//
کدخبر: ۴۲۰۳۴۹ //

بهترین ماسک‌های طبیعی برای رفع التهابات پوستی و جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح

اگر بعد از اصلاح صورتتان دچار جوش و التهاب می‌شود مطالب این مقاله برای شما مناسب خواهد بود.

بهترین ماسک‌های طبیعی برای رفع التهابات پوستی و جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح
به گزارش فرتاک نیوز،

 بیشتر کسانی که به روش‌های مختلف اصلاح صورت حساسیت نشان می‌دهند به دلیل استرس ناشی از جوش زدن از انجام آن خودداری می‌کنند. به خصوص افرادی که پوست‌های چربی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض التهابات پوستی و آکنه قرار دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی چند ماسک برای جوش بعد از اصلاح بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک آلوئه‌ ورا

از جمله بهترین ماسک برای جوش بعد از اصلاح ماسک آلوئه ورا است. زیرا حاوی ترکیباتی است که برای تغذیه و ترمیم پوست آسیب دیده عالی بوده و هرگونه تحریک پوستی را کاهش می‌دهد. ژل آلوئه ورا حاوی آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که به ترمیم پوست تحریک شده کمک می‌کند و تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهد. علاوه براین این ماسک با آبرسانی بالا به پوست، به حفظ خاصیت ارتجاعی آن نیز کمک می‌کند.

  1. مقداری ژل آلوئه ورا تهیه کنید.

  2. بعد از اصلاح صورت، ژل آلوئه ورا را در نواحی مورد نظر به آرامی ماساژ دهید.

بهتر است که از این ماسک برای جوش زدن بعد از اصلاح دو تا سه بار در روز برای از بین بردن سوزش پوست و جلوگیری از بروز جوش و عفونت آن استفاده کنید. این کار را تا زمانی که روی پوستتان اثری از قرمزی نمانده باشد، ادامه دهید.

ماسک خیار

ماسک برای جوش بعد از اصلاح

استفاده از ماسک خیار یکی از راه‌های عالی برای جلوگیری از عوارض ناشی از اصلاح صورت است. خیار به دلیل برخورداری از ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌تواند به کاهش التهابات و قرمزی پوست صورت کمک کند.

طریقه مصرف :

ماسک‌های تسکین دهنده خیار به ویژه برای پیشگیری و درمان سوزش پس از برداشتن موهای صورت مفید هستند. برای گرفتن نتیجه مطلوب، به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. یک خیار را از یخچال بردارید و آن را به صورت ورقه ای برش دهید.

  2. خیار برش خورده را روی ناحیه اصلاح شده بالای لب یا ناحیه ابرو یا هر قسمت دیگر صورت خود که علائم سوزش دارد، قرار دهید.

  3. اجازه دهید خیارها به مدت ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بمانند.

  4. از این ماسک هر روز، دو تا سه بار در روز برای تسکین فوری تحریکات پوستی ناشی از اصلاح صورت استفاده کنید.

ماسک عسل

پس از بند انداختن یا اصلاح ، می‌توانید از عسل برای آرام کرن هرگونه سوزش و کمک به بهبود سریع تر پوست خود استفاده کنید. تحقیقات در مورد خواص درمانی عسل نشان داده است که خواص ضد باکتریایی آن نیز در بهبود پوست نقش دارد و به بافت‌های پوست کمک می‌کند تا سریع تر ترمیم شوند، همچنین این ماده التهاب را کاهش می دهد و به بهبود زخم‌های پوستی و از بین رفتن تحریکات کمک می‌کند.

طریقه مصرف:

  1. دست خود را بشویید و کمی عسل روی انگشتان بمالید.

  2. عسل را در نواحی موم دار که علائم سوزش را نشان می دهند، بمالید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

  3. اجازه دهید تا عسل روی پوست شما خشک شود و سپس با آب خنک صورت خود را بشویید.

  4. بعد از دو تا سه روز استفاده از این ماسک برای جوش بعد از اصلاح خواهید دید که، جوش ها و التهابات پوستی شما بهتر خواهند شد. تا زمانی که تمام علائم ناشی از اصلاح صورت برطرف نشده است، استفاده از این روش را ادامه دهید.

ماسک درخت چای

روغن درخت چای نه تنها به از بین بردن سوزش بعد از اصلاح کمک می کند بلکه هرگونه عفونت در پوست شما را نیز درمان می‌کند. روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که پوست را ترمیم کرده و از علائم فولیکولیت، منافذ ملتهب یا سوزش پوست جلوگیری می‌کند.

طریقه مصرف:

  1. برای جلوگیری از ایجاد التهابات پوستی، باید در ابتدا روغن درخت چای را با یک روغن طبیعی دیگر رقیق کنید.

  2. دو تا سه قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری از یکی از روغن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن هسته انگور یا روغن نارگیل مخلوط کنید.

  3. برای جلوگیری از تحریک و کمک به ترمیم پوست، دو بار در روز استفاده از این ماسک را ادامه دهید.

نکته/ استفاده از روغن درخت چای رقیق شده را تا زمانی ادامه دهید که دیگر اثری از جوش و التهاب در پوست شما دیده نشود.

ماسک روغن جوجوبا

ماسک برای جوش بعد از اصلاح

روغن جوجوبا به عنوان یک درمان فوق‌العاده برای تنظیم تعادل pH پوست عمل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این روغن مواد تشکیل دهنده طبیعی آن است که خاصیت ضدمیکروبی و موثری برای مقابله با انواع عفونت‌های پوستی دارد. استفاده از روغن جوجوبا به عنوان ماسک برای جوش بعد از اصلاح،  مبارزه با خشکی پوست، شیوع بیماری آکنه، چین و چروک و بسیاری از علایم پوستی دیگر نیز مفید است.

طریقه مصرف

  1. یک فنجان روغن جوجوبا را با 2 الی 3 قطره روغن بابونه و آب مقطر مخلوط کرده و آن را درون طرفی قرار دهید.

  2. سپس بعد از هربار اصلاح صورت، این ماسک‌ را روی پوست اسپری کنید و از خواص شگفت‌انگیز آنها لذت ببرید.

نکته/ برای جلوگیری از خراب شدن ماسک‌ها و افزایش ماندگاری، آنها را در درجه حرارت مناسب نگهداری کنید و قبل از هربار مصرف به خوبی تکان دهید. همچنین می‌توانید چند قطره از عطر یا ادکلن دلخواهتان را نیز به این ترکیبات اضافه کنید. اما باید مطمئن شوید که نسبت به آنها حساسیت ندارید.

ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل هم مانند گیاه آلوئه ‌ورا به عنوان یک روغن چندکاره شناخته می‌شود. روغن نارگیل پوست را نرم و لطیف کرده و تأثیر ضدمیکروبی دارد. این خاصیت روغن نارگیل مانع از بروز عفونت شده و علاوه بر نرم و مرطوب کردن پوست باعث خوشبو شدن آن هم می‌شود. بنابراین بهترین ماسک برای جوش بعد از اصلاح است زیرا زخم‌ها و التهابات پوستی را تسکین می‌دهد.

طریقه مصرف

یک فنجان روغن نارگیل را بهمراه 5 الی 10 قطره عصاره اکالیپتوس و چند قطره آب مقطر مخلوط کرده و آن را درون طرفی داخل یخچال نگهداری کنید. سپس بعد از هر اصلاح مقداری از آن را به صورت خود مالیده و اجازه دهید که خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل طبع گرم این روغن‌ها مراقب باشید تا به آنها حساسیت نداشته باشید.

چگونه بفهمیم به ماسک‌ها حساسیت نداریم؟

برای اینکه بعد از استفاده از ماسک‌ها دچار حساسیت‌های پوستی نشوید، قبل از انجام هرکاری مقداری از ماسک را روی پوست دستتان امتحان کنید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند. در صورتیکه پوستتان دچار التهابات قرمز نشود می‌توانید با خیال راحت از ماسک‌ها استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان