//
کدخبر: ۴۰۴۶۷۸ //

عطرهای اسپرت: گزینه‌ای مناسب برای هر دو جنس| معرفی عطرهای مشترک زنانه و مردانه با رایحه های خاص

دنیای عطر و ادکلن همیشه پر از تنوع بوده به همین دلیل انتخاب را برای طرفداران عطر و ادکلن سخت کرده است .

عطرهای اسپرت: گزینه‌ای مناسب برای هر دو جنس| معرفی عطرهای مشترک زنانه و مردانه با رایحه های خاص
به گزارش فرتاک نیوز،
 معمولاً عطرها به دو دسته‌ی عطرهای زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند. در هنگام خرید نیز حتماً متوجه این موضوع شده‌اید که اکثراً عطرهای زنانه بوهایی گلی و میوه‌ای و عطرهای مردانه بوی چرمی، مُشکی و چوبی دارند. اما امروزه کارشناسانِ حوزه‌ی عطر معتقد هستند که ربط دادنِ بوی عطر به جنسیت تفکری قدیمی است و در دنیای مدرن جایی ندارد. مصرف کنندگان امروزی نیز تمایل دارند عطرهایی را انتخاب کنند که فارغ از جنسیت مناسب شخصیت و سلیقه‌ی آنها باشد.

عطرهای اسپرت و مشترک بین خانم‌ها و آقایان ویژگی‌هایی دارند که برای هر دو جنس جذاب است. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم و در ادامه چند عطر محبوب از این دسته را به شما معرفی خواهیم کرد.

عطر مشترکِ زنانه و مردانه

از قرن‌ها پیش، مردم از عطرها، روغن‌های معطر و مواد دیگر برای تاثیرگذاری بر روی بوی بدنِ خود استفاده می‌کردند. حتی امروزه هم از روغن‌های عطریِ با کیفیت در عطرها استفاده می‌شود. اما جالب است بدانید که در گذشته هیچ کس عطرها را به دو دسته‌ی زنانه و مردانه تقسیم نکرده بود.

در پایان قرن نوزدهم بود که اولین دوره‌ی تولید عطر به معنای امروزی شروع شد. این پدیده در واقع نتیجه‌‌ی پیشرفت علم و دانش در زمینه‌ی شیمی آلی بود که در نهایت عطرهایی با رایحه‌های ترکیبی و کاملاً جدیدی به بازار عرضه شدند.

با شروع صنعت عطرسازیِ مدرن در دهه‌‌‍‌ی 1920، مردم به تدریج از عطرهای فراگیر و بدون برچسب جنسیتی دست کشیدند و به سمتِ خرید محصولات عطری‌ای رفتند که منحصراً برای زنان و مردان طراحی شده بود.

اما می‌توان گفت امروزه این تفکر کلیشه‌ای در حال تغییر است و عطرهای اسپرت که به آنها unisex نیز گفته می‌شود محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و روز به روز رایج‌تر می‌شوند. این امر نیز به دلیلِ آگاه شدن و تغییر نگرش افراد نسبت به مسائل جنسیتی و تصورات کلاسیک مردانه و زنانه بودنِ محصولات است.

عطرهای اسپرت به علتِ داشتن رایحه‌ی منحصر به فرد برای همه جذاب هستند و یک مزیت ویژه دارند؛ شما و شریک زندگیتان می‌توانید از یک مدل عطر استفاده کنید.

عطرهای مشترک دارای ویژگی‌های متنوعی هستند که در زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های عطر‌های مشترک

رایحه‌ی منحصر به فرد:

معمولاً هر فردی دوست دارد عطری که استفاده می‌کند منحصر به فرد و رایحه‌ی انتخابیش با دیگران متفاوت باشد. به منظورِ دستیابی به این هدف نیز روش‌های مختلفی مانند استفاده از چند عطر همزمان استفاده می‌شود. باید بگوییم که اگر می‌خواهید رایحه‌ای اختصاصی‌تر در میان مجموعه‌ عطرهای خود داشته باشید عطرهای اسپرت بهترین گزینه برای شما هستند.

از آنجا که رایحه در این عطرها تنها مختص به یک جنسیت نمی‌شود، عطرسازان فرصت بیشتری برای خلاقیت دارند تا به رایحه‌ای منحصر به فرد برسند که تا به حال نظیر آن را امتحان نکرده باشید. جالب است بدانید که در بعضی برندها به همین دلیل عطرهای اسپرت نسبت به عطرهای زنانه یا مردانه کیفیت بهتری دارند و گران‌تر هستند.

غیرمتعارف بودن عطر:

شاید از قدیم گفته می‌شد که این محصول برای مردان است و محصولی دیگر برای زنان. اما با تحولات جامعه‌ی امروزی و صنعت عطرسازی تعادلی میان دو جنس در بین عطرهای تولیدی ایجاد شده است که رایحه‌ها تک جنسیتی شده‌اند. بنابراین شاید بتوان گفت عطرهای اسپرت از دسته عطرهای معمولی نیستند و در واقع با مقابله با هنجارها، برخلاف عرف و کاملاً بی‌طرف نسبت به جنسیتی خاص تولید می‌شوند. برندها به شما نمی‌گویند عطرشان زنانه و مردانه است بلکه تنها رایحه را شرح می‌دهند و تصمیم با شماست که این عطر برایتان مناسب است یا خیر.

زمان و مکان مصرف عطر اسپرت:

عطرهای اسپرت با توجه به ساختار رایحه و بویی که دارند برای استفاده در همه فضاهای عمومی و بیرونی مناسب هستند. ولی توصیه می‌شود برای مهمانی‌های رسمی شبانه از عطر مناسبی که کاملا مردانه یا زنانه باشد، استفاده کنید.

فارغ از جنسیت:

هنگامی که برندها دیگر بر روی محصولات خود برچسب جنسیتی نزنند و تعیین نکنند که کدام رایحه برای کدامین جنسیت تهیه شده، افراد با خیال راحت‌تری خرید می‌کنند و با تکیه بر حسی که از رایحه دریافت می‌کنند عطر خود را انتخاب می‌کنند.

بنابراین در انتخاب و خرید عطرهای اسپرت کاملاً آزادانه عمل خواهید کرد. اگر عاشق بوی گل هستید و مرد و یا برعکس زن هستید و رایحه‌های تند چوبی را ترجیح می‌دهید، هیچ اشکالی ندارد. تولید کنندگان عطرهای اسپرت برای هر سلیقه‌ای بدون تعصب خاصی عطر تولید کرده‌اند.

نکته تکمیلی در این خصوص این است که این مدل از عطرها محدودیت سنی ندارند و شما در هر سن و سالی که باشید می‌توانید از این مدل عطرهای اسپرت استفاده کنید.

در ادامه عطرهای محبوب و پرفروشِ اسپرت را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ و علاقه‌ی خود به گروه رایحه‌ای خاص، عطر مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

معرفی عطرهای اسپرت

پرفیوم اکسترکت بارا اوندا نازوماتو

پرفیوم اکسترکت بارا اوندا نازوماتو

برند ناسوماتو کمپانی هلندی است که هدفش تولید عطر با رایحه‌های خاص است. پرفیوم اکسترکت بارا اوندا از این برند از جمله عطرهای اسپرت و نیش به حساب می‌آید که بیشتر مناسب فصل پاییز و زمستان است. این عطر در گروه رایحه‌ی شرقی و چوبی قرار دارد و گرم و تلخ است.

ادو تویلت مکی پقو نسل رانسه

ادو تویلت مکی پقو نسل رانسه

اگر به دنبال رایحه‌‌ای خنک و شیرین هستید ادو تویلت مکی پقوونسل از برند رانسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ادو تویلت عطری سرشار از رایحه‌های نشاط آور میوه‌های مرکباتی است که حس شادابی و هیجان را در درون شما زنده خواهد کرد.

نت ابتدایی این عطر با ترکیبی از روایح لیموترش، گریپ فروت، نعناع، تمشک و زنجبیل شروع می‌شود و بعد از مدتی رایحه‌ی یاس، آویشن و ریشه‌ی آنجلیکا به مشام می‌رسد و در نهایت مجموعه‌ای از رایحه‌های کهربا، چوب سدر و مشک سفید بر جای می‌گذارد.

ادو پرفیوم اورجینال وتیور کرید

ادو پرفیوم اورجینال وتیور کرید

ادو پرفیوم اورجینال وتیور از خانه‌ی عطر کرید از آن دسته عطرهایی است که رایحه‌ای خنک و تلخ دارد و شما از آن می‌توانید در بهار، پاییز و زمستان استفاده کنید. گروه رایحه‌ی این عطر چوبی و ادویه‌ای است.

ادو پرفیوم 1861 رنسانس زرجوف

ادو پرفیوم 1861 رنسانس زرجوف

عطر 1861 رنسانس برند زرجوف مخصوص کسانی است که رایحه‌ی گرم و شیرین را می‌پسندند. این عطر مناسب فصول بهار، تابستان و پاییز است.

رایحه‌ی ابتدایی این عطر با رایحه‌ی مرکباتی مانند نارنگی، ترنج و لیمو شروع می‌شود و در نت میانی بویی گلدار چون گل رز و سوسن را حس خواهید کرد و در نت پایانی رایحه‌ی چوبی مانندِ سدر، کهربا و مشک به مشام می‌رسد.

پرفیوم اکسترکت بلاماژ نازوماتو

پرفیوم اکسترکت بلاماژ نازوماتو

اگر به دنبال عطری ملایم با رایحه‌ای ترش و تلخ هستید، پرفیوم اکسترکت بلاماژ می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این عطر نیش مناسب تمام فصول است و در گروه رایحه‌ی چوبی، گیاهی و مشکی قرار می‌گیرد. داستان جذاب این عطر و ساخت آن از 4 ماده تصادفی توسط عطار مشهور هلندی الساندرو گولتیری داشتن و استفاده از آن را خاص و جذاب می کند.

ادو پرفیوم اوب قوبی آتلیه دز اوق

ادو پرفیوم اوب قوبی آتلیه دز اوق

یکی از عطرهای پرفروش و خاص در میان عطرهای مشترک و اسپرت، ادو پرفیوم اوب قوبی از برند فرانسوی آتلیه دز اوق است. این عطر ماندگاری بالایی دارد و ملایم، تلخ و شیرین است. دسته رایحه عطر اوب قوبی چوبی و میوه‌ای است و می‌توانید از این عطر در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان