//
کدخبر: ۴۰۰۲۹۶ //

روغن ویتامین E: یک معجزه برای پوست صورت شما| ۹ دلیل برای استفاده از ویتامین E

پوست صورت شما با ویتامین E تحولی شگفت‌انگیز خواهد داشت. ویتامین E یکی از بهترین ویتامین‌های مغذی پوست است که می‌توانید از طریق خوردن یا زدن روی پوست بهره ببرید.

روغن ویتامین E: یک معجزه برای پوست صورت شما| ۹ دلیل برای استفاده از ویتامین E
به گزارش فرتاک نیوز،

استفاده از ویتامین‌ها در رژیم غذایی برای سالم نگه داشتن پوست، مو و بدن ضروری است. ویتامین‌ها هر کدام می‌توانند برای تقویت یا حفظ سلامت استفاده شوند؛ تنها باید بدانید که برای کمبود یا تقویت چه چیزی باید مصرف کنید. برای مثال، ویتامین D که از نور خورشید دریافت می‌کنید برای جلوگیری از افسردگی بسیار موثر است. ویتامین C به ایمنی بدن و حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره تاثیر ویتامین E   بر پوست را مورد بررسی قرار دهیم.

ویتامین E چیست؟

ویتامین E ماده‌ای مغذی است که در غذاهایی مانند آجیل، دانه‌های روغنی و سبزیجات یافت می‌شود. همچنین یک عنصر اصلی در محصولات مراقبت از پوست است.

جالب است بدانید که ویتامین E برای مراقبت از سلامت پوست و چشم‌ها بسیار مفید است. به علاوه ویتامین E  برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‎‌ها کمک می‌کند. به طور کلی روزانه، مردان به ۴ میلی گرم و زنان به ۳ میلی گرم ویتامین E نیاز دارند که بهتر است در رژیم غذایی خود دریافت کنند. با استفاده روزانه ویتامین E در رژیم غذایی می‌توانید آن را در بدن ذخیره کنید تا مقاومت بدن خود را بالا ببرید.

اگر احساس کردید که سطح ویتامین E در بدن شما پایین آمده است یا غذاهای شما حاوی این ویتامین نیستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم با تجویز پزشک مکمل‌های ویتامین E را استفاده کنید.

روغن ویتامین E چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته‌ایم، در این صفحه درباره تاثیر ویتامین E برای صورت صحبت خواهیم کرد. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محلول در چربی شناخته می‌شود که استفاده از آن برای پوست صورت بسیار مهم است. جالب است بدانید که بیش از ۵۰ سال است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، به صورت روغن یا کرم یافت می‌شود.

wcEDuNCzz5CX

انواع مختلفی از ویتامین E موجود است اما برای تشخیص این ویتامین در هر محصول آرایشی و بهداشتی، به دنبال اسم توکوفریل استات در مواد تشکیل دهنده آن باشید. لازم به ذکر است که ویتامین E طبیعی حدودا ۸ برابر گران‌تر از نوع مصنوعی آن است؛ در نتیجه در اکثر لوازم آرایشی و بهداشتی از نوع مصنوعی آن استفاده می‌شود.

۹ فایده استفاده از روغن ویتامین E برای صورت

با تمام تعاریفی که از ویتامین E و روغن آن تا به حال داشته‌ایم، در ادامه می‌خواهیم ۹ فایده استفاده از روغن ویتامین E برای صورت را بررسی کنیم. در نظر داشته باشید که روغن این ویتامین، به عنوان یک ماده مغذی حیاتی در زندگی شما باید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین استفاده از آن برای صورت، این توانایی را دارد که پوستی صاف به مرور زمان به شما بدهد.

ترمیم پوست خشک

طی تحقیقات گسترده‌ای که متخصصان پوست داشته‌اند، متوجه شده‌اند که ویتامین E یک ماده معدنی موثر برای تسکین پوست حساس است. دلیل توانایی تسکین این ویتامین یک ماده مغذی محلول در روغن شناخته شده که سنگین‌تر از محصولات محلول در آب است. طبق گفته محققان ویتامین E می‌تواند رطوبت از دست رفته پوست را تا ۱۶ ساعت بازیابی کند. همچنین به عنوان یک منبع ارزشمند از رطوبت برای پوست‌های دهیدراته و خشک شناخته شده است.

محافظت در برابر آسیب نور خورشید

ویتامین E دارای خاصیت محافظت در برابر آسیب نور خورشید دارد که با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن مرتبط است. محافظت ویتامین E به این صورت است که به ارگانیسم‌ها کمک می‌کند تا با آسیب‌های مولکولی ناشی از نور خورشید مقابله کنند.

حذف آلودگی‌های پوست

روغن ویتامین E، یک نرم‌کننده سنگین است که به حذف آلودگی از منافذ مسدود شده کمک می‌کند. در نتیجه پوست شما را روشن‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. حتی می‌توانید از روغن ویتامین E، برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.

20210128_090305_092803_vitamin-e.max-800x800

رنگ پوست بهتر

در یک مطالعه نشان داده شده که ترکیب ویتامین E و C برای کاهش لکه‌های پوستی ناشی از اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید موثر است.

تسکین خارش پوست

با توجه به خواص مرطوب‌کنندگی ویتامین E، از آن می‌توانید برای تسکین موقت خارش ناشی از خشکی پوست را کاهش دهید. دلیل تسکین‌دهنده بودن ویتامین E، حالت محلول در روغن آن است که می‌تواند به حفظ رطوبت برای چند ساعت در یک زمان کمک کند.

جوان‌سازی پوست

از ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌توانید بهره‌مند شوید. در واقع با این ویتامین به سفت‌تر و پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کنید و برخی از علائم اصلی پیری، مانند چین و چروک و خطوط ریز را بهبود می‌بخشید. با استفاده از ویتامین E برای صورت، به تازه نگه داشتن لیپیدها (چربی‌های طبیعی) و سالم ماندن سد محافظت از پوست کمک می‌کنید.

رفع سیاهی زیر چشم

همان‌طور که قبلا اشاره کرده‌ایم، آنتی اکسیدان ویتامین E به عنوان یک جنگنده قوی رادیکال‌های آزاد است و می‌تواند به مقابله با علائم پیری و روشن کردن حلقه‌های تیره زیر چشم کمک کند.

برای رفع تیرگی زیر چشم، هر شب یک قطره روغن ویتامین E را به آرامی روی حلقه‌های سیاه زیر چشم ماساژ دهید. اجازه دهید که روغن یک شب روی صورت شما باقی بماند و سپس صبح، با آب گرم صورتتان را بشویید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان