//
کدخبر: ۴۲۲۳۷۳ //

۸ آیتمی که یک جنتلمن باید داشته باشد

دنیای امروز دنیای سرعت است و ممکن است پیش بیاید که ما جنتلمن‌ها به مهمانی یا مراسمی بدون برنامه‌ی قبلی دعوت شویم و خوب طبیعی است که بنا به اهمیت و جایگاه حضورمان در آن مهمانی یا مراسم به دنبال لباس و استایل مناسب در کمدمان می‌گردیم.

8 آیتمی که یک جنتلمن باید داشته باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 اگر کمی حوصله به خرج دهید و این چند قلم را در کمد لباس‌تان داشته باشید همیشه بی‌دغدغه و سریع آماده حضور در مهمانی هستید. در ادامه 8 آیتم ضروری مناسب یک جنتلمن برای مراسم و مهمانی‌های رسمی را مرور می‌کنیم.

1-یک کت مناسب

داشتن یک کت نو و تمیز بیش از هر چیزی اهمیت دارد، بهتر است اما ظاهر کت مردانه‌تان رسمی باشد شاید هم کلاسیک و با سلیقه و استایل‌تان هماهنگ باشد. رنگ چنین کتی که قرار است استایل شما را در مهمانی و مراسم رسمی بسازد بهتر است تیره باشد البته که خوب است برای انتخاب بهتر رنگ سری به این مطلب (نترس! کت و شلوارت را آنلاین بخر) بزنید و به بخش انتخاب رنگ کت و شلوار بر اساس رنگ پوست مراجعه کنید تا درک درست‌تری از نحوه انتخاب رنگ کت و شلوار داشته باشید بی شک نتیجه بهتری هم انتظار می رود.

2- پیراهن رنگ روشن

پیراهن از آن بخش‌هایی است که هم رنگش هم نو بودنش مهم است. همچنین اگر یکی دو پیراهن تمیز و اتو کشیده و ترجیحا با کاور در کمدتان داشته باشید دیگر خیالتان راحت است و استرس‌ها و مشکلات عجله‌ای اتو کردن لباس را هم نخواهید داشت. به نظر می‌آید شاید چیزی بهتر از لباس‌های اتو کشیده و آماده در کمد لباس نباشد. اگر تجربه کثیف شدن یا زرد شدن لباس زیر اتو را داشته باشید می‌دانید که اهمیت آماده کردن این بخش چقدر است.

3- پیراهن با رنگ تیره

طبیعی است که شاید با دیدن این عنوان ذهن‌تان به سمت رنگ مشکی و شاید مراسم عزا بروند. البته که یکی از مراسم‌هایی که بیشتر احتمال می‌رود بدون برنامه‌ریزی قبلی رخ دهد همین عزاست، ولی نباید از این موضوع هم غافل شویم که به طور کلی پیراهن مشکی کاربردی فراتر از مراسم عزا دارد و می‌تواند با کت‌های رنگ روشن استایل شیکی برای‌مان بسازد. به هر حال هدف از آماده‌سازی این پکیج همین مواردی است که بدون اطلاع قبلی پیش می‌آید و یک جنتلمن همیشه بخشی از کمدش به این بسته اختصاص دارد. درست است که آماده‌سازی و به‌روز‌کردن آن کمی سخت است ولی خوب است گاهی برایش وقت بگذاریم، راه دوری نمی‌رود.

4- شلوار مناسب

برای یک جنتلمن در استایل رسمی ترجیح این است که از شلوارهایی با قد خیلی کوتاه استفاده نکنیم. شلواری با رنگ تیره یا مناسب کتی که کنار گذاشته‌اید و البته با پارچه‌ای مناسب چهارفصل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یادتان باشد کمربند مناسب آن شلوار را نیز کنار بگذارید. نکته مهم در خصوص کمربند نگه‌داری از چرم آن است. اگر مدت طولانی به حال خود رهایش کنید احتمالا دچار ترک خوردگی یا پوسته پوسته می‌شود و سر بزنگاه دست‌تان را در پوست گردو می‌گذارد. نکته دیگر اینکه ممکن است سگک آن دچار رنگ پریدگی یا حتی زنگ‌زدگی شود البته که در دنیای مدرن می‌شود همین را هم به عنوان یک مدل جا زد و زیاد جای نگرانی ندارد.

5- کفش رسمی

در بخش قبلی گریزی به کمربند زدیم حالا اما به سراغ یار دیرینش یعنی کفش می‌رویم. طبیعی است که برای یک استایل رسمی کفش رسمی هم مورد نیاز است و بی‌شک یک جنتلمن کفش و کمربندش هم رنگ است. در مورد کفش یادتان باشد درون جعبه نگه‌داری کنید تا کمتر پُرز و آلودگی روی آن بنشیند و اینکه مثل کمربند گه‌گاهی دستی به سر و رویش بکشید و سالم بودن آن مطمئن شوید.

6- جوراب

شاید ظاهرش ساده باشد اما انتخاب یک جفت جوراب اشتباه برای یک جنتلمن می‌تواند به سادگی تمام تلاش‌هایتان را نابود کند. البته که انتخاب جوراب هم به شخصیت افراد برمی‌گردد. شاید شما هم دیده باشید برخی مجری‌های بسیار جدی شبکه‌های خبری مهم میان استایل کاملا رسمی‌شان یک‌باره یک جفت جوراب طرح‌دار فسفری خودنمایی می‌کند، قطعا این یک انتخاب هوشمندانه است و جزئی از شخصیت آن فرد.

پس لطفا جوگیر نشوید و یک جفت جوراب مناسب برای استایل رسمی‌تان کنار بگذارید. نکته خیلی خیلی مهم اینکه رنگ جوراب با رنگ شلوار جفت می‌‌شود، پس اگر شلوارتان تیره است جوراب سفید را کلا فراموش کنید.

7- لباس زیر مناسب

شاید فکر کنید که دیده نمی‌شود یا این بخش برای خانم‌ها اهمیت دارد و نه آقایان! ولی این‌طور نیست. پوشیدن لباس زیر قدیمی زیر یک لباس رسمی می‌تواند کار را خراب کند. مثل یک زیرپیراهن قدیمی یا شورتی که مدتی است پوشیده‌اید و استحکام اولیه را ندارد به راحتی نمای شلوار و پیراهن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خوب است یک لباس نو هم برای مواقع ضروری داشته باشید.

8- پولیور

لباس‌های زمستانه و گرم از آن دسته لباس‌هایی است که کهنه‌اش خیلی به چشم می‌آید، به خصوص اگر نگاهی به سر آستین‌ها یا لبه‌ی یقه‌اش بندازید کاملا متوجه فرسودگی لباس خواهید شد، پس یک نو و خوش‌رنگش را در این ست کنار بگذارید احتمال زیاد به کارتان خواهد آمد. نکته مهم در خصوص لباس‌های بافتنی این است که پس از چند بار پوشیدن بوی عرق یا بدن را به خودشان می‌گیرند و اگر به همان شکل در کمد بماند فاجعه به بار می‌آید و با بهترین ادکلن‌های اصل فرانسه هم جبران نخواهد شد. حتما این لباس‌ها را با آب سرد و طبق دستورش بشورید و خشک کنید یا به عادت این روزها به خشکشویی بسپارید که خیالتان راحت باشد.

در این مطلب سعی شد 8 آیتم اصلی و کارآمد را مرور کنیم، اگر اهل کلاه، کراوات یا اکسسوری‌های خاص خودتان هستید حتما به آن بخش‌ها هم توجه کنید. حالا قرار هم نیست همه این آیتم‌ها را در کمدتان نگه دارید و منتظر مهمانی خاصی بمانید پیشنهاد ما این است که گاهی برای دل خودتان هم که شده این لباس‌ها را به تن کنید و استایل شیک‌تان لذت ببرید. فقط یادتان باشد بعد از هر بار استفاده از سر تنبلی لباس‌ها را به حال خودشان رها نکنید. تمیز و اتو کشیده به کمد برگردانید تا به وقت ضرورت به کارتان بیاید.

شاید بتوان گفت بخش مهم این مجموعه در اصل آراستگی این آیتم‌ها است و نه صرفا گران بودن، یک لباس هر چقدر هم گران باشد ولی تمیز و اتوکشیده نباشد به چشم نخواهد آمد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان