//
کدخبر: ۴۰۲۸۳۷ //

از نایک تا آدیداس: ۷ برند پوشاک ورزشی برتر که دنیا را تسخیر کرده‌اند

در این مقاله با ۷ برند پوشاک ورزشی که دارای کیفیت، طراحی و اعتبار بالایی هستند آشنا می‌شوید

از نایک تا آدیداس: ۷ برند پوشاک ورزشی برتر که دنیا را تسخیر کرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

پوشاک ورزشی در چند سال اخیر کاربرد تازه‌ای پیدا کرده و دیگر فقط در زمین و سالن‌های ورزش بر تن افراد مشاهده نمی‌شود. این روزها عده زیادی از افراد و به ویژه آقایان، از پوشاک ورزشی در استایل روزمره و حتی کاری خود استفاده می‌نمایند و هویت لباس ورزشی را تغییر و تحول بخشیده‌اند. در خیلی از ملاقات‌های کاری، آیتم‌هایی مانند کتانی و هودی بر تن افراد دیده می‌شوند و آسایش و راحتی به اصل اول خوش‌استایلی تبدیل گردیده است.

جهت موفقیت در صنعت پوشاک ورزشی، عوامل فراوان و زیادی تاثیرگذار هستند؛ عواملی مثل کیفیت، ماندگاری، راحتی و قیمت. به غیر از تمامی این فاکتورهای همیشگی، این روزها انتخاب سفیر برند و همکاری با ورزشکاران و برندهای فشن نیز باعث افزایش محبوبیت برند پوشاک ورزشی می‌شود. در ادامه این مقاله برترین برندهای پوشاک ورزشی و دلایل موفقیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱.نایک

nike-invincible-3-details-and-release-info

 

بی شک در دنیای وسیع پوشاک ورزشی، برندی معروف‌تر و محبوب‌تر از Nike به خاطرمان نمی‌آید. برند Nike یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پوشاک و کفش ورزشی به حساب می‌آید که این مسئله را مدیون سالیان سال بازاریابی هوشمندانه، طراحی بی‌نظیر و نوآوری‌های متعدد است.

Nike که یک برند موفق پوشاک ورزشی است، یکی از برترین نمونه‌های برندینگ در جهان بیزینس نیز محسوب می‌شود و در طی گذر زمان هویتی را برای خود پدید آورده که موجب جذب وفاداری مشتریان زیادی شده است. یکی از شعارهای محبوب این برند «ورزش برای همه» است و اقدامات Nike در این زمینه قادر بوده تا افراد بسیار زیادی را با علایق و سنین گوناگون به خود علاقه‌مند کند.

Nike تاکنون طراحی بعضی از مشهورترین کتانی‌های در طول تاریخ را بر عهده داشته و با کتانی‌هایی مانند کفش نایک جردن و ایر مکس، توانسته تا همیشه نام خود را در تاریخ کفش و کتانی به ثبت برساند. تاثیر کتانی‌های Nike در فرهنگ رقص، هیپ-هاپ و فشن خیابانی نیز دیده می‌شوند که همگی قدرت این برند را اثبات می‌کنند.

۲.آدیداس

blog_1177

اسم دیگری که همیشه در دنیای محصولات ورزشی به گوش می‌خورد و رقابتی قوی با Nike داشته، Adidas است. برند آلمانی Adidas که بهترین برند پوشاک ورزشی نیز محسوب می‌شود از سال 1949 تا به حال نوآوری‌های فراوانی در حوزه پوشاک ورزشی داشته و با استفاده از تکنولوژی‌ها و مواد جدید در راه پایداری گام برداشته است.

اگر بخواهیم به تاثیر برندهای محصولات ورزشی در فرهنگ موسیقی نگاهی بیندازیم، Adidas برندی است که در صدر لیست قرار گرفته است. همکاری Adidas با گروه‌های موسیقی، خواننده‌ها و برندهای فشن و لوکس، نشان می‌دهد که موفقیتش بین اهالی صنعت موسیقی بی‌دلیل نبوده است. محصولات Adidas نیز در دسته فشن خیابانی جای می‌گیرند و به غیر از ورزش، در استایل روزانه و خیابانی نیز قرار دارند.

بسیاری از کتانی‌های Adidas مانند سوپراستار و استن اسمیت، از پرطرفدارترین کتانی‌های تاریخ به شمار می‌روند و در بین سلبریتی‌ها نیز محبوبیت ویژه و به خصوصی دارند. خط تولید‌های گوناگون Adidas نیز از جمله نئو، اوریجینالز و پرفورمنس، به جذب مخاطب از شاخه‌های گوناگون کمک شایانی کرده‌اند.

۳.پوما

unnamed

اختلاف خانوادگی بین دو برادر، سبب شد که دو برند Puma و Adidas ایجاد گردند. آدولف و رودولف داسلر به همراه هم برندی را راه تاسیس نمودند که در آخر به دلیل اختلافات به دو قسمت تقسیم شدند. با اینکه Adidas به مراتب از Puma موفقیت بسیار بیشتری را کسب کرده است، Puma نیز با استایل وینتیج خود قادر بوده تا به جایگاه به‌خصوصی در صنعت پوشاک ورزشی دست پیدا کند.

برند Puma در چندین سال اخیر تمرکز خود را بر کتانی‌های زیبا و چشمگیر گذاشته و به دلیل همکاری با ریحانا و برند فنتی، نسل جوان را به دسته‌ مشتریان خود برگردانده است. کتانی‌های لژدار پوما که به واسطه همکاری ریحانا طراحی شده بودند، به یکی از پرطرفدارترین کتانی‌های چند سال اخیر بدل شدند و در استایل‌های خیابانی هفته‌های فشن مشاهده شدند.

Puma با محصولات خود ورزش‌های زیادی را پوشش می‌دهد و می‌توان جهت ورزش‌هایی مثل فوتبال، گلف، بسکتبال، یوگا و ورزش‌های موتوری به دنبال این برند آلمانی رفت.

۴.نیوبالانس

Elliott_Wilcox_New_Balance_Commissions_2023_0007

اگر بخواهیم یک برند را با کفش رانینگ معرفی نماییم، نیو بالانس از تمامی رقبا پیشی خواهد گرفت. این برند از سال 1906 در بوستون شروع به فعالیت نمود و از همان سال تا به امروز در بین بهترین‌های صنعت پوشاک ورزشی جای خود را حفظ کرده است. تمرکز new balance بر کفش و لباس رانینگ است اما کالاهایی از دسته‌های دیگر نیز می‌توان در میان محصولات این برند پیدا کرد. در میان محصولات این برند کفش نیوبالانس از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

کریکت، تنیس، بسکتبال، گلف و اسکیت بورد از دسته ورزش‌هایی هستند که محصولات مرتبط‌شان در new balance قابل خریداری می‌باشد. محصولات نیو بالانس برای مردان، زنان و کودکان طراحی می‌شوند و در دو کشور آمریکا و انگلیس تولید می‌گردند.

نیو بالانس محصولاتی را تولید می‌کند که در عین جذابیت، عملکرد بسیار مناسب و دوام خوبی دارند و به همین دلیل در بین ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای محبوبیت فراوانی دارد. پایداری و محافظت از محیط زیست نیز در هویت new balance وجود دارد و این برند همواره در تلاش است تا از تاثیرات مخرب خود بر محیط زیست بکاهد.

۵.آندر آرمور

unnamed

داستان برند آندر آرمور در سال ۱۹۹۵ و با تولید تیشرت نوآورانه آغاز شد و شکل گرفت. بنیان‌گذار این برند به دنبال پارچه‌ای بود که بتواند در گرم‌ترین شرایط آب و هوایی نیز بهترین کارآیی را داشته باشد. بعد از پیدا نمودن پارچه‌ مورد نظر و تایید آن توسط بازیکنان فوتبال آمریکایی، Under Armour دست به تولید گسترده محصولات خود زد و سریعا در بین ورزشکاران به محبوبیت فراوانی دست یافت.

امروزه Under Armour با عنوان برندی شناخته می‌شود که محصولاتش کمک زیادی به عملکرد ورزشکاران در شرایط سخت آب و هوایی می‌کنند. از جمله ویژگی‌های مثبت محصولات این برند سبک بودن پارچه، سریع‌تر خشک شدن عرق و در عین حال ضد آب بودن و همچنین بالا بردن گردش خون است. آندرآرمور سال‌های زیادی در رده‌ برندهایی مثل نایک جای می‌گرفت و با بهترین برندهای لباس ورزشی به رقابت می‌پرداخت، اما در دو سال اخیر و به دلیل بحران کرونا، با مشکلات بسیار مالی مواجه شده و مقداری از رقبای خود عقب رانده شده است.

۶.لولولمون

best-activewear-brands-men

برند لولولمون Lululemon Athletica فعالیت خود را در سال 1998 و با پوشاک ویژه ورزش یوگا آغاز کرد. آرامش و اثرات جوان‌بخش این ورزش در هویت Lululemon قرار گرفتند و این برند کلاس‌های رایگان یوگا را به طور حضوری و آنلاین نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

در طی گذر زمان، Lululemon شروع به تولید محصولات رانینگ، بدنسازی و دوچرخه سواری نیز کرده و دسته‌ محصولات خود را افزایش داده است. از دسته محصولات این برند می‌توان به تیشرت، نیم‌تنه‌های ورزشی، شلوارک و مایو اشاره نمود.

Lululemon در چند سال اخیر به دلیل توجه خود به برابری نژادی و جنسیتی، به محبوبیت بسیار زیادی در بین جوانان دست یافته و توانسته در طی دوران بحران کرونا از رقبای خود جلو بیفتد. لولولمون با ارایه سایز‌های بزرگ و به کارگیری از مدل‌هایی با تنوع سایز و نژادی این محبوبیت را کسب کرده است.

۷.ریباک

Reebok-Fast-Flexweave-release-8

برند reebok که قسمتی از کمپانی Adidas است، از سال 1958 به تولید کتانی و لباس‌های ورزشی مشغول شده است،‌ اما در دهه‌ 80 میلادی بود که با طراحی نخستین کتانی ویژه بانوان، توانست به شهرت زیادی دست یابد. reebok از آن زمان تا به امروز به عنوان یکی از برترین برندهای پوشاک ورزشی شناخته می‌شود و استایل رترو و وینتیج آن موجب جذب افراد بسیار زیادی شده است.

محصولات اصلی برند reebok کفش‌ها هستند، اما لباس‌های با کیفیت ریباک نیز فروش بی‌نظیری دارند. reebok با همکاری با برندها و افراد معروفی مثل مزون مارجلا و کاردی‌بی،‌ همواره در تلاش است تا در یاد و خاطره‌ها باقی بماند. اگرچه با تمامی این‌ها، reebok در سال 2020 نزدیک به ورشکستگی شد و گروه Adidas اعلام نمود که تصمیم دارد این برند را به فروش بگذارد.

سخن پایانی

با بررسی همه این برندها، ‌شاید همچنان این سوال پیش بیاید که کدام برند ورزشی برای ما بهتر و مناسب‌تر است؟ در خرید پوشاک ورزشی عوامل زیادی مثل سایز مناسب، طراحی، عملکرد در آب و هوای گوناگون و… تاثیرگذارند که هر فرد باید با در نظر داشتن اولویت‌های خود،‌ برند مناسب با این عوامل را انتخاب نماید.

قاعدتا اگر طراحی و جذابیت برای فرد در اولویت جای دارد، برندهایی مثل نایک و آدیداس مناسب او هستند و درصورتی که به دنبال تنوع سایزی است،‌ بهتر است به دنبال لولولمون برود. پس قبل از انتخاب برند، عوامل مهم و اصلی در پوشاک ورزشی برای خود را پیدا نمایید و با در نظر داشتن آن‌ها خرید کنید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان