ربط به‌نظر می‌رسد. چطور به اینجا رسیدیم؟‌

در تیک‌تاک که در آن گرایش‌های مد نسل «زد» به بهترین شکل به نمایش درمی‌آید، و «روند لباس‌زیر نمایان» دوجنسه [مناسب برای هر دو جنس زن و مرد] در ویدیوهای تاثیرگذار لباس ثبت می‌شود، شلوارک‌ مردانه نقش اصلی را ایفا می‌کند.

تطبیق‌پذیری این شلوارک‌های جادار، آنها را به مکملی عالی برای هر گرایشی تبدیل می‌کند، چه «دسته دختران گاوچران» (مد دخترانه ال‌ای بوهو یادتان می‌آید؟) باشد، یا «نورمکور» (Normcore - لباس ساده و بی‌زرق‌و‌برق روزمره). بعضی از شورت‌های کمربلند که از شلوارهای کمرکوتاه (جین کوتاه) بیرون می‌زند، با چکمه‌‌های کاوبویی و تی‌شرت کوتاه مد شده است. بعضی دیگر که جویای لباس‌های ساده‌ترند، این شلوارک‌های پاکوتاه را با پیراهن راه‌راه سایز بزرگ و کفش ورزشی نیوبلنس (New Balance) می‌پوشند. برای دیدن زیبایی لباس‌های زیر با طراحی خاص، کافی است به افراد معروف نگاهی بیندازید. در ژوئن، هیلی بیبر با شورت جاستین، تی‌شرت و کت قهوه‌ای روشن و عینک آفتابی گرد مشکی به خیابان آمد. کایلی جنر یک شلوارک پسرانه‌ روی جوراب شلواری پوشید، و بلا حدید هم شوارک سفید را با کت چرم سایز بزرگ و چکمه‌های پشمی (UGG) ترکیب کرده بود.

برای اینکه بفهمیم این مد از کجا شروع شد، کافی است به کت‌واک نگاه کنیم. خانه‌های مد میومیو، بوتگا ونتا، مارک جیکوبز و لوئه‌وه، همگی سال گذشته مدل‌های خود را با شلوارک روی کت‌واک فرستادند. مدل میومیو یک شورت [گشاد مردانه] ساتن به تن داشت که لوگوی میومیو روی کمر آن دوخته شده و یک دامن کوتاه روی آن پوشیده بود. مارک جیکوبز یک شلوارک پاکوتاه سفید سبک بالونی را با جوراب شلواری و بلوز سفید ترکیب کرد. و مدل‌های بوتگا با شلوارک‌ و پیراهن سفید راه‌راه، جوراب بافتنی قرمز ضخیم ساق‌بلند و بدون کفش روی کت‌واک آمدند.

اینک نشان‌های تجاری، از تام فورد و الکساندر وانگ گرفته تا سلین و دیزل، شلوارک زنانه می‌فروشند. قیمت برخی از این طرح‌ها بیش از ۷۰۰ پوند است، اما خریداران می‌توانند به‌راحتی به بخش پوشاک مردانه ام‌اند‌اس یا یونیکلو (Uniqlo) بروند و یک شلوارک معمولی با قیمت مناسب بخرند. افراد سرشناس فضای مجازی و علاقه‌مندان به مد، این گرایش را به این شکل دنبال کرده‌اند:‌ بسیاری از تولیدکنندگان باهوش محتوا از نسل زد، ویدیوهایی  در تیک‌تاک منتشر می‌کنند و به دنبال‌کنندگان خود می‌گویند کجا می‌توانند  شلوارک مقرون به صرفه و شبیه شلوارک‌های کت‌واک را به قیمت کمتر از ۲۰ پوند پیدا کنند.

جان لوئیس محبوبیت فزاینده این شورت‌‌های گشاد مردانه در مد زنانه را «شلوارک دوست‌پسر» نامیده که براساس ایده شلوار گشاد و راحت جین دوست پسرها، طراحی شده است. ادیتا کناپینسکا، سرپرست خرید تزئینات جان لوئیس، می‌گوید:«شلوارک نخی سایز بزرگ در کل ماه‌های تابستان پای ثابت کمد لباس‌ شده است. دیده‌ایم که این شلوارک، مدل تابستانی شلوار جین دوست‌پسر شده و به اندازه کافی برای بیرون پوشیدن راحت و مد روز است.»

درست است که پوشیدن لباس زیر مردانه برای زنان حرکت ساختارشکنانه‌ای محسوب نمی‌شود (خیلی از زن‌ها سال‌ها است که ترجیح می‌دهند به جای شورت زنانه، شورت مردانه بپوشند) اما رواج «شلوارک دوست‌پسر» نخستین بار است که به این شکل، هم در دنیای مد سطح‌بالا و هم در مد سریع (fast fashion) پذیرفته شده است. می‌خواهید خودتان امتحان کنید؟ ‌یک شلوارک زیبا پیدا کنید و آن را چند سانتی‌متر بالاتر از شلوار جین‌تان بکشید. و برای مردهایی که این مطلب را می‌خوانند: مراقب کشو لباس‌زیرتان باشید!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۵۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان