//
کدخبر: ۴۰۶۴۹۰ //

ماسک‌های خانگی شگفت‌انگیز برای رفع موخوره| طرز تهیه ۱۲ ماسک با مواد طبیعی

آیا می‌دانید که ماسک‌های خانگی با مواد طبیعی می‌توانند به شما در درمان موخوره کمک کنند؟ در این مطلب، ۱۲ نوع از این ماسک‌ها را به شما معرفی می‌کنیم

ماسک‌های خانگی شگفت‌انگیز برای رفع موخوره| طرز تهیه ۱۲ ماسک با مواد طبیعی
به گزارش فرتاک نیوز،

موخوره و انواع آن پدیده ایست که هر شخصی حداقل یک بار در زندگی اش تجربه کرده و به دنبال راه های درمان خانگی آن گشته است.

۱.ماسک موز و روغن زیتون

دو ماده ای که احتمالاً در آشپزخانه خود دارید و نمیدانید که می توانند برای احیای موهای شما معجزه کنند موز و روغن زیتون هستند.دکتر کریستوفر فریز توضیح می دهد: موز موهای کدر، آسیب دیده و خشک را هیدراته و مرطوب می کند، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (مانند پتاسیم) است که می تواند مو را تقویت کرده و PH پوست سر را متعادل کند. روغن زیتون سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین E است که می‌تواند موها را براق‌تر نشان دهد. همچنین ممکن است مو را مرطوب کرده و آسیب‌هایی را که می‌تواند باعث ایجاد موخوره در انتهای موها شود، التیام بخشد.

برای تهیه ماسک مو خانگی از یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. موز را مخلوط یا له کنید تا به پوره ای یک دست تبدیل شود. روغن زیتون را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. نتیجه باید یک ماسک موی کرمی و کف آلود باشد. در حین حمام، ماسک را با انگشتان خود در سراسر مو و پوست سر بمالیدو پساز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

۲.ماسک خانگی آووکادو و روغن زیتون

موخوره ها به دلیل ضعیف شدن ساختار کوتیکول و در نتیجه آسیب‌دیدگی مو ایجاد می‌شوند. “آسیب عمدتاً ناشی از گرما، مواد شیمیایی، فر یا صاف کردن و رادیکال های آزاد در محیط ما مانند آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.” بااینکه که هیچ چیز واقعاً نمی تواند موخوره را ترمیم و درمان کند (برای از بین بردن کامل آنها باید حتما اصلاح کنید)، ماسک مو خانگی می تواند آنها را سالم تر به نظر برساند.

آووکادو دارای مواد معدنی است که کوتیکول را می بندد و همچنین پروتئین و ویتامین هایی برای تغذیه و نرم کردن موها دارد. یک لایه روغن زیتون به موهای آسیب دیده درخشندگی و براقیت بیشتری می بخشد. برای تهیه، از نصف یک آووکادو و نصف فنجان روغن زیتون استفاده کنید. در یک کاسه با چنگال با هم له کنید و فقط به انتهایمو که دچار موخوره شده بمالید و پس از نیم ساعت شست و شو دهید.

۳.ماسک خانگی زرده تخم مرغ

دکتر کریستوفر فریز در این باره توضیح می دهد: زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی است که ممکن است موها را در برابر آسیب مقاوم تر کند. ویتامین‌های A و E، بیوتین و فولات برخی از مواد مغذی هستند که با رشد مو و موهای سالم مرتبط هستند مالیدن زرده تخم‌مرغ به پوست سر می‌تواند این ویتامین ها را به ریشه موهای شما تزریق کند.

تخم مرغ چگونه به رشد مجدد موها کمک می کند؟ | وب سایت ترمیم مو موسان

برای تهیه این ماسک خانگی، موهایتان را تمیز و خشک کنید. زرده تخم مرغ را هم بزنید و با انگشتان دست ماسک را بزنید و مطمئن شوید که بالای سر و انتهای موها را بپوشانید. بگذارید یک ساعت روی پوست بماند و با آب سرد بشویید (آب داغ ممکن است باعث سفتی تخم مرغ شود).

۴.ماسک خانگی سرکه سیب

به گفته دکتر کریستوفر فریز، سرکه سیب می تواند برای انواع موها فواید زیادی داشته باشد. این مایع ارزشمند می‌تواند برای موهایی با تارهای نازک و بلند یک پاک‌کننده فوق‌العاده باشد. می‌تواند به بستن کوتیکول موهای رنگ‌شده کمک کند، در نتیجه تیرگی را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند به کنترل موخوره کمک کند، و آن را به یک درمان محبوب در میان افرادی که موهای مجعد و طبیعی دارند تبدیل می‌کند.

حتی فولیکول مو را از مواد زائد پاک کرده و به کاهش ریزش مو کمک می کند.” اگر موهای خشکی دارید، مراقب باشید، زیرا استفاده بیش از حد می تواند با از بین بردن بیش از حد روغن و باعث خشکی بیشتر شود.

برای داشتن یک ماسک مو خانگی سبک، یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید (از این ماده به عنوان یک ماده اتصال دهنده برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت از مو و پوست سر استفاده می شود). مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و روی موها اسپری کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

۵. ماسک خانگی روغن نارگیل و شکر قهوه ای

ترکیب روغن نارگیل و شکر قهوه ای تقریباً مانند پایه ای برای شیرینی ها به نظر می رسد، اما اگر از خشکی و خارش پوست سر رنج می برید، یک ماسک موی شکر قهوه ای و روغن نارگیل می تواند تسکین دهنده باشد. دکتر کریستوفر فریز توضیح می‌دهد: «گرانول‌های موجود در شکر قهوه‌ای به لایه‌برداری پوست سر کمک می‌کند بدون اینکه بیش از حد بر روی پوست شما خراش ایجاد کنند، این کار پوست سر را از هرگونه پوسته پوسته شدن پاک می‌کند و می‌تواند به کاهش شوره سر و خارش کمک کند.» روغن نارگیل می تواند رشد مو را تحریک کرده و ریزش مو را کند کند

زیرا به عمق فولیکول ها نفوذ می کند. مانند شکر قهوه ای، سلامت پوست سر را افزایش می دهد و با شپش و شوره سر مبارزه می کند. علاوه بر این، روغن نارگیل مو را مرطوب می کند، درخشندگی می بخشد و به جلوگیری از شکستگی وموخوره کمک می کند.

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن روی موها با تمرکز روی پوست سر کار کنید. بشویید و با نرم کننده ادامه دهید.

۶.ماسک خانگی روغن زیتون و روغن نارگیل

ترکیبی از روغن زیتون و روغن نارگیل می تواند به درخشندگی و براق بودن موها کمک کند. زیرا هر دو نرم کننده طبیعی هستند که هیدراتاسیون را در مو حفظ می کنند تا بتوانند صاف، نرم و براق بمانند.” و اگر ساقه ی مو خشکی دارید روغن زیتون آنها را می پوشاند و باعث می شود صاف و صیقلی به نظر برسند.

ماسک موی روغن نارگیل | 6 ماسک مغذی و تقویت کننده موی خانگی

برای تهیه این ماسک مو خانگی یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم شده مخلوط کنید.گرمای روغن کوتیکول مو را برای نفوذ عمیق تر باز می کند. به مدت ۱۰ دقیقه کلاه دوش را روی موها بگذارید سپس با آب گرم بشویید.

۷.ماسک خانگی دارچین

کسانی که موهای نازک و ضعیفی دارند که نیاز به پاکسازی و تقویت پوست سر دارند، می توانند از ماسک دارچین بهره ببرند، زیرا دارچین محرکی است که ممکن است جریان خون را در پوست سر افزایش دهد، که می تواند روند رشد مو را تسریع کند.

برای درمان پوست سر و مو، یک قاشق چای خوری دارچین را با سه قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. ماست ترکیب را غلیظ می‌کند و به تمیز کردن پوست سر کمک می‌کند و پروتئین لازم برای استحکام مو را به آن اضافه می‌کند. این ماسک خانگی را با انگشتان خود بمالید و از پوست سر تا انتها ماساژ دهید تا کاملاً پوشانده شود. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و با شامپو ملایم بشویید.

۸.ماسک خانگی چای سبز

برگ های چای سبز یک آنتی اکسیدان برای مو و پوست سر هستند و از رادیکال های آزاد که عوامل استرس زای آلاینده هستند محافظت می کند. چای سبز به کند کردن روند ریزش مو که در چرخه طبیعی رشد و ریزش مو اتفاق می افتد، کمک می کند. کسانی که موهای کدر، نازک یا ضعیف دارند یا پوست سرشان چرب است نیز از ماسک چای سبز سود می برند.

برگ‌های چای را به مدت پنج دقیقه خیس کنید و بگذارید خنک شود. برای آبرسانی و درخشش چند قطره عسل به آن اضافه کنید». “مایع را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید. از پوست سر تا انتها ماساژ دهید تا کاملا اشباع شود. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و آبکشی کنید.”

۹.ماسک خانگی برنج و آووکادو

اگر موهایتان مستحکم و بلند است، حتما به سراغ برنج بروید. برنج حاوی فولات ، ویتامین‌های C، B و E تقویت‌کننده تارها، و اینوزیتول است که به رشد مو کمک می‌کند و به صاف کردن و ترمیم آسیب‌ها کمک می‌کند. همراه با خواص مغذی و ضد وز آووکادو، این ترکیب برای بازگرداندن درخشندگی و انعطاف به فرهای خشک ایده آل است. با این حال، کسانی که موی با تخلخل کم دارند باید توجه داشته باشند که با سایر درمان های پروتئینی ترکیب نشوند زیرا برنج حاوی پروتئین های خاص خود است.

یک فنجان برنج را که از قبل آبکشی کرده اید در دو فنجان آب به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید و سپس صاف کنید. (می توانید آن را به عنوان یک درمان انفرادی به یک بطری اسپری اضافه کنید.) آووکادو را له کنید و قبل از اینکه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بمالید، با آب برنج ترکیب کنید. چربی‌های طبیعی آووکادو باید با هرگونه خشکی ناشی از نشاسته‌ پروتئین برنج مقابله کند، اما در صورت تداوم، می‌توانید این مخلوط را برای مدت کوتاه‌تری روی پوست بگذارید.

۱۰.ماسک خانگی جوش شیرین

جوش شیرین قهرمان گمنام یک پوست سر سالم است. جوش شیرین از نظر فنی یک لایه بردار است، تجمع آلودگی در پوست سر را از بین می برد، چربی های اضافی را از بین می برد و تعادل pH پوست را بازیابی می کند.برای تهیه ماسک جوش شیرین، جوش شیرین را با آب یا شامپو مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به ریشه و پوست سر ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

۱۱.ماسک خانگی شیر و عسل

اگر موهای ظریفی دارید و به دنبال یک ماسک مو خانگی برای درمان آسیب هستید،در مخلوطی از شیر و عسل کاملا مناسب شماست. “عسل حاوی کراتین است که به تقویت مو کمک می کند و از شکستگی وموخوره ی ناشی از ضعیف و شکنندگی موها جلوگیری می کند.” همچنین بازسازی سلولی را برای داشتن پوست سر سالم تر ترا افزایش میدهد و دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تحریک پوست سر را آرام کند. هنگامی که با شیر – که مملو از پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین B12، آهن و روی است – ترکیب می شود، می تواند به نرم شدن مو و استحکام ساختار آن کمک کند.

از آنجایی که شیر قوام مایع و نازکی دارد،توصیه می شود که یک فنجان شیر را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل در یک بطری اسپری بریزید و روی موها بمالید. ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعد از شامپو زدن (به جای نرم کننده) بگذارید بماند. با آب گرم بشویید تا موهایی براق و صاف داشته باشید.

۱۲.ماسک مو خانگی روغن کرچک

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تخم مرغ مخلوط کنید. این مخلوط را به موهای خود بمالید. آن را با یک حوله محکم کنید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی آن بماند. سپس موهای خود را با آب خنک بشویید و بگذارید به طور طبیعی خشک شوند.

هنگام استفاده از تخم مرغ روی موهای خود از آب گرم یا داغ استفاده نکنید. آب گرم یا داغ ممکن است تخم‌مرغ‌ها را تا حدی بپزد و خارج کردن آن‌ها از موهای شما را دشوار کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۴۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان