//
کدخبر: ۴۲۰۲۶۶ //

بافت مو نردبانی: آموزش یک روش زیبا و ساده برای آراستن مو

بافت مو یکی از سریع‌ترین و در عین حال متنوع‌ترین روش‌های آراستن مو است که از دیرباز تا کنون محبوبیت خود را بین مردم حفظ کرده است.

بافت مو نردبانی: آموزش یک روش زیبا و ساده برای آراستن مو
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید اوایل بافت مو به تنها چند مدل خاص ختم میشد اما امروزه روش‌های جدیدی به آن اضافه شده است مانند بافت هلندی، بافت سه تایی، بافت تلی و.. . در این مقاله قصد داریم به آموزش بافت مو نردبانی بپردازیم. اگر شما هم به دنبال روشی خاص و زیبا برای آراستن موهایتان هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

از مصر باستان تا آفریقا با بافت مو

بافت مو از زمان‌های گذشته تا به امروز محبوبیت خودش را حفظ کرده و با وجود مدل‌های متنوع آراستن مو همچنان بین خانم‌‌ها و حتی آقایان رواج دارد. آرایشگران مشغول در این حرفه با ترکیب انواع مدل‌های بافت مو قدیمی و جدید مدل‌های بیشتر و جدیدتری را در بافت مو ایجاد کرده‌اند و آموزش می‌دهند که یکی از آنها آموزش یافت مو نردبانی است. قدمت بافت مو به هزاران سال پیش و فرهنگ های مختلفی برمی‌گردد.

در طول تاریخ بافت های تزیینی در بین جوامع آفریقایی رایج بوده است. زنان و مردان آفریقایی به علت ضخامت و فر شدید موهای خود رو به بافت مو در سبک‌های خاص خود آوردند. که اول از همه برای بهداشت و پس از آن برای زیبایی و حتی به عنوان نمادی از شخصیت و موقعیت اجتماعیشان کاربرد داشت.

آموزش بافت مو نردبانی

3000 سال قبل فرمانروایان مصر باستان که در آراستن خود در زمان حیات و سلطنتشان و آراستن اجساد در زمان پس از مرگشان مشهور بودند، از مدل‌های بافت مو خود استفاده می کردند و با پولک و مهره های شیشه ای یا طلایی آنها را تزیین می‌کردند. تصاویر زنان در هندوستان نیز نشان می‌دهد که خانم ها موهایی بلند و بافت‌های سنگین داشته‌اند. خانم‌های هندوستان که به داشتن موهای زیبا و پرپشت مشهورند، آراستن موهایشان را مانند لباس‌های سنتی و فرهنگشان با روش‌های زیبایی مانند بافت مو انجام می دهند.

زنان آسیای شرقی

در برخی از جوامع مانند کشورهای آسیای شرقی (چین و ژاپن و … ) مدل‌های مختلف آراستن و بافت مو موقعیت اجتماعی فرد را نشان می داد. هر چه مقام و رتبه آن فرد بالاتر بود بافت موی او نیز از پیچیدگی بیشتری برخوردار بود. در قصرهای سلطنتی هر فرد با توجه به رتبه شغلی و نوع وظایفش باید موی خود را به شکلی خاص می‌بافت. هرچه این مقام بالاتر می‌رفت، مدل موی او هم از سادگی به سمت پیچیدگی و بزرگتر بسته شدن بر روی سر می‌رفت.

نحوه بافت مو به روش نردبانی

آموزش بافت مو نردبانی

قبل از شروع به آموزش بافت مو نردبانی باید به یک سذی نکات مهم توجه داشته باشید که ما در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

مرحله اول

در مرحله اول از آموزش بافت مو نردبانی باید موها شسته و تمیز باشد. اگر به عنوان آرایشگر برای شخصی بافت مو را انجام می دهید، پس لازم است اینکار را به صورت حرفه ای و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید. از شامپو و در صورت لزوم نرم کننده یا حجم دهنده استفاده کنید. سپس با حوله یکبار مصرف موها را به آهستگی خشک کنید. از آب با حرارت ولرم استفاده کنید و دقت کنید که درجه دمای آب خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد.

مرحله دوم

موها را با برس و شانه مناسب و با کمک سشوار و اتوی مو خشک کنید. دقت داشته باشید شانه به پوست کف سر جوری کشیده نشود که باعث آسیب دیدگی پوست سر و ایجاد پوسته یا زخم شود. همچنین موها را با شدت نکشید تا تارهای مو کنده و خرد نشود.

مرحله سوم

در این مرحله با توجه به نوع بافت، جنس مو و همچنین میزان دوامی که برای بافت مد در نظر دارید، از اسپری مو حجم دهنده یا ژل موی سر استفاده کنید و همه نقاط مو را با حجم سبکی به آن آغشته کنید.

مرحله چهارم

قبل از شروع به بافت مو با توجه به نوع بافتی که مد نظر دارید و حجم موی مورد نظر بایستی به کمک شانه‌های مخصوص و گیره‌های نگه دارنده موها را با دقت تقسیم بندی کنید. سپس می‌توانید شروع بهبافت موها کنید:

1. در آموزش بافت مو نردبانی باید ابتدا مو را به شکل دم اسبی تقریبا در بالای سر ببندید.

2. از سمت راست دم اسبی یک قسمت جدا کنید و دو یا سه عدد بافت سه تایی ساده بزنید.

3. در این مرحله یک رشته‌ باریک از موها را از سمت چپ و زیر دم اسبی جدا کنید و آن را از روی دم اسبی به سمت راست بیاورید. سپس آن را روی رشته وسطی از سه رشته مویی که قبلاً در دست داشتید بگذارید. در واقع رشته‌ جدید مو را که از سمت چپ مو آورده بودید با رشته وسطی مو در سمت راست یکی کنید و یک بافت معمولی بزنید.

4. مرحله قبل را تا انتها تکرار کنید. یعنی مرتبا رشته‌ جدیدی از مو را از سمت چپ دم اسبی و از روی آن بیاورید و بافت را تکرار کنید تا یک حالت نردبانی ایجاد شود.

5. بافت را ادامه دهید و دقت کنید که کاملا آن را منظم و تمیز انجام دهید. زمانی که تقریبا به انتهای مو‌ها رسیدید دوباره دو یا سه عدد بافت سه تایی ساده ببافید.

6. انتهای بافت را با یک کش کوچک پلاستیکی ببندو آن را با دست مرتب کنید تا به درستی روی دم اسبی تنظیم شود.

نکته/ اگر نمی‌خواهید که موها پس از بافت در پشت سر به صورت باز باشند می‌توانید دم اسبی بافته شده را به شکل حلقه روی سر بپیچانید و انتهای آن را با یک گیر مو به سر وصل کرده و با اکسسوری‌های مختلف آن را تزیین کنید.

فواید بافتن مو

  • بافت مو تا حدی باعث بهتر شدن ظاهر موها و نرم‌تر شدن آنها می‌شود .

  • با بافت موها بهم گره نمی‌خورند و نیاز به شانه زدن شدید نخواهند داشت.

  • هنگامی که خواب هستید و غلت می‌زنید موهایتان روی ملافه تخت کشیده می‌شود و این باعث افزایش آسیب دیدن مو می‌شود. مخصوصاً اگر موهایتان شکننده باشد. در واقع بافتن مو باعث می‌شود مو ها در برابر بالشت اصطکاک و شکستگی کم‌تری داشته باشند.

  • چربی پوست سبب جوش زدن صورت می‌شود. ولی با یاد گرفتن آموزش بافت مو نردبانی وقتی موهایتان بسته می‌شود، در طول شب پوست چربتان با موهای در تماس نیست بنابراین صورتتان کمتر جوش می‌زند.

  • بافت مو در تابستان و گرمای هوا به افراد کمک می‌کند که کمتر از گرمای تابستان  اذیت و کلافه شوند.

  • بافتن موها می تواند رطوبت موها را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند . زیرا مو در اثر خشکی دچار شکنندگی می‌شود.

  • با بافتن موها بدون استفاده از دستگاه‌های حرارتی مو مانند بابلیس و ویو که به موها آسیب می‌رسانند‌، می‌توانید آنها را مواج و جذاب تر کنید.

  • در نهایت با انجام بافت زمان کمتری را صرف آراستن موهایتان می‌کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان