//
کدخبر: ۴۰۹۸۳۲ //

چه کار کنیم که لاک ناخن هایمان پاک نشوند؟ | چند ترفند برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن

آرایش همواره یکی از عادات خانم‌ها در سنین و کشورهای مختلف است. سبک های آرایشی متنوعی وجود دارد، و ما زنان با توجه به چیزی که می‌پسندیم و با آن راحتیم، و برخی اوقات با توجه به ضروریات به انواع خاصی از آن روی می‌کنیم.

چه کار کنیم که لاک ناخن هایمان پاک نشوند؟ | چند ترفند برای ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن
به گزارش فرتاک نیوز،

 همان‌طور که می‌دانید، از هر کشوری که باشید، هر شغلی که داشته باشید، و در هر سن و سالی که باشید، یک وسیله ی آرایشی هست که همه ی ما از آن استفاده می‌کنیم که جزء اصلی آرایش هر خانمی نیز هست، بله، در مورد لاک ناخن صحبت می‌کنم!

برای پاک نشدن لاک ناخن چه کنیم؟ همه خانم ها دوست دارند لاک ناخن هایشان مدت زمان بیشتری روی ناخن هایشان بماند اما وقتی ظرف میشویند یا حمام میکنند با ریختن قسمت هایی از لاک ناخن هایشان مواجه میشوند. اگر شما هم دوست دارید لاک ناخن هایتان ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشند این نکات را رعایت کنید تا لاک ناخن هایتان مدت زمان بیشتری دوام بیاورند.

دیزاین ناخن‌ها امروزه بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و اغلب خانم‌ها تمایل دارند برای شرکت در مهمانی‌ها و مجالس، طرحی زیبا را روی ناخن‌های خود ایجاد کنند یا در نهایت یک لاک خوش‌رنگ را بدون طرح روی ناخن‌های خود بزنند. گاهی اوقات لاک تا مدت زمان زیادی روی سطح ناخن‌ها باقی نمی‌ماند و در واقع خیلی زود پاک می‌شود یا سر آن می‌پرد. در این مطلب چند نکته را برای افزایش دوام لاک ناخن به شما می‌گوییم.

15 نکته برای پاک نشدن لاک

با رعایت نکات زیر دیگر لازم نیست هر روز لاک ناخن هایتان را پاک کنید و دوباره لاک بزنید زیرا تا تقریبا یک هفته لاک روی ناخن هایتان باقی میماند.

1. ناخن هارا تمیز کنید

قبل از هر چیز بهتر است سطح ناخن‌های خود را به کمک لاک پاک‌کن تمیز و لاک‌های قبلی را از روی ناخن‌ها به خوبی پاک کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا چربی‌ها از روی سطح ناخن‌ها از بین بروند و لاک به صورت کامل به ناخن‌ها بچسبد.

2. ناخن های خود را کوتاه کنید

ناخن های بلند رسیدگی بیشتری می خواهد و مشکلات بیشتری به همراه دارد، این نکات بیشتر برای ناخن های بلند تر بیان شده و به طور طبیعی شما بر طبق عادت، استفاده های زیادی از این ناخن های بلند می کنید، اگر ناخن هایتان کوتاه ترباشد، کوتاه تر از نوک انگشتان، انگشت ها به جای ناخن هایتان، در فعالیت های شما بیشتر از لاک زدن آسیب می بیند. 

3. ناخن‌های خود را مانیکور کنید

بهتر است ابتدا ناخن‌های خود را مانیکور کنید و پوسته‌های اضافه‌ای را که در کنار ناخن قرار دارند از بین ببرید؛ زیرا همین پوسته‌های اضافی باعث می‌شوند که گوشه‌های لاک شما پاک شوند.

4. یک لایه بیس کت روی سطح ناخن خود بزنید

قبل از اینکه لاک بزنید بهتر است یک لایه بیس کت روی سطح ناخن خود بزنید؛ همچنین می‌توانید به جای آن یک لایه نازک برق ناخن روی ناخن‌ها بزنید. توجه داشته باشید که این کار باعث افزایش دوام لاک ناخن می‌شود و از زرد شدن ناخن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

5. درست لاک بزنید

برای پاک نشدن لاک مهم است که بدانید چطور لاک بزنید و تمام ناخن را پر کنید، طوری که هیچ قسمتی از اطراف آن خالی نماند. از یک طرف لاک بزنید و دائم جهت لاک زدنتان را تغییر ندهید.

6. لاک را نازک بزنید

لاک را در لایه‌های نازک به ناخنتان بمالید. لایه‌های ضخیم مستعد خراشیده شدن هستند و زودتر ور خواهند آمد.

7. دولایه لاک بزنید

بعد از این که لایه زیری به صورت کامل خشک شد روی آن یک لایه نازک لاک بزنید. بهتر است همیشه دو لایه لاک روی ناخن‌ها بزنید؛ این کار به افزایش دوام لاک ناخن کمک می‌کند.

iFiQXwCdJkZr

8. زیر ناخن را هم لاک بزنید

به منظور اینکه در کنده شدن لاک لبه های بیرونی ناخنتان نیز تأخیر ایجاد کنید، پس از لاک زدن نوک ناختان، کمی هم زیر ناخن ها را لاک بزنید. با این کار پوششی برای لبه ی ناخن هایتان ایجاد کرده‌اید که باعث ایجاد تأخیر در خراشیده شدن لاک خواهد شد.

9. تقویت کننده ناخن بزنید

تقویت کننده ناخن هم مانند برق ناخن یکی از راههای دوام بیشتر لاک ناخن می باشد. تقویت کننده باعث می شود لاکی که زدید مستحکم تر بماند و دیرتر خراب شود و با برقی که روی ناخن میندازد به آن جلوه بیشتری می دهد. فقط یک لایه خیلی نازک از این ماده را روی ناخنتان بزنید.

10. ناخن هایتان را در آب سرد فرو کنید

رای این که لاک به مدت بیشتری روی سطح ناخن‌ها دوام داشته باشد، بهتر است ناخن‌های خود را درون آب خیلی سرد فرو ببرید؛ زیرا سرما باعث می‌شود تا لاک روی ناخن‌ها سفت شود.

11. از روغن های طبیعی استفاده کنید

بعد از خشک شدن لاک ناخن‌ها بهتر است از یک روغن طبیعی برای تقویت ناخن‌ها و پوست دور آن‌ها استفاده کنید و این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

12. دستانتان را مرطوب نگه دارید

سعی کنید همیشه دستان و مخصوصا پوست اطراف ناخن هایتان را مرطوب نگاه دارید.

13. مواظب ناخن های خود باشید

از ناخن هایتان برای خراشیدن چیزی یا باز کردن درب قوطی کنسرو استفاده نکنید! این موضوع کاملا بدیهی است.

14. هنگام شست و شو از دستکش استفاده کنید

وقتی ناخن‌های شما لاک دارد، بهتر است هنگام شست‌وشوی ظروف و لباس و … از دستکش استفاده کنید.

15. ناخن هایتان را ترمیم کنید

برای ترمیم کردن لاک ناخن‌ها می‌توانید هر روز یک لایه نازک لاک روی آن‌ها بزنید تا ظاهر ناخن‌های شما تازه و باطراوت‌تر به نظر برسند.

نتیجه گیری

با کمک این روش‌ها، لاک روی ناخن‌های شما به مدت ۵ تا ۷ روز ماندگاری خواهد داشت؛ بنابراین برای افزایش دوام لاک ناخن استفاده از این ترفندها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان