//
کدخبر: ۴۰۲۴۵۸ //

چگونه ساعت مناسب برای کودک خود انتخاب کنیم؟ | ۶ نکته کلیدی برای خرید هوشمندانه

ساعت یک هدیه‌ی جذاب و کاربردی برای کودکان است که آن‌ها را با زمان آشنا می‌کند. اما چگونه یک ساعت مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟ در این مقاله به شما ۶ نکته‌ی مهم را در این زمینه معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

چگونه ساعت مناسب برای کودک خود انتخاب کنیم؟ | ۶ نکته کلیدی برای خرید هوشمندانه
به گزارش فرتاک نیوز،

ساعت یک هدیه‌ی عالی و کاربردی برای کودکان است. مخصوصا اگر کودکان به تازگی مدرسه را شروع کرده‌اند و می‌خواهند زمان را یاد بگیرند. اما چگونه یک ساعت مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟ کدام ویژگی‌های ساعت را در نظر بگیریم؟ در این مقاله نکات و ویژگی‌های یک ساعت مناسب برای کودکان را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. کیفیت و جنس ساعت

در خرید ساعت مناسب برای کودکان کیفیت همیشه حرف اول را می‌زند. نباید ساعتی بخرید که فقط یک ماه کار کند و زود خراب شود. پوست کودکان حساس است و حتی ممکن است برخی از کودکان دچار آلرژی‌های مختلف شوند. بنابراین قاب پشتی ساعت را از آلیاژهای بدون نیکل یا فولاد باکیفیت انتخاب کنید. اگر کودک شما به فولاد نیز آلرژی دارد، ساعت‌های باکیفیتی مانند فلیک فلاک (Flik Flak) سوئیس در بازار وجود دارد که از پلاستیک ساخته شده‌اند. از خرید ساعت‌هایی که در مورد متریال ساخت آن اطلاعی ندارید اجتناب کنید. ساعت‌های بسیار ارزان ‌قیمتی در بازار وجود دارند که از نیکل ساخته شده‌اند و برای کودکان مضر است.

بند ساعت نیز بهتر است از جنس سیلیکون باشد، زیرا سبک است، دور دست راحت بسته می‌شود و به راحتی تمیز می‌شود. بندهای برزنتی و چرمی نیز برای کودکان مناسب است. البته در صورتی که کودک با ساعت به داخل آب نرود. ساعت‌هایی که دارای بند فولادی هستند برای کودکان مناسب نیستند، زیرا سنگین هستند. صفحه نمایش ساعت‌ها معمولا از جنس شیشه‌ی ماینرال (معدنی) یا شیشه‌ی پلاستیکی است. پلاستیک خیلی سریع‌تر خراشیده می‌شود، اما انعطاف‌پذیرتر است، به راحتی شکسته نمی‌شود و اگر شکسته شود به قطعات تیز تبدیل نمی‌شود. بنابراین ساعت مناسب برای کودکان بهتر است از جنس پلاستیک باشد.

۲. مقامت در برابر آب

ساعت دخترانه ضدآب

کودکان کمتر مراقب وسایلشان هستند و هنگام شنا، تعطیلات تابستانی در کنار دریا و حمام ممکن است ساعت خود را فراموش کنند. بنابراین اگر کودک شما چنین فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد، ساعتی با مقاومت آب ۱۰ ATM (۱۰۰ متر) انتخاب کنید. در میان برندهای ساعت بچه‌گانه باکیفیت لورس (Lorus) و سیکو (Secco) بر تولید ساعت‌های ورزشی ضدآب تمرکز دارد و پریم کلاون (Prim Klaun) ساعت‌های مقاوم در برابر آب تا ۱۰۰ متر را تولید کرده است. امروزه تمام برندهای مشهور ساعت کودکان مقاومت اولیه در برابر آب را برای ساعت‌های خود ارائه می‌دهند. برند فلیک فلاک ساعتی با مقاومت ۳۰M را تولید کرده است که به دلیل ساختارش می‌توانید به راحتی با ساعت در استخر شنا کنید و شیرجه بزنید. حتی می‌توان آن را در ماشین لباسشویی شست.

۳. سایز مناسب

اندازه یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب ساعت مناسب برای کودکان است. اگر ساعت به خوبی روی مچ دست قرار نگیرد، استفاده نخواهد شد. بنابراین مهم است که ساعت کودکان خیلی بزرگ یا سنگین نباشند. برای بچه‌های کوچک فلیک فلاک را پیشنهاد می‌کنیم که از پلاستیک ساخته شده است، دارای بند پارچه‌ای نازک و شیشه‌ی پلاستیکی است. به همین دلیل واقعا سبک هستند، بند به راحتی دور مچ بسته می‌شود و احتمال شکستن شیشه‌ی پلاستیکی آن بسیار کم است.

برای بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانید ساعت‌های فلزی انتخاب کنید. با این حال باید با دور مچ دست کودک مطابقت داشته باشد. کودکان دست‌های متفاوتی دارد. اما کوچک‌ترین ساعت‌ها حدود ۲۳-۲۸ میلی‌متر و ساعت‌های بزرگ‌تر حدود ۳۰-۳۵ میلی‌متر هستند. برای مثال برند بن‌تایم (Bentime) بر تولید ساعت‌های بسیار کوچک تمرکز دارد. برای دختران و پسران بزرگ‌تر برند JVD ساعت‌های خوبی دارد. برای دختران طرح‌های گل و برای پسران ساعت‌هایی با صفحه نمایش شب رنگ را پیشنهاد می‌کنیم.

۴. ساعت عقربه‌ای و دیجیتالی

ساعت عقربه‌ای کودکانه

به طور کلی کودکان زمان را روی نمایشگر دیجیتال بهتر درک می‌کنند. اما اگر می‌خواهید کودک شما به اصطلاح یک قدم وارد دنیای بزرگسالان شود، ساعت عقربه‌ای مناسب است. ساعت عقربه‌ای همچنین به کودکان در یادگیری نحوه‌ی خواندن زمان کمک می‌کند. در ساعت‌های عقربه‌ای به طراحی عقربه‌ها و اعداد دقت کنید. برای مثال اگر عقربه‌های ساعت شمار و دقیقه‌شمار به رنگ‌های مختلفی باشند، کودکان زمان را بهتر به خاطر می‌سپارند و خواندن ساعت برای آن‌ها سرگرم کننده‌تر می‌شود.

ساعت‌های دیجیتالی ویژگی‌های بیشتری مانند کرونومتر، نور پس زمینه و تاریخ دارند، اسپرت‌تر هستند، مقاومت بالایی در برابر آب دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند. لورس و سیکو بر تولید ساعت‌های دیجیتالی ورزشی تمرکز دارند و ساعت‌هایی با نور پس زمینه، کیفیت بالا و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند.

۵. رنگ و طراحی

مهم‌ترین چیز در انتخاب ساعت مناسب برای کودکان این است باید آن را دوست داشته باشند. بنابراین طرح و رنگ ساعت بسیار مهم است. برای مثال می‌توانید ساعتی با طرح کارتون مورد علاقه‌ی فرزندتان بخرید. برای بچه‌های بزرگ‌تر بهتر است ساعتی با طرح ساده بخرید تا همیشه بتوانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال برای دختران به جای اسب شاخ‌دار، طرح گل را انتخاب کنید و برای پسران ساعت‌هایی در رنگ‌های آبی، مشکی یا قرمز انتخاب کنید تا حداقل چند سال از آن استفاده کنند.

۶. ساعت‌های هوشمند

خرید ساعت هوشمند برای کودکان

ساعت هوشمند به جز نشان دادن زمان مزایای دیگری نیز دارد. اگر فرزند شما به تنهایی به کلاس‌های فوق برنامه یا مدرسه می‌رود، یک ساعت با مکان‌ یاب (GPS) می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر هنوز نمی‌خواهید برای فرزندتان گوشی هوشمند بخرید، اما می‌خواهید با او در تماس باشید، خرید ساعت هوشمند را در نظر بگیرید. با برخی از ساعت‌های هوشمند می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید یا یک پیام بفرستید.

کلام آخر

ساعت یک هدیه عالی و کاربردی برای کودکان است. برای خرید یک ساعت مناسب برای کودکان باید نکاتی مانند طرح، جنس و ضدآب بودن را در نظر بگیرید. ساعت‌ها علاوه بر این که می‌توانند در آموزش خواندن زمان به کودک کمک کنند در برخی نوع‌ها مانند ساعت هوشمند می‌توانند امنیت کودک را تا حدی تامین کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان