//
کدخبر: ۴۱۴۹۳۷ //

کرم پودر یا پنکک؟ آرایش صورت با کدام یک بهتر است؟

کرم پودر بهتره یا پنکک؟ کرم‌های آرایشی از جمله لوازم ثابت در کیف خانم‌ها هستند؛ چرا که کرم‌ها در زیبایی چهره تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند. برندهای گوناگونی در دنیا وجود دارند که انواع و اقسام مختلفی از محصولات آرایشی را تولید می‌کنند، که در این بین کرم پودر و پنکک دو نوع از محبوب‌ترین آن‌ها هستند اما کمتر کسی تفاوت پنکک و کرم پودر را می‌داند.

 کرم پودر یا پنکک؟ آرایش صورت با کدام یک بهتر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بخش قصد داریم کرم پودر و پنکک را از جوانب مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. برای اینکه بدانید کرم پودر بهتره یا پنکک و کدام یک مناسب پوست شما است، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پنکک چیست؟

پنکک یک محصول آرایشی است که برای ‌ایجاد یک پایه مات و صاف روی پوست استفاده می‌شود. دارای فرمول سبکی است که به راحتی با پوست ترکیب می‌شود، بدون‌ اینکه ظاهری شبیه به پوست داشته باشد. همچنین در رنگ‌های مختلف و متناسب با رنگ پوست‌های مختلف موجود است.

پنکک می‌تواند به کنترل چربی کمک کند، بنابراین برای کسانی که پوست‌های چرب یا مختلط دارند، انتخاب خوبی است. همچنین استفاده از آن آسان است، به‌این معنی که یک انتخاب عالی برای مبتدیان است.

مزایای پنکک

در‌اینجا برخی از مزایای اصلی پنکک آورده شده است:

  • سبک وزن است و بسیاری از پودرها را می‌توان به تنهایی بدون احساس سنگینی روی پوست استفاده کرد.

  • روکش مات دارد، بنابراین برای افرادی که پوست چرب دارند عالی است.

  • می تواند به کنترل درخشندگی و جذب چربی اضافی کمک کند.

  • استفاده از پنکک سریع و آسان است و آن را به انتخاب خوبی برای مبتدیان تبدیل می‌کند.

  • می‌توانید به راحتی بدون‌اینکه ظاهری ضخیم و ضخیم داشته باشید، پنکک را لایه لایه کنید.

  • می تواند به خوبی روی پوست دوام بیاورد.

  • می توانید از آن در بالای بسیاری از محصولات آرایشی کرم یا پودر استفاده کنید.

  • این در طیف گسترده‌ای از سایه‌ها برای تناسب با رنگ‌های مختلف پوست موجود است.

  • پوشاندن لک‌ها آسان‌تر است، زیرا احتمال چروک شدن اطراف آن‌ها کمتر است.

صنعت لوازم آرایشی همیشه در حال تولید محصولات جدید است و چندین پودر آرایش پودری وجود دارد که ممکن است برای پوست خشک مناسب باشد.

معایب استفاده از پنکک

حال بیایید نگاهی به برخی از مضرات پنکک بیندازیم:

  • اگر آرایش زیاد استفاده شود، می‌تواند باعث خشکی و ظاهری شیرین شود.

  • ممکن است به اندازه فرمول‌های دیگر، مانند کرم پودر، پوششی‌ایجاد نکند.

  • استفاده بیش از حد می‌تواند در خطوط ریز و چین و چروک‌ایجاد شود و آنها را بیشتر نمایان کند.

  • برخی از برندها طیف وسیعی از سایه‌ها را ارائه نمی‌دهند، بنابراین یافتن رنگ مناسب برای رنگ پوست ممکن است چالش برانگیز باشد.

  • شما نمی‌توانید آن را با انگشتان خود مانند یک کرم پودر استفاده کنید. اگر برس یا پفک پودری داشته باشید به شما کمک می‌کند

کرم پودر چیست؟

کرم پودر نوعی محصول آرایشی است که پوشش بیشتری نسبت به پنکک و معمولاً بافت کمی سنگین تری دارد.‌این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که به پوست ظاهری شبنم دار بدهد و برای انواع پوست‌های خشک یا چرب مناسب است.

فواید کرم پودر

در‌ اینجا به برخی از مزایای اصلی کرم پودراشاره می‌کنیم:

  • این می‌تواند پوشش بیشتری نسبت به پنکک‌ایجاد کند، بنابراین شما فقط باید از مقدار کمی استفاده کنید.

  • پوست را با پوششی شبنم دار می‌بخشد و آن را برای پوست‌های خشک مناسب می‌کند.

  • بافت کرمی آن به ذوب شدن محصول در پوست کمک می‌کند.

  • برخی از فرمول‌ها دارای مزایای مراقبت از پوست هستند، مانند خواص مرطوب کنندگی یا ضد آفتاب.

  • پوشش کامل بی عیب و نقصی به پوست می‌دهد که برای عکس‌ها عالی است.

  • می توانید آن را با انگشتان دست یا برس بزنید.

مضرات استفاده از کرم پودر

حال بیایید نگاهی به برخی از مضرات کرم پودر بیاندازیم:

  • برای پوست‌های چرب یا مختلط مناسب نیست زیرا می‌تواند مناطق چرب را چرب جلوه دهد.

  • ضخیم تر از پنکک است و استفاده از آن سخت تر است.

  • در صورتی که به درستی استفاده نشود، می‌تواند پوست را شبیه به کیک نشان دهد.

  • ممکن است در منافذ ته نشین شود.

  • یادگیری نحوه به کارگیری آن به تمرین نیاز دارد.

  • برخی از فونداسیون‌های کرم با ترکیبات بی کیفیت می‌توانند خشکی پوست را بدتر کنند.

  • نمی توانید آن را روی آرایش پودری بزنید.

تفاوت پنکک و کرم پودر چیه؟

اکنون که مزایا و معایب کرم پودر و کرم پودر را می‌دانید، بیایید نگاهی به تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها بیندازیم:

نوع فرمولاسیون

پنکک نسبت به کرم پودر خشک و سبک تر است و معمولا رنگدانه کمتری دارد. کرم پودر از نظر قوام غلیظ تر است، و ممکن است برای یادگیری نحوه استفاده صحیح از آن کمی تمرین لازم باشد.

سطوح پوشش

پنکک معمولا پوششی سبک تا متوسط را ارائه می‌دهد، در حالی که کرم پودر می‌تواند پوشش متوسط تا کامل را ارائه دهد. بنابراین با پنکک ممکن است نیاز به اعمال چندین لایه برای داشتن پوشش متوسط داشته باشید در حالی که با کرم پودر می‌توانید فقط با یک لایه پوشش متوسط داشته باشید و ظاهر لک‌ها و عیوب را کاهش دهید.

تفاوت نهایی

پنکک سطحی مات به پوست می‌بخشد، در حالی که کرم پودر دارای پوششی شبنم دار است.

8-21

کرم پودر بهتره یا پنکک؟ کدام یک را انتخاب کنم؟

اگر می‌خواهید تعیین کنید که کرم پودر بهتره یا پنکک، می‌توانید روی چند فاکتور مهم تمرکز کنید:

1. نوع پوست شما

اگر پوست خشک دارید

انتخاب کرم پودر یا پنکک به نوع پوست و ظاهری که می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد. اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید ظاهری کاملاً پوشاننده داشته باشید، بهتر است کرم پودر را انتخاب کنید. بنابراین برای هر کسی که پوست خشکی دارد، کرم پودر مایع بهترین گزینه است. پنکک اغلب می‌توانند در خطوط ریز و چین و چروک فرو روند که می‌توانند شما را پیرتر از آنچه هستید نشان دهند.

  • برای داشتن بهترین آرایش، قبل از استفاده از کرم پودر از پرایمر آبرسان استفاده کنید.

اگر پوست چرب و مختلط دارید

اگر پوست چرب دارید، پنکک یک گزینه عالی است زیرا فرمول‌های پودری چربی اضافی را جذب می‌کنند. همچنین احتمال مسدود شدن منافذ پوست نسبت به کرم پودر کمتر است. در نتیجه، پایه‌ای‌ایده‌آل برای تابستان است زیرا به مبارزه با روغن‌های اضافی تولید شده توسط آب و هوای گرم و مرطوب کمک می‌کند.

اگر پوست چرب دارید، ممکن است رنگ مات یک پنکک را دوست داشته باشید. همچنین می‌توانید از پرایمر مات کننده برای کنترل درخشندگی و ماندگاری بیشتر آرایش خود استفاده کنید. می‌توانید از کرم پودر مایع صرف نظر کنید و برای یک آرایش حداقلی روزانه، پنکک را امتحان کنید.

پنکک به دلیل فرمول خود برای انواع پوست‌های چرب، مختلط، مستعد آکنه و حساس بهترین عملکرد را دارد.

نکته حرفه‌ای: پنکک برای ظاهری سریع بهتر از کرم است زیرا استفاده از آن آسان تر است. اگر لکه‌ها یا عیوبی برای پنهان کردن دارید، می‌توانید از کرم پودر فقط در قسمت‌هایی که نیاز به پوشش بیشتری دارند استفاده کنید و سپس یک پنکک سبک روی تمام صورت بزنید.

اگر پوست ناهمواری دارید

اگر پوست شما ناهمواری دارد از پنکک استفاده نکنید.‌ این باعث می‌شود هر ناهمواری برجسته تر به نظر برسد. کرم پودر به شما پوشش بیشتری می‌دهد و معمولا مدت بیشتری در جای خود باقی می‌ماند، بنابراین نیازی به استفاده مجدد از آن ندارید. اگر پوست بافت دار و چرب دارید، یک کرم پودر را به عنوان پایه خود امتحان کنید و سپس یک پودر فیکس را برای کنترل هرگونه درخشندگی انتخاب کنید.

اگر چین و چروک دارید

حتی کوچکترین نشانه‌های پیری را می‌توان با آرایش نامناسب بزرگتر کرد، بنابراین اگر پوست شما چین و چروک دارد و می‌خواهید خطوط کمتری از پای کلاغی یا خط خنده را مشاهده کنید، کرم پودر را انتخاب کنید. پنکک در واقع می‌تواند در چین و چروک‌ها قرار بگیرد و آن‌ها را برجسته‌تر کند، اما محصولات کرمی مانند پرکننده‌ای عمل می‌کنند تا ظاهری صاف‌تر داشته باشند.

اگر پوست با منافذ باز دارید

اگر منافذ بزرگ و قابل رویت دارید، کرم پودر بهترین گزینه برای شماست.

2. سطح پوششی که شما نیاز دارید.

به طور کلی پنکک به پوست پوششی سبک و شفاف تا متوسط ​​می دهد.‌این می‌تواند پوشش کاملی را با چندین لایه‌ایجاد کند و ظاهری شبیه به پوست طبیعی‌ایجاد کند. بنابراین اگر به یک پوشش تنفسی و طبیعی علاقه دارید، به سراغ پنکک بروید. اگر می‌خواهید پوششی متوسط ​​تا کامل داشته باشید، از کرم پودر‌ها استفاده کنید.

3. نتیجه نهایی

افرادی که پوشش‌های مات را ترجیح می‌دهند به استفاده از پنکک با مواد جذب کننده روغن تمایل پیدا می‌کنند. اگر دوست دارید پوست شما براق و با طراوت باشد، می‌توانید‌این ظاهر را با هر دو نوع کرم پودر و پنکک به دست آورید، اما دستیابی به آن با کرم پودر آسان‌تر است.

4. چقدر وقت داری

پنکک‌ها زمانی که عجله دارید بهترین هستند. چند ثانیه طول می‌کشد تا یک لایه نازک از پنکک را با استفاده از پد آن روی صورت بزنید. رنگ پوست را یکدست می‌کند و باعث می‌شود سریع تر به نتیجه دلخواه برسید.

vhnjmirh23v

پنکک در مقابل بی بی کرم

یکی دیگر از انتخاب‌های رایجی که ممکن است مجبور به انجام آن شوید، بین پنکک و بی بی کرم است. هر دو محصول پوشش سبک تا متوسط را ارائه می‌دهند، اما فرمول آن‌ها متفاوت است.

پنکک یک فرمول خشک است که یک پوشش مات‌ ایجاد می‌کند در حالی که BB کرم یک فرمول مایع سبک وزن با فواید اضافی مراقبت از پوست است.

هنگام انتخاب بین‌ این دو، به نوع پوست شما و آنچه در یک محصول آرایشی به دنبال آن هستید بستگی دارد. اگر می‌خواهید چیزی سریع و آسان با پوششی سبک اعمال شود، پنکک ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر محصولی می‌خواهید که پوشش بیشتری داشته باشد و همچنین دارای مزایای مراقبت از پوست باشد، BB کرم ممکن است گزینه بهتری باشد.

پنکک برای پوست‌های چرب مناسب است در حالی که بی بی کرم با ترکیبات آبرسان می‌تواند رطوبت پوست‌های خشک را تامین کند.

  • نکته حرفه‌ای: اکثر BB کرم‌ها دارای ضد آفتاب هستند، اما همیشه از یک ضد آفتاب جداگانه استفاده کنید. زیرا بی بی کرم‌ها معمولاً به تنهایی محافظت کافی در برابر آفتاب ندارند. ابتدا کرم ضد آفتاب را قبل از پرایمر یا کرم پودر بزنید و سپس بقیه آرایش خود را انجام دهید.

اول کرم پودر بزنم یا پنکک؟

بعد از اینکه متوجه شدید برای نوع پوست شما کرم پودر بهتره یا پنکک، باید بدانید که می‌شود این دو را با هم نیز استفاده کرد. در حالی که می‌توانید از کرم پودر و پنکک در کنار هم استفاده کنید، اما مهم است که آن را به ترتیب درست انجام دهید. 

همیشه باید ابتدا از محصولات کرمی و سپس محصولات پودری خود استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر محصول پودری، اجازه دهید همه محصولات کرمی روی پوست جذب شوند و اصطلاحاً خود را بگیرند.‌این کمک می‌کند تا پودر نرم و یکنواخت روی پوست بشیند و همچنین از پاک شدن آرایش جلوگیری می‌کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از کرم پودر و برنز کننده پودری استفاده کنید، کرم پودر را روی تمام صورت بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با استفاده از یک براش پودری بزرگ، پودر برنز کننده را به آرامی روی کرم پودر بزنید.

همچنین می‌توانید بعد از کرم پودر از یک لایه نازک پودر فیکس استفاده کنید تا به مات و ماندگار شدن کرم پودر کمک کنید.

این قانون استثناهایی نیز دارد، به عنوان مثال ممکن است بخواهید از رژگونه کرمی روی کرم پودر خود استفاده کنید یا از‌ هایلایتر کرمی استفاده کنید.

این را می‌توان بعد از محصولات پودر استفاده کرد زیرا آن‌ها فقط در مناطق کوچکی از صورت اعمال می‌شوند. هنگام استفاده از یک محصول کرمی روی محصول پودری، همیشه مقدار بسیار کمی از آن استفاده کنید و به آرامی آن را بمالید تا یکدست شود.

به طور کلی، بهتر است به یک نوع از محصولات آرایشی (پودری یا کرمی) پایبند باشید تا مطمئن شوید که آرایش شما در طول روز ثابت می‌ماند.

با این حال، اگر می‌خواهید فرمول‌ها و بافت‌های مختلف را آزمایش کنید، حتما‌این کار را با دقت و در مقادیر کم انجام دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان