//
کدخبر: ۴۲۰۷۰۱ //

فواید شگفت‌انگیز ماسک طالبی برای پوست و طرز تهیه انواع آن در خانه

یکی از ویتامین‌های بسیار شناخته شده جهت ترمیم مشکلات پوستی ویتامین A است. در حقیقت این ویتامین به همراه ویتامین C قادر است از بروز مشکلات شدید پوستی پیشگیری نموده و به شادابی و جوانی و زیبایی پوست کمک زیادی نماید، از این رو در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی این دو نوع ویتامین وجود دارند.

فواید شگفت‌انگیز ماسک طالبی برای پوست و طرز تهیه انواع آن در خانه
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه شما را با ماسک صورت طالبی آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی بسیار مفید در این زمینه به شما می‌دهیم.

فواید ماسک صورت طالبی

ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های فراوانی در طالبی وجود دارد، درنتیجه این ماسک صورت می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی در مراقبت از پوست شما داشته باشد و مانع از بروز مشکلات شدید پوستی شود. در ادامه فواید این میوه و ماسک آن برای پوست را بررسی می‌کنیم و اطلاعاتی بی‌نظیر درباره انواع این ماسک‌ها در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به سادگی از آن استفاده کرده و نتایج خوبی را دریافت کنید.

مرطوب کننده و آبرسان پوست

یکی از فوایدی که طالبی برای پوست شما به دنبال دارد، این است که می‌تواند موجب بهبود پوست شما شده و با آبرسانی بهتر می‌تواند به درخشندگی و سلامتی آن کمک شایانی نماید. شما می‌توانید هم به‌شکل آبمیوه و هم به‌صورت ماسک از این میوه پرخاصیت استفاده کنید.

ترمیم کننده پوست

طالبی غنی از ویتامین A و ویتامین C بوده که موجب بازسازی و ترمیم پوستی خواهد شد. ویتامین A نقش بسیار مهمی در بازسازی مشکلات و زخم‌های پوستی دارد و ویتامین C موجب تشکیل بهتر کلاژن‌ها می‌شود، درنتیجه مصرف این میوه درخشندگی پوست را افزایش خواهد داد.

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست

طالبی غنی از ویتامین B بوده که موجب شده نقش بسیار خوبی در بازسازی و جوان‌تر ساختن پوست و چین و چروک‌ها داشته باشد. شما می‌توانید از طالبی به منظور ماسک صورت استفاده کرده و وضعیت پوست خود را بهبود ببخشید.

پیشگیری از چین و چروک

طالبی سرشار از ویتامین C بوده و می‌تواند با میزان آنتی اکسیدان بالایی که دارد از پوست شما در مقابل چین و چروک پیشگیری کند. در حقیقت استفاده از طالبی می‌تواند باعث جلوگیری از صدمات شدیدی که از رادیکال‌های آزاد وارد می‌شوند، گردد.

بهبود اگزما

بهبود اگزما

طالبی یکی از میوه‌های موثر در درمان اگزما است و یک لوسیون بسیار خوب برای این مشکل محسوب می‌شود. در حقیقت خوردن این میوه و یا استفاده از آن به صورت ماسک می‌تواند منجر به بهبود مشکلات پوستی و اگزما شود.

افزایش خاصیت ارتجاعی

طالبی سرشار از کلاژن است، درنتیجه می‌تواند به سادگی باعث ترمیم پوست شده و با افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌تواند مانع از خشک شدن پوست گردد. همانطور که می‌دانید آبرسانی به پوست می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی آن داشته باشد، بنابراین طالبی قدرت آبرسانی بسیار زیادی داشته که می‌تواند منجر به بهبود پوست شما شده و در نهایت آن را زیباتر کند.

از بین بردن کک و مک‌ها

از بین بردن کک و مک‌ها

از دیگر مزایای استفاده از ماسک طالبی این است که به مرور زمان می‌تواند باعث از بین رفت کک و مک‌های پوست شده و آن را شاداب‌تر و سالم‌تر جلوه دهد. در حقیقت اگر روزی ۱۵ دقیقه آب طالبی را روی پوست خود بزنید و ماساژ بدهید، پس از چند روز شاهد کمرنگ‌تر شدن کک و مک‌ها خواهید بود.

درمان آفتاب سوختگی

جهت از بین بردن آفتاب سوختگی در ایام تابستانی بهترین کار استفاده از آب طالبی است. شما می‌توانید آن را بر روی پوست سوخته خود بزنید. در حقیقت این ماسک به شما کمک می‌کند تا کلاژن‌سازی زودتر صورت بگیرد، درنتیجه درمان سریع‌تر خواهد شد.

حفظ رطوبت طبیعی پوست

مرطوب شدن پوست

چنانچه پوست شما خشک شده و دائم دچار پوست‌ریزی هستید می توانید از ماسک طالبی استفاده نمایید، چراکه این ماسک‌ها طبیعی بوده و قادرند رطوبت‌دهی بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشند و پوست شما به‌طور طبیعی آب دریافت می‌نماید.

انواع ماسک صورت طالبی

انواع ماسک صورت طالبی

ماسک صورت با طالبی دارای انواع بسیار مختلف و زیادی هستند و هر یک از آن‌ها را می‌توانید برای مواردی خاص به کار ببرید، درنتیجه در ادامه شما را با انواع ماسک صورت با طالبی خانگی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید نحوه استفاده از ماسک طالبی به ‌طور درست را یاد بگیرید و در نهایت نتیجه بهتری از این ماسک‌ها دریافت کنید.

ماسک روشن ساز

از ساده‌ترین ماسک‌های طالبی، می‌توان ماسک روشن ساز پوست را نام برد که شما می‌توانید برای پوست خود از آن استفاده نموده و نتیجه آن را به سادگی روی پوست خود مشاهده نمایید.

  1. جهت تهیه این ماسک ابتدا باید زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب طالبی ترکیب کرده و این کار را تا جایی که این مواد حالتی خمیری به خود بگیرند، انجام دهید.

  2. ۱۰ دقیقه این ماسک را روی پوست خود بگذارید و سپس با آب سرد پوست خود را تمیز نمایید.

  3. پس از شستشو پوست خود شاهد زیبا‌تر شدن و روشن‌تر شدن آن خواهید بود.

ماسک صورت طالبی رفع اگزما

ماسک رفع اگزما

اگزما داروهای بسیاری برای درمان دارد اما یکی از بهترین گزینه‌های درمان خانگی آن آب طالبی است. برای درمان این مشکل لازم است مقداری از آب طالبی را بگیرید و روی پوست تمیز خود بزنید و در نهایت پوست خود را ماساژ داده و پس از چند دقیقه با آب سرد آن را بشویید. پس گذشت از چند روز استفاده از این ماسک، شاهد بهبود یافتن این مشکل در پوست خود خواهید بود.

ماسک صورت طالبی رطوبت رسان

برای آنکه بتوانید رطوبت پوست خود را تضمین نمایید، می‌‎توانید از ماسک طالبی استفاده کنید.

  1. جهت انجام این کار، کافی است تا چند قسمت از طالبی را به همراه یک عدد خیار و یک عدد سفیده تخم مرغ در میکسر ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط کنید.

  2. پس از این که این مواد با هم مخلوط شدند، می‌توانید به عنوان ماسک آن را بر روی پوست خود بزنید و چند دقیقه‌ای ماساژ دهید و صبر کنید ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند.

  3. پس از این مدت زمان می‌توانید به سادگی پوست خود را با آب سرد شستشو دهید و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک نمایید.

این ماسک قادر است تا منجر به نرم‌تر شدن پوست شما شده و منافذ پوستی شما را هم به خوبی پاکسازی نماید.

ماسک صورت طالبی برای جوان سازی پوست

ماسک جوان ساز

جهت تهیه این ماسک کافی است تا مقداری آب طالبی را با بلغور دو سر و ماست مخلوط کرده و سپس آن را روی تمامی نواحی صورت خود و گردن بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه این ماسک روی پوست شما بماند.

می‌توانید در این مدت زمان پوست خود را به صورت دورانی ماساژ بدهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با استفاده از آب ولرم شستشو داده و با استفاده از یک حوله تمیز آن را خشک نمایید. استفاده از این ماسک سه مرتبه در هفته مجاز بوده و می‌تواند شما را زودتر به نتیجه دلخواه برساند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان