//
کدخبر: ۴۰۳۰۲۶ //

با شیر نارگیل پوست و موی خود را زیباتر کنید| فواید شگفت‌انگیز شیر نارگیل برای پوست و مو

اگر دوست دارید پوست و موی درخشان و جوان داشته باشید، حتماً این مقاله را بخوانید.

 با شیر نارگیل پوست و موی خود را زیباتر کنید| فواید شگفت‌انگیز شیر نارگیل برای پوست و مو
به گزارش فرتاک نیوز،

نارگیل که به‌وفور در آسیای جنوب شرقی رشد می‌کند، به مزه‌ی خوب و فواید متعددی که برای سلامتی بدن دارد شناخته می‌شود. باور بر این است که شیر نارگیل یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است، چون برای سلامتی خواص زیادی دارد. شیر نارگیل شیر نیست، بلکه آب غلیظی است که از گوشت نارگیل به دست می‌آید.

خواص شیر نارگیل برای پوست

شیر نارگیل یک گزینه‌ی به‌شدت سالم برای پوست محسوب می‌شود. اگر از این نوشیدنی به‌طور منظم روی پوست خود استفاده کنید، پوستتان درخشان می‌شود. شیر نارگیل تعدادی از مشکلات پوستی را هم درمان می‌کند. در ادامه خواص شیر نارگیل برای پوست را نام برده‌ایم.

پوست را مرطوب می‌کند

مدت زیادی است که افراد برای مرطوب کردن پوست خود، شیر نارگیل را به آب وان اضافه می‌کنند. شیر پوست را مرطوب، نرم و لطیف می‌کند. وقت آن است که از شیر نارگیل برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید. مرطوب شدن پوست تنها خاصیت استفاده‌ی موضعی از شیر نارگیل روی پوست نیست.

از دیگر خواص شیر نارگیل برای پوست می‌توانیم به مبارزه با خشکی، خارش، تورم و قرمزی، تسکین پوست و کمک به سلامت و درخشندگی پوست اشاره کنیم. یک فنجان شیر نارگیل، نصف فنجان گلاب و یک فنجان گلبرگ رز را به آب گرم وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. این کار را به‌طور مرتب انجام دهید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی پوست خود باشید.

آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند

مالیدن شیر نارگیل روی نواحی از پوست که دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اند، به بهبود این عارضه کمک می‌کند. علت این موضوع دارا بودن خواص ضدالتهابی است. چربی‌های موجود در شیر نارگیل درد، قرمزی و تورم ناشی از آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهند. می‌توانید یک لایه‌ی نازک از شیر نارگیل را شب قبل از اینکه بخوابید روی نواحی مدنظر بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید تا بهترین نتایج را بگیرید.

از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند

اگر دوست دارید پوستتان جوان و شاداب شود، از شیر نارگیل استفاده کنید. شیر سرشار از ویتامین ث و مس است که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و ظاهر و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند. چند قطره شیر نارگیل را با شش تا هفت عدد بادام بدون پوست مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

خمیر ایجاد شده را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک فوق‌العاده دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا سلامت پوستتان بهبود پیدا کند و علائم پیری به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کنند‌.

بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند

استفاده از شیر نارگیل روی پوست می‌تواند در کاهش و پیشگیری از جوش اثرگذار باشد. خواص ضدمیکروبی شیر از جوش جلوگیری می‌کند و چربی‌های موجود در این نوشیدنی هم از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کنند.

یک آرایش‌ پاک‌کن خوب است

به جای استفاده از آرایش ‌پاک‌کن‌های گران‌قیمت، از شیر نارگیل استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری شیر نارگیل مخلوط کنید. پنبه را در مخلوط بزنید و با آن آرایش خود را پاک کنید. با این کار نه تنها آرایشتان پاک می‌شود، بلکه پوستتان هم به‌طور عمیق تغذیه می‌شود.

پوست را لایه‌برداری می‌کند

لایه‌برداری پوست از دیگر خواص شیر نارگیل محسوب می‌شود. شیر نارگیل یکی از بهترین و طبیعی‌ترین ترکیبات برای لایه‌برداری پوست است. می‌توانید با پودر جو دوسر و شیر نارگیل یک خمیر درست کرده و از آن دو بار در هفته به‌عنوان اسکراب استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.

خواص شیر نارگیل برای مو

می‌توانید به‌طور منظم از شیر نارگیل روی موهای خود استفاده کرده و با این کار به نرم و درخشان شدن موهایتان کمک کنید. خواص شیر نارگیل برای مو به شرح زیر است.

به رشد مو کمک می‌کند

شیر نارگیل حاوی مواد مغذی ضروری فراوانی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و رشد مو را افزایش می‌دهند. تمام کاری که باید بکنید، ماساژ دادن شیر نارگیل روی موها است. بعد از ماساژ دادن اجازه دهید شیر نارگیل به مدت تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس مثل همیشه موهای خود را با شامپو بشویید.

موهای خشک و آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند

شیر نارگیل مو را مرطوب و تغذیه می‌کند. زمانی که از شیر نارگیل به‌طور منظم روی موهای خود استفاده شود، درخشندگی از دست رفته‌ی موهایتان برمی‌گردد. شیر نارگیل خارش کف سر و شوره را هم درمان می‌کند. شیر نارگیل شیرین نشده را طی شب در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. صبح روز بعد آن را روی موهایتان بمالید. از ریشه شروع کنید و به سمت نوک مو بروید. اجازه دهید شیر نارگیل به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند. سپس موهایتان را طبق روال عادی با شامپو بشویید.

یک نرم‌کننده‌ی طبیعی است

نرم کردن مو و باز کردن گره‌های مو از دیگر خواص شیر نارگیل به شمار می‌روند. شیر نارگیل به‌عنوان نرم‌کننده‌ی عالی مو عمل کرده و مو را نرم‌تر، ضخیم‌تر و بلندتر می‌کند. اگر موهایتان گره خورده‌اند، مقدار کمی از شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید و سپس موهایتان را شانه بزنید‌. این کار باعث باز شدن سریع گره‌های مو می‌شود. برای حجم دادن به موها هم می‌توانید از شیر نارگیل استفاده کنید.

طرز تهیه‌ی شیر نارگیل خانگی

حالا که با خواص حیرت‌آور شیر نارگیل برای پوست، مو و سلامتی آشنا شدید، حتما به فکر تهیه‌ی شیر نارگیل هستید. شیر نارگیل را می‌توانید به‌صورت آماده از فروشگاه‌ها خریداری کرده یا خودتان آن را در خانه درست کنید. درست کردن شیر نارگیل خانگی یک روش آسان و تقریبا کم‌خرج برای بهره‌گیری از خواص آن است. در ادامه طرز درست کردن شیر نارگیل را آموزش داده‌ایم.

مواد لازم

  • آب: چهار فنجان
  • نارگیل شیرین نشده و رنده شده: یک و نیم تا دو فنجان

طرز تهیه

  1. آب را روی حرارت بگذارید تا داغ شود. حواستان باشد که آب نجوشد.
  2. نارگیل را در مخلوط‌کن بریزید و آن را یک پالس بزنید. آب را به آن اضافه کنید و دوباره برای چند دقیقه مواد را بزنید تا یک ترکیب غلیظ و خامه‌ای به دست بیاید.
  3. مخلوط را از صافی رد کنید. می‌توانید شیر نارگیل را بلافاصله نوش جان کرده یا آن را به یک بطری تمیز منتقل کرده و برای مدتی در یخچال نگهداری کنید‌.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان