//
کدخبر: ۴۲۳۱۵۰ //

خواص پوست گردو برای پوست و مو

گردو به عنوان یکی از مغذی ترین آجیل ها شناخته می شود که منبع غنی امگا 3 و اسیدهای چرب غیراشباع سازگار با قلب و مغز است.

خواص پوست گردو برای پوست و مو
به گزارش فرتاک نیوز،

البته از خواص پوست گردوی سبز برای مو نیز نباید غافل شد. در بسیاری از موارد این خاصیت مورد غفلت قرار می گیرد. با استفاده از این ماده می توان از آن برای صاف کردن ساقه مو، تقویت ریشه، رشد بلندتر، افزایش تراکم، جلوگیری از ریزش مو و ... استفاده کرد.

پوست گردو چه خاصیت هایی برای مو دارد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، فواید استفاده از گردو فقط به مغز و قلب محدود نمی شود و متخصصان در زمینه مراقبت و زیبایی از آن برای داشتن موهایی زیبا و درخشان استفاده می کنند. اگرچه بسیاری از مردم برای این منظور از روغن گردو به روش سنتی استفاده می کنند و آن را با دست تهیه می کنند. در ادامه به خواص این ماده در تقویت مو اشاره می کنیم:

جلوگیری از ریزش مو

از جمله خواص پودر پوست گردو برای مو وجود سلنیوم است که کمبود آن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. استفاده روزانه از میوه آن می تواند کمبود این ماده را در بدن کاهش دهد. همچنین استفاده منظم از آن به جلوگیری از طاسی در مردان کمک می کند. در این میان وجود بیوتین در گردو یکی دیگر از عوامل جلوگیری از ریزش مو است. برای اطلاع از خواص پودر پوست گردو برای پوست و مو در ادامه با ما همراه باشید.

تقویت مو

اشعه های مضر خورشید، انواع آلودگی ها، کیفیت نامطلوب آب، تغذیه نامناسب و غیره. دلایلی هستند که به ظاهر و درخشندگی مو آسیب می رسانند. وجود مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6، امگا 9 و پتاسیم به تقویت ریشه مو کمک می کند. البته وجود اسیدهای چرب امگا 2 نیز از جمله خواص پوست گردو برای مو گزارش شده است که تغذیه و استحکام بهتری را در پی خواهد داشت.

درمان شوره سر از دیگر خواص پوست گردو برای مو

غدد چربی داخل فولیکول های مو گاهی اوقات می توانند چربی کمتری تولید کنند که منجر به شوره سر و مشکلات پوستی ناشی از آن می شود.

این به معنای دریافت نکردن مواد مغذی مناسب برای موهایتان است و یکی از عوارض آن می تواند ضعف مو باشد.

در صورت افزایش مصرف اسیدهای چرب ضروری، پوست سر می تواند از خواص پوست گردو برای کاهش ریزش مو و شوره سر استفاده کند.

استفاده از این پوست یا میوه آن را می توان درمان دائمی شوره سر دانست.

مهمترین خواص گردو برای پوست

1: سفت شدن بافت ها و منافذ پوست:

در گذشته به دلیل وجود تانن، علاوه بر مغز گردو، از برگ گردو نیز برای شستشو استفاده می شد و امروزه از برگ گردو برای سفت کردن پارچه ها استفاده می شود.

2: درمان جوش:

وجود جوش در پوست صورت برای همه احساس ناخوشایندی است و برای درمان آن می توان از عصاره برگ گردو استفاده کرد.

3: صافی و لطافت پوست:

گردو به دلیل خواصی که دارد در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. روغن گردو یکی از محصولات عالی است که می تواند بر آبرسانی و لطافت پوست تاثیر بگذارد. روغن گردو همچنین نقش موثری در پرکردن فضای خالی بین سلول ها دارد. همچنین می توانید نهال گردو بخرید و تمام فواید گردو را در باغ خود داشته باشید.

4: لایه برداری (ماسک):

پودر گردو در درمان بافت آسیب دیده موثر است و می تواند بافت های قدیمی صورت را التیام بخشد.

5: درمان چین و چروک:

روغن گردو آبرسانی عالی به پوست می دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند، از این رو به عنوان اکسیر جوانی پوست شناخته می شود.

 

پوست گردو را چگونه تهیه کنیم؟

برای داشتن پوست سر سالم استفاده از خواص پوست گردو برای مو توصیه می شود. بهتر است 3 تا 4 شاخه گردو را با پوست در نیم لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید. علاوه بر شاخه های گیاه، استفاده از برگ های آن نیز مهم است. بعد از این مدت معجون جوشیده صاف می شود.

بهتر است صبر کنید تا خنک شود و سپس این مخلوط را مستقیماً روی ریشه مو بمالید. در این فاصله ریشه ها را با برس مناسب شانه کنید تا مخلوط جوشیده با کل پوست سر تماس پیدا کند. این به سلامت پوست سر منجر خواهد شد. با این حال، برای بهترین نتیجه، این روش باید به طور منظم استفاده شود.

برای تهیه رنگ موی طبیعی بهتر است 10 تا 15 عدد گردوی خرد شده و پوست آن را به مدت نیم ساعت در آب جوش خیس کنید. سپس مایع به دست آمده خنک شده و پوسته ها صاف می شوند. با کمک پشم پنبه آغشته به محلول، این ترکیب برای رنگ آمیزی روی ساقه موی جداگانه قرار می گیرد.

بعد از نیم ساعت، موها با شامپو یا نرم کننده ملایم شسته می شوند. در این صورت موها را نباید به مدت یک هفته با آب داغ شست. در غیر این صورت ممکن است تغییر رنگ مو را تجربه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۱۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان