//
کدخبر: ۳۹۷۹۱۳ //

پرطرفدارترین رنگ موها در جهان کدامند؟ حدس شما چیست؟

ما انسان‌ها از ابتدا به رنگ‌های زیبا، و تغییرات جالبی که بر روی مو یا صورتمان انجام دهیم علاقه داریم. رنگ مو نیز یکی از همین‌ تغییر‌هایی است که همواره از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما آیا تا به حال برایتان سؤال پیش آمده که چه رنگ موهایی در جهان از محبوبیت بیشتری برخودار هستند؟

 پرطرفدارترین رنگ موها در جهان کدامند؟ حدس شما چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قطعا تغییر رنگ مو و تغییرات ظاهری برای بسیاری از زنان مهم است؛ همچنین این تغییر باید همراه با تغییرات مد روز باشد. از این رو تعداد زیادی از زنان و دختران پیوسته به دنبال زیباترین و بهترین رنگ مو زنانه هستند، تا همیشه استایل خود را جذاب و به روز نگه دارند.

رنگ مو در قدیم

مردم همیشه مجذوب تنوع و تفاوت رنگ موی طبیعی بوده اند. در زمان یونانیان و رومیان باستان، مردم معتقد بودند که رنگ مو، منعکس کننده شخصیت ها، طبقه اجتماعی، مرتبط با مشاغل خاص و حتی ترساندن دشمنان در میدان جنگ است. در تاریخ وایکینگ‌ها، رنگ‌های خاص نشانه‌ای از زیبایی بودند. در واقع، رنگ مو برای تمدن‌های قدیمی‌تر آنقدر مهم بود که مردان و زنان، برای رسیدن به رنگ‌ موهای یکدیگر تلاش زیادی می کردند. به عنوان مثال، مصریان باستان از رنگ های مبتنی بر سرب برای رسیدن به موهای تیره استفاده می کردند. یونانیان باستان برای موهای روشن ارزش قائل بودند و برای رسیدن به آن از چوب، خاکستر و سرکه یا شیره استفاده می کردند.

رومیان باستان در قدیم از زالو برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کردند. درسته! زالو. این روش ها منجر به عوارض جانبی جدی و ناخوشایندی از جمله ریزش مو، بوی بد و سوختگی می شد. خوشبختانه، ما دیگر از زالو استفاده نمی‌کنیم و بسیاری از مواد خشن را که زمانی بهای «زیبایی» بودند، کنار گذاشته‌ایم.

زیباترین رنگ مو زنانه

زیباترین رنگ موی سال 1402  

رنگ موهای مد شده امسال، رنگ موی رزگلد هلویی ،هایلایت با رنگ های سرد و رنگ موی قهوه ای و خاکستری هستند. البته برای انتخاب زیباترین رنگ مو زنانه باید ابتدا بفهمید چه رنگ مویی به پوستتان می آید و با توجه به رنگ پوستتان تصمیم گیری کنید. رنگ موهای سرد به تن پوست سرد و رنگ های گرم به تن پوست گرم می آیند؛ اما اگر تن پوستی خنثی دارید دیگر دستتان باز است و هر رنگی که دوستت دارید را، می توانید استفاده کنید. در کل قبل از خرید رنگ مو، راجع به آن تحقیق کنید. از دیگر رنگ مو های ترند شده سال1402 و زیباترین رنگ موی سال، رنگ هایی از قبیل شکلاتی، دودی، پلاتینه، نسکافه ای، مرواریدی، صدفی، فندقی، ارغوانی و زیتونی می باشند.

اکثر زنان و حتی دختران دوست دارند گاهی تغییر ظاهری جدیدی در خود ایجاد کنند و همچنین زیبا تر و خاص تر شوند. رنگ موی پاستیلی، از جمله زیبا ترین رنگ موی سال است؛ اما برای کسانی که نمی خواهند ریسک کنندهم رنگ موهای خیلی خوب دیگری معرفی می کنیم. پس اگر برای این تغییر خاص در ظاهرتان آماده اید، در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

پرطرفدارترین رنگ مو زنانه

محققان آمریکایی متوجه شدند که "پرطرفدارترین رنگ مو در جهان کدام است؟". اطلاعاتی که ما پیدا کردیم تعجب آور است. ما فکر می کردیم قهوه ای یا بلوند و هایلایت ها پرطرفدارترین رنگ موها هستند؛ اما فرضیه ما اشتباه بود. در حقیقت بلوند به عنوان کمیاب ترین رنگ است و در اصل مشکی رایج ترین و پرطرفدارترین رنگ مو در سراسر جهان است. برآوردها نشان می دهد که بین 75 تا 85 درصد از جمعیت جهان موهای مشکی یا قهوه ای تیره دارند.

این ممکن است برای هر کسی که در ایالات متحده زندگی می کند، تعجب آور باشد؛ زیرا جایی است که تنها حدود 7.5٪ از زنان موهای سیاه دارند. اما در میان قاره‌های پرجمعیت مانند آسیا (4.6 میلیارد نفر) و آفریقا (1.2 میلیارد نفر)، رنگ موی سیاه رایج‌ترین رنگ است. در اینجا تفکیکی از اطلاعات بدست آمده را به شما ارائه می دهیم:

رایج ترین رنگ مو (تخمین زده شده):

  • موهای مشکی: 85%

  • موهای قهوه ای: 11%

  • موهای بلوند: 2%

  • موهای قرمز: 1%

  • موهای خاکستری/ سفید: 1%

به راحتی می توان دید که چگونه موارد بیشتری از موهای سیاه در مناطق پرجمعیت باعث انحراف پوسته ها می شود و بدین وسیله رنگ موی مشکی رایج ترین و پرطرفدارترین رنگ مو در سراسر جهان محسوب می شود.

رنگ موی مشکی

رنگ موی مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ موها محسوب می‌شود که بین رنگ‌های دیگر درصد فراوانی ۷۵ تا ۸۵ درصد را دارد. این رنگ مو گاهی اوقات با سایه‌های رنگی مختلف نیز همراه می‌شود که معمولا، بدون نور روشن تشخیص آن‌ها دشوار است. بعضی از این تناژهای رنگی در زیر نور به رنگ سیاه ذغالی یا آبی-سیاه به نظر می‌رسند. در ادامه چند نمونه از رنگ موهای مشکی را مشاهده می‌کنید.

رنگ موی مشکی پرطرفدار

رنگ موی مشکی زیبا

پرطرفدارترین رنگ مو

رنگ موی مشکی

رنگ موی مشکی ذغالی

رنگ موی مشکی ذغالی

رنگ موی قهوه‌ای

رنگ موی قهوه‌ای در جایگاه دوم از رنگ مو‌های پرطرفدار جهان قرار دارد. برعکس رنگ موی مشکی، رنگ موی قهوه‌ای از تناژهای رنگی متنوع و بیشتری تشکیل می‌شود. مانند رنگ موی قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن که گاهی اوقات روشنی آن به رنگ بلوند هم می‌رسد. رنگ موی نسکافه‌ای، رنگ موی فندقی، رنگ موی عسلی و …. از دیگر انواع رنگ موی قهوه‌ای هستند.

تنوع تناژهای رنگی، در رنگ موی قهوه‌ای آن را به نوعی از دیگر رنگ موها متمایز می‌کند. شاید به همین دلیل است که در رتبه دوم پرطرفدارترین رنگ موهای جهان قرار گرفته است؛ در ادامه چند نمونه از این رنگ مو را با هم می‌بینیم.

رنگ موی تناژ قهوه‌ای

رنگ موی قهوه‌ای دودی

رنگ موی فندقی

رنگ موی فندقی 

رنگ موی ترکیبی

رنگ مو قهوه‌ای با هایلایت

ترکیب رنگ مو قهوه‌ای

رنگ موی قهوه‌ای کلاسیک

رنگ موی بلوند

رنگ موی بلوند که از محبوبیت بالایی در جهان برخوردار است؛ در سال ۲۰۲۱ به عنوان جذاب‌ترین رنگ موی سال انتخاب شد. همچنین با اینکه به صورت طبیعی درصد بسیار کمی از مردم جهان رنگ مویشان بلوند است، اما در مقابل یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های مصنوعی به شمار می‌رود. به طوری که در برخی از کشورها از هر ۴ زن ۳ نفر از آن‌ها تصمیم می‌گیرند موی خود را بلوند کنند. در ادامه چند مدل از جذاب‌ترین رنگ موهای بلوند را با هم می‌بینیم.

رنگ موی بلوند نسکافه‌ای

رنگ موی بلوند نسکافه‌‌ای

رنگ موی بلوند طلایی

رنگ موی بلوند روشن

رنگ موی بلوند خاص

رنگ موی پرطرفدار بلوند با هایلایت

ترکیب رنگ موی بلوند

رنگ موی بلوند تیره

رنگ موی قرمز، شرابی و مسی

یکی دیگر از رنگ‌های محبوب موی جهان رنگ قرمز یا شرابی است، که درصد فراوانی آن تنها ۱ تا ۲ درصد در جهان است. از کشورهایی که درصد بالایی از افراد آن رنگ موی طبیعی قرمز دارند کشور اسکاتلند می‌باشد. این رنگ مو از تنوع رنگی تقریباً بالایی برخوردار است. از تناژهای این رنگ مو می‌توان؛ به قرمز تیره با سایه‌های قهوه‌ای، قرمز روشن مایل به نارنجی که به رنگ مسی شبیه است، و یا تناژ‌های روشن‌تر که کمی به رنگ بلوند نیز می‌رسد اشاره کرد. در ادامه این بخش چند عکس از این رنگ موی محبوب را با هم می‌بینیم.

رنگی موی مسی شیک

رنگ موی مسی

رنگ مو قرمز

رنگ مو قرمز خاص

رنگ موی شرابی خاص

رنگ موی شرابی

ترکیب رنگ مو قرمز

رنگ موی قرمز روشن

رنگ موی خاکستری روشن یا یخی

رنگ موی خاکستری روشن، از رنگ‌های محبوبی به شمار می‌رود که شاید از هر ۲۰۰۰ هزار نفر ۱ نفر به طور طبیعی این رنگ مو را داشته باشند. با این حال نادر بودن این رنگ مو باعث شده تا یا به صورت ترکیبی در رنگ موها استفاده شود و یا همه‌ی مو به رنگ خاکستری روشن باشد. نکته‌ای که در رابطه با این رنگ موها وجود دارد این است که اگر موهایتان مشکی و یا قهوه‌ای تیره باشد تغییر حالت به رنگ موی خاکستری یا یخی سخت است. بنابراین ابتدا باید رنگ موهای خود را روشن کنید؛ زیرا هر چه رنگ موی شما تیره‌تر باشد زمان و دقت بیشتری برای تغییر رنگ مو لازم است. در ادامه‌ی مطلب چند عکس با این رنگ موی زیبا را با هم می‌بینیم.

عکس رنگ مو خاکستری دودی

رنگ موی خاکستری

رنگ مو یخی با هایلایت

رنگ موی یخی زیبا

ترکیب رنگ مو یخی

رنگ موی آمبره یخی

مدل رنگ مو خاکستری

رنگ موی خاکستری شیک

مدل رنگ مو یخی

رنگ موی یخی ترند سال

 

معرفی چند مورد از پرطرفدارترین رنگ موها

در این بخش سه مورد از پرطرفدارترین رنگ مو را معرفی می کنیم.

رنگ مو فیتو مشکی طبیعی 1

با  Phyto Color blackیا رنگ موی فیتو مشکی بدون آمونیاک، می توانید به راحتی موهای خود را در خانه خود رنگ کنید. برند فیتو تمامی لوازم مهم برای رنگ کردن مو در خانه را در یک پک حرفه ای ارائه داده است. این محصول با 74درصد ترکیبات گیاهی و ارگانیک به شما موهایی درخشان و زیبا هدیه می دهد.

ویژگی ها:

  • محصول فرانسه

  • کاملا ارگانیک، گیاهی و بی ضرر

  • محافظت از فیبر مو

  • رنگی مشکی طبیعی

  • حاوی روغن جوجوبا، عصاره مونوی و پوست عناب

  • پوشاننده 100 درصدی موهای خاکستری و سفید

  • بدون هیچگونه از مواد مضر مثل آمونیاک، PPD (پارافنیلن دی امین) و رزورسین

  • جلوگیری از ایجاد حساسیت و تسکین دهنده پوست سر

  • درخشان کننده و تغذیه کننده موها

رنگ-مو-فیتو-مشکی-طبیعی-1

رنگ مو بلوند دودی خاکستری خیلی روشن ایگورا

دنیای رنگ مو هرروز به روز تر می شود. بزرگترین و به روز ترین شرکت تولید کننده رنگ مو در جهان، شوارتسکف آلمان، هربار محصولات تازه ی خود را قدرتمند تر از قبل ارائه مینماید. رنگ موی بلوند دودی خاکستری یکی از مدرن ترین رنگ مو ها در جهان می باشد که رنگی بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

ویژگی ها:

  • راحتی و سهولت در استفاده

  • نتیجه نهایی فوق العاده

  • تاثیر فوق العاده در صورت استفاده همزمان با رژیم مراقبت مو FIBREPLEX

  • هیچ افزودنی برای رنگ موی مورد نیاز نیست

  • رنگی کاملا مدرن و به روز

  • شکستگی مو را به حداقل میرساند

  • کرم رنگ برجسته با فناوری فایبربوند یکپارچه

رنگ-مو-بلوند-دودی-خاکستری-خیلی-روشن-ایگورا

کیت رنگ موی پالت بلوند تیتانیوم Palette Deluxe 12-2

کیت رنگ موی پالت بلوند تیتانیوم محصول کمپانی شوارتسکف آلمان، با بکارگیری بروزترین تکنولوژی دنیا برای رنگ کردن مو با کیفیت و ماندگاری بیشتر است و مخصوص افرادیست که میخواهند موی خود را درمنزل با حداقل آسیب به راحتی رنگ کنند.

ویژگی ها:

  • قدرت پوشانندگی زیاد

  • کمترین میزان آسیب رسانی به بافت مو

  • بیشترین میزان پوشانندگی

  • دوام طولانی مدت

  • دارای مجوز از طرف سازمان غذا و دارو

  • ساخت کشور آلمان

کیت-رنگ-موی-پالت-بلوند-تیتانیوم-Palette-Deluxe-12-2

جمع بندی

هر رنگ مویی جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد ولی بعضی رنگ ها به دلیل مد روز و به واسطه ی جلوه زیبا و خاص خود پرطرفدار تر از سایرین هستند. به نظر من مهم ترین نکته قبل از رنگ کردن موها، اطمینان از سالم بودن موهاست. اگر موهایتان آسیب دیده هستند، باید قبل از رنگ کردن کوتاه و احیا شوند.

 با خرید تقویت کننده مو می توانید هم قبل و هم بعد از رنگ کردن موها از آسیب دیدگی موهایتان به وسیله رنگ آمیزی جلوگیری و پیشگیری کنید. ترند های رنگ موی امسال طیف وسیعی از رنگ موها را پوشش میدهند. شما می توانید به راحتی یکی از آنها را از فروشگاه الینو سفارش دهید و زیبایی و جذابیت را به خودتان در کنار سالم بودن هدیه دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان