//
کدخبر: ۴۲۰۵۵۰ //
درخشندگی پوست

راز داشتن پوست شفاف| چی بخوریم تا پوست شفاف داشته باشیم؟

تاکنون به لطافت و درخشندگی پوست دیگران توجه نموده اید و آرزو می کردید که کاش شما هم چنین پوست فوق العاده و زیبایی داشتید، در این مقاله راز درخشندگی پوست این افراد را به شما آموزش می دهد.

راز داشتن پوست شفاف| چی بخوریم تا پوست شفاف داشته باشیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

راز داشتن پوست سالم در ویتامین B میباشد چرا که این ویتامین در تولید انرژی، کلاژن سازی و آلاستین بسیار فعال می باشد و در ساردین به وفور می توان آن را یافت و میزان آ« به گونه ای می باشد که با مصرف روزانه دیگر به هیچ عنوان به جراحی پلاستیک نیاز نخواهید داشت و برای افزایش رطوبت پوست و کلاژن و همچنین ترمیم و درخشندگی پوستتان باید از ویتامین ها و املاح معدنی متعدد استفاده نمود.

پوست روشن و شفاف را با مصرف غذاهای مفید همانند اسید چرب امگا3، ویتامین B و دیگر مواد معدنی می توان یافت که شامل موارد زیر می باشد :

1-ساردین مملو از ویتامین B12 بوده و برای بازسازی سلولی و سلنیومی پوست بسیار مفید می باشد و مهمترین وظیفه آن محافظت از پوستتان در برابر آسیب های نور خورشید می باشد. فسفر، اسید چرب امگا3، پروتئین و ویتامین D برای مرطوب نگه داشتن پوست ئ در کنار ان در این ماهی پر مغذی میتوان کلیم، نیاسین ،مس و ویتامین  B12 را هم بیافت.

2-برگ سبز سبزیجات مانند کلم پیچ، در درخشندگی پوست بیار موثر میباشد و آن هم به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، ویتامین های AوCو فیبر و کلسیم می باشد.

3-اسفناج یکی از بهترین سبزیجات می باشد و حاوی فولات می باشد که در بازسازی DNA بسیار کمک می کند و علاوه بر این ها برای سلامت پوست بسیار مفید میباشد و علاوه بر این افزایش انعطاف پذیری و همین طور کاهش سطح استرس و کلروفیل منجر به پاکسازی بدن می شود.

4-سبزی جعفری برای عملکرد کبد و کلیه بسیار تاثیر گذار میباشد و با افزایش سوخت و ساز منجر به خارج شدن سموم از بدن می شود.

5-گشنیز دارای آنتی اکسیدان بسیاری میباشد به گونه ای که از بدن در برابر رادیکال های آزاد و آسیب هایی که غذاهای غیر ارگانیکک در بدن ایجاد می کند محافظت می نماید.

6-زغال لخته وحشی هم همانند گشنیز دارای آنتی اکسیدان هایبسیاری میباشد و علاوه بر این سرشاراز ویتامین A میباشد.

7-تمشک در تقویت سطح ایمنی، التهابات پوستی از جمله خشکی و قرمزی بسیار موثر م یباشد و در پیشگری از بیماریهای قلبی عروقی هم بسیار موثر میباشد.

8-همانطور که میدانید لیمو ترش دارای ویتامین C میباشد و درایجاد توازن مابین سطح سدیم و پتاسیم در سلولهای بدن بسیارموثرم یباشد.

9-گردو 200 کالری دارد و مقدار بسیار زیادی امگا3 و در کنار اینها پروتئین و مس را نباید از یاد برد. مس در تولید کلاژن پوستی بسیاری موثر میباشد.

10-نارگیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ داشته و در روشن نگه داشتن پوست بسیار سودمند می باشد.

11-در رژیم غذایی میدترانه ای استفاده از زیتون و حتی روغن آن بدلیل وجود امگا3 در آنها در جهت حفظ سلامت مو، پوست و ناخن ها بسیار کمک می کند و همین طور پوست را به خوبی مرطوب نگه می دارد و نتیجه آن کاهش قرمزی و حساسیت پوستی میباشد.

12-هندوانه دارای مقدار زیادی از ویتامین C بوده که در بهبود زخم بسیار موثر میباشد و با افزایش میزان گردش خود منجر به شفافیت پوست می شود و علاوه بر این ها سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و از بروزبیماریها ی قلبی جلوگیری میکند.

13-الاژیک اسید و پونیکالاگین توانایی حفظ کلاژن و مراقبت از پوست در برابر رادیکاله ای آزاد را دارند در دانه های انار به وفور یافت می شوند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان