//
کدخبر: ۴۲۳۵۲۳ //

مصرف مکمل روی بر ماندگاری بوتاکس تاثیر دارد؟

ممکن است در اثر مصرف روی، ماندگاری بوتاکس ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شود؛ اما روی می‌تواند موجب تحریک دستگاه گوارش برخی افراد شود و برای مصرف آن باید حتما با پزشک مشورت کرد

مصرف مکمل روی بر ماندگاری بوتاکس تاثیر دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سارملا ساندر، جراح پلاستیک مستقر در بورلی هیلز، کالیفرنیا، به نکته‌ای اشاره کرد که به گفته او می‌تواند باعث ماندگاری بیشتر اثر تزریق بوتاکس شود.

ساندر در ویدیویی در تیک‌تاک که از ماه مارس، از مزایای ماده معدنی روی صحبت می‌کند.

او در این ویدیو می‌گوید که مصرف مکمل روی می‌تواند به ماندگاری بیشتر بوتاکس منجر شود.

به گفته ساندر، مطالعه‌ای وجود دارد که نشان می‌‌دهد مصرف مکمل روی می‌تواند مدت اثر بوتاکس را طولانی کند. 

او در گفت‌وگو با «پست ماندی» اشاره کرد که برخی از مطالعات نشان داده‌ است که ممکن است در اثر مصرف روی، ماندگاری بوتاکس ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شود  .هرچند او به این نکته نیز اشاره کرد که این نتایج می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

بر اساس توضیحات کلینیک مایو، به‌طور معمول، اثر هر بار تزریق بوتاکس بین سه تا چهار ماه باقی می‌ماند.

ساندر در ایمیلی به نیویورک پست نیز گفت که به بیمارانی که احساس می‌کنند اثر بوتاکس فقط چند هفته است و نمی‌خواهند دوز آن را افزایش دهند توصیه می‌کند مکمل روی مصرف کنند. این مکمل در برخی از بیماران بهتر از بقیه اثر دارد. البته او در ادامه افزود که تنها راه تضمینی افزایش طول عمر بوتاکس، افزایش دوز تزریقی است.

به گزارش نیویورک پست، ساندر در ویدیوی دیگری توضیح داد چرا روی به حفظ اثر بوتاکس کمک می‌کند و تاکید کرد که این ماده معدنی با پروتئین خاصی در مایع بوتاکس تعامل دارد.

به گفته ساندر، اساسا روی برای فعال کردن بخشی از پروتئین بوتاکس مهم است. او گفت که روی در نحوه سریع اتصال ماده بوتاکس به هدف مورد نظر موثر است. او در ادامه افزود هرچه اتصال پروتئین قوی‌تر باشد، اثر بوتاکس طولانی‌تر خواهد بود. همچنین، او به این مورد اشاره کرد که پیش از تزریق بوتاکس باید مصرف مکمل روی را شروع کرد.

اما مانند هر ماده دیگری، این ماده معدنی نیز ممکن است عوارضی داشته باشد.

ساندر به نیویورک پست توضیح داد که روی ممکن است موجب تحریک دستگاه گوارش برخی از افراد شود. بنابراین، اگر فردی در حال حاضر مستعد مشکلات گوارشی است، یا مشکلاتی با حالت تهوع دارد، باید در مورد این عارضه آگاه باشد.

باتوجه به در جریان بودن تحقیقات در این زمینه، مشورت با پزشک درباره مصرف روی ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان