//
کدخبر: ۴۲۳۴۹۲ //

روش‌های خانگی برای درمان سریع جوش و التهاب پوست صورت

حتما برای شما هم پیش آمده که چند روز پیش از یک مهمانی یا مراسم مهم، جوش های بزرگ مهمان صورت تان شده اند. اما نگران نباشید، به سادگی می توانید از شر این میهمانان ناخوانده خلاص شوید فقط کافیست با این چند ماسک خانگی موثر آشنا شوید و چند بار از یکی از آنها استفاده کنید.

روش‌های خانگی برای درمان سریع جوش و التهاب پوست صورت
به گزارش فرتاک نیوز،

فراموش نکنید که قبل از استفاده روی نقطه کوچکی از پوست تان تست حساسیت انجام دهید.

ماسک سدر و تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری سدر را با یک عدد سفیده تخم مرغ کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. با استفاده از یک براش ماسک را روی پوست تمیز خود بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه، وقتی ماسک روی صورت تان خشک شد با آب ولرم بشویید.

اگر پوست تان خشک است سفیده تخم مرغ تا حد زیادی می تواند باعث خشک شدن پوست تان شود. به جای سفیده تخم مرغ از یک قاشق ماست کم چرب استفاده کنید.

استفاده از سدر کمک می کند تا شما یک ماسک ضد جوش برای صورت خود داشته باشید که علاوه بر کاهش التهابات جوش و قرمزی آنها کمک کند تا پوستی روشنتر و لطیف تر داشته باشید همچنین این ماده با نام قابض پوست شناخته می شود که از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

هنگام استفاده از این ماسک، یک حس خنکی دلپذیری روی صورت احساس می کنید.

ماسک ضد جوش فوری

ماسک چای سبز

یک عدد چای سبز کیسه ای را داخل چند قاشق آب داغ به مدت چند دقیقه بخیسانید. سپس در یک ظرف دیگر محتویات داخل چای کیسه ای را خالی کنید با یک قاشق عسل و یک قاشق سرکه سیب مخلوط کنید و روی صورت تمیز بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت تان را بشویید.

آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز وجود دارند باعث پاک سازی بدن و پوست می شوند، همچنین چای سبز باعث تعادل هورمونی در بدن می شود و می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

عسل نیز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و با پاک سازی پوست صورت از باکتری و همچنین آبرسانی به پوست به درمان جوش صورت کمک می کند.

سرکه سیب حاوی اسید های خفیفی است که چربی پوست را می دهد و چون خواص ضد باکتری دارد به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

ماسک ضد جوش فوری

ماسک خاک رس

یک قاشق خاک رس را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و روی پوست تمیز بگذارید. اگر کمی سفت بود مقدار کمی آب اضافه کنید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید و با آب ولرم بشویید.

خاک رس برای پوست فوق‌العاده است. برای مثال خاک رس بنتونیت، که نوعی رس ریزدانه است، می‌تواند پوست را به‌خوبی تمیز کند و به‌خاطر داشتن خواص ضدباکتریایی برای رفع آکنه نیز مفید است.

ماسک ضد جوش فوری

تاثیر روغن درخت چای در خشک شدن جوش های صورت

روغن درخت چای (Tea Tree Oil) دارای خواص آنتی باکتریال است و به همین دلیل یک درمان طبیعی برای درمان آکنه محسوب می شود. همچنین قرمزی پوست و التهاب و جای جوش را درمان می کند.

ژل‌های ضدجوش حاوی روغن درخت چای را می‌توانید از داروخانه ها تهیه کنید، ولی می‌توانید داروی ضدجوش صورت خودتان را هم درست کنید. برای این کار یک قاشق چایخوری عسل را با ۲ قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و روی جوش ها بزنید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. یک بار در روز این محلول را با استفاده از گوش‌پاک‌کن به جوش‌های روی صورت‌تان بمالید.

نکاتی که برای درمان و کاهش ایجاد آکنه باید رعایت کنید:

  • می توانید برای کاهش التهاب پوست، یک قطعه یخ را داخل دستمال بپیچید و روی نقطه ای که جوش دارد قرار دهید.

  •  بهترین زمان وقتی است که شما از حمام بیرون آمده اید، چراکه گرمای موجود در حمام منجر به تمیز شدن منافذ پوستی و پاک شدن آلودگی ها از روی پوست شما شده اند بنابراین منافذ باز شما در این زمان آماده برای جذب مواد ماسک خواهند بود.

  • از خورن غذاهای ناسالم ، شیرین ، چرب و سرخ شده خودداری کنید.

  • روبالشتی خود را هفته ای یکبار بشویید.

  • صورت خود را با شوینده های مخصوص پوست چرب بشویید.

  • از دست زدن و فشار دادن جوش ها خودداری کنید.

  • از لوازم آرایشی مخصوص پوست های چرب استفاده کنید واز محصولات چرب استفاده نکنید.

  • قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان