//
کدخبر: ۴۰۳۹۶۲ //

فیلر بینی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

فیلر بینی یکی از گزینه‌های آسان، کم خطر و سریع برای زیباسازی فرم بینی است. در نتیجه به راحتی و با هزینه کم می‌توانید به کمک فیلر بینی خود را اصلاح کنید. در این مقاله از بلاگ اسنپ مارکت به سراغ تزریق فیلر بینی می‌رویم. مزایا، معایب و قیمت فیلر بینی را بررسی می‌کنیم و به تمام جزئیات حول این موضوع می‌پردازیم.

 فیلر بینی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

فیلر بینی یا پرکننده‌ بینی یکی از راه‌های اصلاح فرم بینی بدون جراحی است. در این روش شما هیچ نیازی به جراحی، بیهوشی، عوارض پس از جراحی، گذراندن دوره نقاهت و صرف هزینه زیاد نخواهید داشت. با کمک فیلر بینی می‌توانید بینی‌هایی داشته باشید که کوچک تر و باریک تر به نظر می‌رسند. با تزریق اسید هیالورونیک در نقاط لازم توسط پزشک، پل بینی باریک تر، اندازه سوراخ بینی کوچک تر و ظاهر کلی بینی صاف تر می‌شود.

فیلر بینی چگونه انجام می‌شود؟

1

ظاهر بینی و فرم آن با توجه به انعکاس نور از سطح آن، دیده می‌شود. در تزریق فیلر، ژل روی پل بینی به شکلی قرار می‌گیرد که انحناهای آن پر شود. در واقع پزشک متخصص در این زمینه، رابطه و فاصله بینی با گونه، لب و چانه‌ها را بررسی می‌کند. همچنین در صورت نیاز پزشک بازسازی چانه یا لب را پیشنهاد می‌دهد تا کل صورت ظاهر زیباتری پیدا کند. در حین تزریق بیمار روی تخت به حالت نیمه نشسته یا هایپراکستنشن (۱۱۰  درجه) قرار می‌گیرد. در تزریق فیلر بینی ممکن است بی حسی منطقه ای احتیاج باشد. به خصوص اگر پزشک قصد تزریق در ناحیه نوک بینی را داشته باشد.

در فیلر بینی یک ماده تزریقی که معمولاً اسید هیالورونیک است را در مناطقی وارد می‌کنند که لازم است حجم بیشتری داشته باشند. علاوه بر اسید هیالورونیک، از بوتاکس نیز به این منظور استفاده می‌شود. نتیجه حاصل شده از ۴ ماه تا ۳ سال می‌تواند ماندگاری داشته باشد. طول مدت ماندگاری به نوع پوست، ماده مورد استفاده و نتایجی مورد انتظار بستگی دارد.

لیفت بینی با استفاده از فیلر

بسیاری از نواقص فرم بینی، با لیفت آن رفع می‌شود. در واقع لیفت بینی از اصلی ترین اصلاح فرم‌هایی است که در هر عمل جراحی بینی انجام می‌شود. همچنین با بالا رفتن سن نیز، بینی به مرور افتاده تر می‌شود. لیفت بینی با استفاده از فیلر یا رینوپلاستی غیر جراحی، با تزریق فیلر در پایه بینی، به بلندتر و کشیده تر شدن بینی منجر می‌شود. هر چند روش فیلر بینی با نخ معایب خود را دارد و باعث آبریزش چشم می‌شود اما در این روش بدون بالا بردن بیش از حد بینی، فرم آن را اصلاح کنید و یک بینی طبیعی، بی نقص و زیبا داشته باشید.

2

قیمت فیلر بینی

فیلر بینی قیمت یکسانی ندارد و بسته به میزان فیلر لازم، نیازهای چهره و ویژگی‌های صورت متفاوت است. هر پزشک با توجه به موادی که استفاده می‌کند پس از معاینه شما می‌تواند قیمت تقریبی آن را به شما بگوید.

ماندگاری فیلر بینی

درمان‌های رینوپلاستی غیر جراحی اگر به طرز صحیح استفاده شوند و استاندارهای لازم توسط پزشک مربوطه رعایت شود، ۵۰ سال ماندگاری دارد. نتایج فیلر میکرو قطره دائمی است اما پرکننده‌های موقت ظرف ۶ ماه تا نهایت ۱ سال حل شده و نیاز به ترمیم دارند.

ماده مورد استفاده در فیلر بینی در میزان ماندگاری آن تأثیر دارد. برای مثال فیلرهای سیلیکونی از دسته پرکننده‌های دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارد.

مزایای فیلر بینی

همانطور که قبل از این نیز اشاره شد، فیلر بینی به عنوان عملی بدون جراحی مزایای زیادی دارد. در واقع شما با ریسک‌هایی که یک جراحی دارد روبرو نمی‌شوید. در ادامه با بقیه مزایای فیلر بینی آشنا می‌شوید:

  • نداشتن دوره نقاهت

  • بدون نیاز به بیهوشی

  • امکان بازگشت در صورت رضایت نداشتن

  • حداقل بودن عوارض جانبی

  • بدون ایجاد درد

  • سریع بودن آن

  • ایجاد تقارن در بینی

  • برجسته کردن نوک بینی

  • امکان انجام آزمایش برای افراد نیازمند یا خواستار جراحی بینی

نکته: پزشک با توجه به سلیقه و نوع بینی، دماغ شما فرم را تغییر می‌دهد

3

عوارض فیلر بینی

هر فرد با توجه به فرم بینی و انتظارهایی که از تغییرات آن دارد، ممکن است از نتایج فیلر بینی راضی یا ناراضی باشد. به همین دلیل تنها گزینه رضایت بخش برای اصلاح فرم بعضی از بینی‌ها استفاده از عمل جراحی است. فیلر اغلب به هدف حجم دادن به بینی با حجم دادن به پل و نوک بینی استفاده می‌شود. همچنین با پر کردن نواحی که قرینه نیستند بینی را یکنواخت و قرینه می‌کند. در نتیجه اگر فردی قصد دارد بینی خود را خیلی کوچک تر کند یا به دلیل برآمدگی شدید بینی، قصد از بین بردن آن نقص را دارد احتمالاً جراحی گزینه مناسب تری برای اوست.

قرمزی، حساسیت و تورم به مقدار کم و برای مدت کوتاه از دیگر عوارض فیلر بینی است. احتمال خیلی کمی برای خطراتی مانند نابینایی و نکروز نیز وجود دارد. در صورت آسیب به رگ‌های خونی حین تزریق ممکن است فرد بینایی خود را از دست بدهد. موقتی بودن آن و نیاز به ترمیم نیز از بدی‌های این روش است. در واقع شما به دلیل نیاز به ترمیم منظم فیلر، باید هزینه زیادی در طولانی مدت صرف آن کنید. همچنین این روش برای افراد با تیغه بینی برجسته و بینی بزرگ و گوشتی نیز مناسب نیست.

انواع فیلر بینی

در این قسمت از مقاله دو نوع از پرکاربردترین و مؤثرترین موادی را که در فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بررسی می‌کنیم. اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت دو ماده اصلی برای اصلاح فرم بینی هستند. هر دو مواد، تولید کلاژن و الاستین را که واحدهای سازنده پوست هستند، بیشتر می‌کنند. برندهای مختلفی این دو ماده را تولید می‌کنند و هر کدام از برندها با توجه به کیفیتی که دارند تأثیر متفاوتی نیز می‌گذارند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک هنگام تزریق به زیر پوست باعث حفظ رطوبت شده و آبرسانی را افزایش می‌دهد. در واقع ژل هیالورونیک را برای پر کردن هرگونه فرو رفتگی استفاده می‌کنند. در نتیجه برای رفع جای جوش، افزایش حجم گونه، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، رفع خط اخم، رفع خط لبخند و لیفت بینی کاربرد دارد. از مزایای اسید هیالورونیک طبیعی بودن آن است. این ماده در بدن نیز وجود دارد.

کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت نیز طبیعی بوده و در استخوان‌های بدن وجود دارد. از این ماده شبه معدنی نیز برای پر کردن چین و چروک‌ها بر روی بینی و حجم دهی نقاط مختلف مثل گونه استفاده می‌شود. این ژل به صورت بیوسنتتیک تهیه می‌شود و در آن هیچ فرآورده حیوانی به کار نرفته است. در نتیجه بدن نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان نمی‌دهد. معتبرترین برندی که این ژل را تولید می‌کند برند ریدییس (Radiesse) است.

بلافیل

بلافیل یکی دیگر از ژل‌هایی است که برای رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. این ژل اثری دائمی دارد و حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. این ژل در سال ۲۰۰۶ از سازمان بهداشت آمریکا تأییدیه دریافت کرد. قبل از تزریق این ژل یک تست پوستی انجام می‌شود. بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد دارای حساسیت به کلاژن گاو و کسانی که آلرژی شدید دارند ممکن است آسیب ایجاد کند.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

اما این پرسش به وجود می‌آید که فیلر بینی برای چه بینی‌هایی مناسب است و نتیجه دلخواه حاصل می‌شود:

  • برآمدگی نوک بینی: اگر از دسته افرادی هستید که تنها نوک بینی برآمده است و فرم کلی آن را نامناسب کرده است به احتمال بالا از تزریق فیلر نتیجه دلخواه را خواهید گرفت و بینی‌های شما صاف و یکدست خواهد شد.

  • پل بینی صاف: در این شرایط استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی آن را برطرف می‌کند. داشتن پل بینی در افراد آسیایی یک شرایط رایج به حساب می‌آید.

  • پیری بینی: پیری و ایجاد چین و چروک در هر قسمتی از صورت با استفاده از فیلر برطرف می‌شود. در واقع با افزایش سن، استخوان فک بالایی که تکیه گاه نوک بینی است از بین می‌رود و نوک بینی افتاده می‌شود. در تزریق فیلر، اندازه این پایه را افزایش می‌دهند و برآمدگی در ناحیه نوک بینی بالا می‌رود.

  • اصلاح زاویه نازو فرونتال: زاویه نازو فرونتال که اغلب در طرفین بینی وجود دارد، با استفاده از تزریق پرکننده در ناحیه پل اصلاح می‌شود.

  • برطرف کردن عیب‌های جراحی‌ قبلی: فیلر بینی می‌تواند یک مکمل خوب برای عمل جراحی باشد تا بی نظمی‌های ناشی از جراحی برطرف و اصلاح شوند. اگر شما در این دسته قرار دارید حتماً قبل از اقدام به تزریق فیلر با پزشک جراح بینی خود مشورت کنید.

  • و به طور کلی هرگونه برجستگی و عدم تقارن در بینی برطرف می‌شود.

فیلر بینی گوشتی

بینی‌‌های گوشتی نیز با استفاده از فیلر بینی قابلیت اصلاح شدن را دارند. البته باید توجه کنید تمامی روش‌های اصلاحی به جز جراحی، تغییرات جزئی به وجود می‌آورند. در این روش برای بینی‌های گوشتی، با تزریق در قسمت‌های تیغه و نوک بینی در کل فرم کشیده تری پیدا می‌کند. اما کسانی که بینی گوشتی و بسیار بزرگی دارند، با استفاده از فیلر به نتیجه دلخواه نمی‌رسند.

افراد با بینی گوشتی می‌توانند به جای فیلر از آمپول کوچک کننده بینی استفاده کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. در این آمپول آنزیم هیالاز به کار رفته است و بین ۲ تا ۶ جلسه با توجه به سایز بینی تزریق می‌شود.

از دیگر محصولات برای کوچک کردن بینی ژل کوچک کننده بینی یا کرم کوچک کننده بینی است. این محصول باعث افزایش تنفس سلولی و چربی سوزی می‌شود و طی چند ماه شاهد کوچک شدن بینی خود خواهید بود. در استفاده از هر کدام از محصولات معرفی شده حتماً قبل از استفاده با پزشک مربوطه مشورت کنید.

فیلر بینی استخوانی

بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی معمولاً نتیجه بهتری می‌گیرد. در این نوع بینی که اغلب با مشکل قوز مواجه است، در قسمت پایین و بالای قوز بینی فیلر تزریق می‌شود تا روی آن کشیده و صاف به نظر بیاید. همچنین افرادی که فرم بینی آن‌ها افتاده است، نوک بینی آن‌ها با فیلر پر می‌شود. در مواردی که افتادگی بیشتر باشد دکتر استفاده از نخ را نیز در کنار فیلر پیشنهاد می‌دهد تا اثر بهتری ایجاد شود. در این روش، پزشک نخ را زیر پوست قرار می‌دهد و به بالا می‌کشد.

مراقبت‌های قبل از فیلر بینی

فیلر بینی یک روش غیر تهاجمی است و نیازی به مراقبت خاصی ندارد. تنها نکته مهم استفاده نکردن از داروهای زیر از سه هفته قبل از عمل است. دلیل آن این است که این داروها خون را رقیق کرده و باعث خونریزی و کبودی بیشتری می‌شوند. پزشک معمولاً داروهای زیر را منع می‌کند:

  • آسپیرین

  • ایبوبروفن

  • افدرا

  • کندرویتین

  • اکیناسه

  • گلوکوزامین

  • جنسینگ

  • جینکوبیلوبا

  • قرص سیر

  • قهوه

 

مراقبت‌های بعد از فیلر بینی

  • پس از انجام تزریق فیلر بینی حداقل تا ۴ ساعت از استفاده از هرگونه لوازم آرایشی خودداری کنید.

  • استفاده از نوشیدنی‌های الکلی احتمال کبودی محل تزریق فیلر را بالا می‌برد.

  • تا یک روز پس از انجام فیلر از انجام ورزش‌های شدید خودداری کنید.

  • تا یک هفته از انجام فعالیت و ورزش درون آب مانند شنا دوری کنید.

  • برای کاهش تورم و کبودی استفاده از یخ و کمپرس سرد مؤثر است.

  • از سفید کردن، اپیلاسیون، استفاده از موچین و کرم مو در ناحیه تزریق شده خودداری کنید.

  • از خاراندن ناحیه مورد نظر بپرهیزید.

  • پس از تزریق آب زیاد بنوشید.

  • از فشار دادن و مالش بینی خود خودداری کنید.

چگونه اثر فیلر بینی را از بین ببریم

فیلر بینی نتیجه دائمی ندارد و بعد از مدتی رفته رفته اثر آن از بن می‌رود اما اگر از نتیجه اصلاً رضایت ندارید و می‌خواهید اثر آن را فوراً از بین ببرید می‌توانید با مراجعه به پزشک با استفاده از آنزیم ژل را تخلیه کنید. این آنزیم به بینی تزریق می‌شود و اثر فیلر را از بین می‌برد. این روش با کمی درد همراه است به همین دلیل بهتر است با صبر کردن منتظر جذب شدن و از بین رفتن فیلر بمانید.

4

معیارهای تشخیص پزشک خوب برای فیلر بینی

انتخاب پزشک مناسب برای فیلر بینی اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت حرفه ای نبودن پزشک ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست و بینایی شما وارد شود. پزشک مناسب ابتدا به خوبی بیمار را معاینه می‌کند و از بین روش‌های زیبایی بینی بهترین آن را پیشنهاد می‌دهد. به همین دلیل بهتر است پزشک با انواع روش‌های اصلاح فرم بینی آشنایی کامل داشته باشد. داشتن مجوز نیز یک شرط مهم برای پزشک است. مجوز نشان می‌دهد دکتر آموزش‌های لازم برای تزریق فیلر را دیده است و مهارت کافی دارد.

در نتیجه متقاضیان در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانند اقدام مناسب را انجام دهند. یک معیار دیگر داشتن تجربه کافی است. شما می‌توانید دیگر بیمارهای پزشک را ببینید و نمونه‌های قبل و بعد را بررسی کنید. البته ممکن است پزشک تنها عکس‌های موارد موفق را به شما بدهد پس باید خوب دقت کنید. دیدن این عکس‌ها به شما کمک می‌کند بدانید آیا روش و نمونه کارهای پزشک مورد پسند و سلیقه شماست یا خیر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان