//
کدخبر: ۴۰۴۵۷۵ //

آب برنج: معجزه‌ای برای سلامت و زیبایی موها| طرز استفاده از آب برنج برای پوست و مو

برای داشتن موها و پوستی سالم و درخشان، نیاز به هزینه کردن زیاد ندارید. فقط با استفاده از آب برنج، می‌توانید تفاوت را حس کنید. در این مقاله با خواص شگفت‌انگیز و روش استفاده از آب برنج برای مو و پوست آشنا شوید.

آب برنج: معجزه‌ای برای سلامت و زیبایی موها| طرز استفاده از آب برنج برای پوست و مو
به گزارش فرتاک نیوز،

شستن مو با آب برنج یکی از روش‌ های سنتی و طبیعی برای بهبود سلامت موها و افزایش درخشندگی آنها است. این روش در بسیاری از کشورها همچون آسیا کاربرد دارد. برای این کار، برنج را به مدت چند ساعت در آب خیس کرده و سپس آب آن را جدا کرده و به عنوان شامپو برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. این روش باعث پاکسازی عمقی موها از هر نوع آلودگی، تغذیه موها و تقویت رشد آن‌ها، جلوگیری از گره خوردگی و ریزش آنها، حفظ رطوبت و رفع شوره سر، جلوگیری از شکنندگی و خشکی موها و همچنین باعث درخشان شدن و نرم شدن موها می‌شود. در ادامه فواید و خواص آب برنج برای مو را بررسی می‌کنیم.

آب برنج چیست و چه خواصی دارد؟

آب برنج، مایع حاصل از شستشوی برنج و آبی است که پس از پختن برنج به دست می‌آید. این مایع حاوی مواد مغذی مانند مواد معدنی، ویتامین‌های گروه B و C و آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین به دلیل داشتن اثرات مفیدی که دارد، برای موها و پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه و شستن مو های خود با آب برنج کافیست تا نصف لیوان برنج شسته شده را با لیوان آب در ظرفی ریخته و بر روی شعله متوسط گاز به مدت ۱۵ الی ۲۵ دقیقه قرار دهید تا بجوشد. در نهایت آن را صاف کرده و در یخچال قرار دهید. برای بهره بردن از خواص آب برنج برای مو های خود می‌توانید از این ترکیب به مدت دو الی سه روز استفاده کنید.

مزایا و خواص استفاده از آب برنج برای مو سبب شده تا از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و با جذب رطوبت به نرم کردن موها بپردازد. علاوه بر تاثیرات مفید این مایع بر روی پوست و مو افراد، می‌توان به تاثیرات مفید آب برنج برای هضم غذا و جلوگیری از گرفتگی شکم و همچنین کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت قلب نیز اشاره کرد.

مهم است بدانید که این روش هر چند می‌تواند در جهت بهبود کیفیت مو‌ها و پوست سر مؤثر باشد، اما ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد و در صورت مشاهده علائم حساسیت به هر یک از مواد معدنی در برنج، بهتر است تا با پزشک مشورت کنید.

خواص آب برنج برای مو، پوست و چاقی صورت

علاوه بر خواص شستن مو با آب برنج که به آن اشاره کردیم، باید گفت که این ماده برای پوست نیز مفید است و سبب تقویت و رفع خشکی پوست، بهبود رنگ پوست، تسکین التهابات پوستی و کاهش علائمِ آکنه و جوش می‌شود.

به همین دلیل، می‌توان گفت که آب برنج به عنوان یک ماسک طبیعی پوست طرفداران زیادی پیدا کرده است، که می‌تواند به صورت تنها یا همراه با مواد دیگری مانند عصاره آلوورا، عسل، یا روغن‌های طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین استفاده از آب برنج به عنوان چاق کننده صورت، باعث جلوگیری از چین و چروک پوست صورت و جلوگیری از پیر شدگی پوست می‌شود.

با این حال، باید توجه داشت که همه افراد ممکن است تاثیرات یکسانی نسبت به استفاده از این محلول نشان ندهند و برخی افراد ممکن است به دلیل حساسیت‌های پوستی همراه با واکنش‌های آلرژیک، نتوانند از آن استفاده کنند. با این حال بهتر است در صورت داشتن هر گونه حساسیت پوستی، برای استفاده از هر محلولی، با پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه به برخی از فواید آب برنج برای پوست می‌پردازیم:

– بهبود و تقویت بافت پوست

– کاهش خشکی و ترک های پوستی

– تسکین التهاب و حساسیت پوستی

– روشن‌ کردن لک‌های پوستی

– کاهش علائم پیری پوست و جلوگیری از ظهور چین و چروک

– کاهش پف و تورم زیر چشم‌ها

آموزش و طرز استفاده از خواص آب برنج برای پوست و رشد مو

همانطور که در قسمت‌های بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از این آب، یکی از راه‌ های طبیعی و موثر برای بهبود پوست و رشد موها است که در ادامه با روش مصرف آن برای پوست و مو آشنا می‌شوید:

  • طرز استفاده از آب برنج برای پوست

برنج را شسته و سپس در یک قابلمه با آب جوشانده و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را از صافی عبور داده، در ظرف دیگری ریخته و خنک کنید. حال آن را به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود بمالید. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا پوست شما از مواد مغذی این محلول بهره‌مند شود. در نهایت صورت خود را شستشو داده و با حوله خشک کنید. این عمل را هفتگی ۲ تا ۳ بار تکرار کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

  • طرز استفاده از آب برنج برای موها

همانند روش بالا، برنج را با آب شسته و سپس در یک قابلمه با آب جوشانده و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. . سپس آن را از صافی عبور داده، در ظرف دیگری ریخته و خنک کنید. پس از شستشوی معمول موهای خود، محلول را به صورت ماسک بر روی موهای خود بمالید. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب خنک سر خود را شستشو داده و با حوله خشک کنید. این عمل را هفتگی ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی موهای خود باشید.

001

فواید و خواص ترکیب آب برنج و پیاز برای مو ها

آب پیاز همانند آب‌برنج، دارای خواص فوق العاده‌ای برای مو هاست. پیاز شامل مواد معدنی مثل سولفور، فسفر، پتاسیم و کلسیم است که این مواد معدنی برای سلامتی مو و رشد سالم آنها ضروری هستند. برای مثال، سولفور، یکی از مواد موجود در پیاز، به تقویت موها و پیشگیری از ریزش مو کمک می‌کند و کلسیم باعث قوی شدن ریشه مو می‌شود.

همچنین، پیاز دارای ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های است که موها را از آسیب‌های محیطی مثل آفتاب، آلودگی هوا حفظ می‌کند. به طورکلی، پیاز می‌تواند به عنوان یکی از راه‌ های طبیعی و مناسب برای بهبود و سلامتی موهای شما باشد.

ترکیب آب برنج و آب پیاز که در طب سنتی نیز مورد استفاده قرر می‌گیرد برای موها دارای فواید زیادی دارد، این ترکیب می‌تواند به شما کمک کند تا موهای خود را تقویت کرده و به سلامت آن‌ها کمک کنید. برخی از فواید این ترکیب عبارتند از:

  • تقویت رشد مو

یکی از خواص آب برنج و پیاز برای مو این است که آن‌ها دارای ویتامین‌های B و C هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. همچنین آب پیاز حاوی سولفور است که به عنوان یک عنصر مهم برای رشد و تقویت موها شناخته شده است.

  • جلوگیری از ریزش مو

پروتئین‌ های موجود در پیاز باعث تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن‌ها می‌شود.

  • نرم و لطیف کردن موها

آب پیاز همانند استفاده از یک نرم کننده مناسب برای موها، باعث نرم شدن و لطافت موها می‌شود.

  • حفظ رطوبت در مو

پروتئین‌ های موجود در پیاز باعث حفظ رطوبت و نرمی و لطافت موها می‌شود.

  • درمان خشکی و شکنندگی مو

یکی از خواص آب برنج برای مو، درمان آسیب های مو است. آب‌برنج و پیاز باعث درمان خشکی و شکنندگی مو شده و باعث حفظ سلامت آن‌ها می‌شود.

  • درمان قارچ سر

آب پیاز دارای خاصیت ضد قارچ است که به درمان قارچ سر کمک می‌کند.

  • درمان شوره سر

آب پیاز باعث تقویت پوست سر و کاهش شوره‌های سر می‌گردد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از فواید و خواص آب برنج برای مو و تهیه این ترکیب پرخاصیت، پیاز را خرد کنید و با آب برنج قاطی کنید و سپس آن را روی موهای نم دار خود بمالید و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را شستشو دهید.

باید توجه داشت که قبل از استفاده از هرگونه ترکیبات به عنوان درمان مو، بهتر است تا با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر مشکلات پوستی و یا حساسیت‌های پوستی دارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۵۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان