//
کدخبر: ۳۹۷۸۱۱ //

بدون هزینه گزاف، پوست خود را جوان و درخشان کنید| این چهار لوسیون خانگی را حتما امتحان کنید

یکی از راه های انتخابی برای داشتن پوستی زیبا و جوان، استفاده از لوسیون بدن است که برای علاقه مندان به مراقبت از پوست مناسب است.

بدون هزینه گزاف، پوست خود را جوان و درخشان کنید| این چهار لوسیون خانگی را حتما امتحان کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

لوسیون بدن برای افرادی که طرفدار پوست زیبا و جوان هستند، یک گزینه عالی محسوب می شود. عموما در زمان شستشو بدن چنانچه از شامپو و یا صابون استفاده شود، به دلیل ساختار قلیایی، موجب خشکی پوست می شوند. لوسیون بدن می تواند آب مورد نیاز بافت ها را فراهم آورد و به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی مورد استفاده قرار گیرد.در این مقاله ۴ روش ساخت لوسیون بدن خانگی را با هم یاد میگیریم. با ما همراه باشید.

لوسیون بدن چیست و چه کاربردی دارد؟

عوامل زیادی در خشکی پوست می توانند دخیل باشند، آب و هوا، ژنتیک، افزایش سن و استفاده از صابون و شامپو می توانند باعث خشکی پوست شوند. در این موارد لایه خارجی پوست بسیار کلفت شده و موجب جلوگیری از آبرسانی به لایه های پوست می شود. اگر روتین پوستی را رعایت نکنید، این عوامل باعث می شوند تا کم‌کم بر روی پوست چین و چروک های بسیار نمایش داده شود. از همین رو استفاده از لوسیون ها می تواند به نرمی و لطافت پوست شما کمک کند.

امروزه انواع مختلف لوسیون بدن شیمیایی در بازار وجود دارد که از ترکیباتی همانند کرودامول، ویتامین C، ویتامین E و غیره تشکیل شده است. ترکیب این موارد باعث می شود تا آب مورد نیاز بافت های پوستی تامین شود و هرگونه علائم خشکی و پوسته پوسته شدن از بین رود.جالب است که در نظر داشته باشید، امکان تهیه بهترین لوسیون بدن به صورت خانگی و در منزل نیز وجود دارد. در ادامه روش های تهیه این لوسیون ها عنوان شده است. هر یک از این لوسیون ها برای یک نوع پوست مناسب اند. پس لازم است قبل از تهیه هر کدام از لوسیون شناخت نوع پوست امری ضروری است.

طرز تهیه لوسیون آلوئه ورا

برای تهیه این لوسیون بدن لازم است تا مواد زیر را در منزل داشته باشید:

  • ۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز

  • ۲ قاشق غذاخوری گل بابونه

  • ۲  قاشق غذاخوری گل همیشه بهار

  • نصف لیوان ژل آلوئه ورا

۴ روش ساخت لوسیون بدن خانگی با خواص شگفت انگیز

برای تهیه این لوسیون بدن لازم است تا مواد فوق را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و به همراه نصف لیوان آب بر روی شعله ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا مخلوط شما کرمی و غلیظ شود. سپس می توانید از این لوسیون برای نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست بدن خود استفاده نمایید.

طرز تهیه لوسیون لیمو

برای تهیه این لوسیون مرطوب‌کننده لازم است تا از مواد زیر استفاده کنید:

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

  • ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو ترش

۴ روش ساخت لوسیون بدن خانگی با خواص شگفت انگیز

برای تهیه این نوع از لوسیون بدن لازم است تا ابتدا تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید، این مخلوط باید حالت کرمی داشته باشد. پس از آن می توانید این لوسیون را بر روی پوست بدن خود زده و پس از ۱۵ دقیقه آبکشی نمایید. لوسیون فوق مانند آبرسان قوی برای پوست عمل می کند و می تواند پوست را بسیار شاداب و شفاف نماید.

طرز تهیه لوسیون عسل

عسل از جمله مواد طبیعی می باشد که برای پوست بسیار مفید است. عسل دارای خاصیت جذب آب است لذا از تبخیر آب موجود در بدن جلوگیری کرده و رطوبت مورد نیاز بافت ها را نیز تامین می نماید. برای تهیه این لوسیون مرطوب‌کننده لازم است تا ابتدا ۲ قاشق عسل و ۲ قاشق آب را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید. پس از مخلوط شدن آنان با یکدیگر مجدد حدود ۱۰ قطره آب به مخلوط اضافه کنید. در نهایت این لوسیون را بر روی پوست بدن خود ماساژ داده و پس از حدود ۱۵ دقیقه بدن را آبکشی کنید.

Honey-Hand-Balm-8

طرز تهیه لوسیون بدن با روغن نارگیل

در این لوسیون بدن از انواع مواد مغذی و آبرسان برای پوست از جمله روغن نارگیل و ژل آلوورا استفاده می شود لذا می تواند تاثیر بالایی بر نرمی و لطافت پوست داشته باشد. برای تهیه این لوسیون در خانه لازم است تا مواد زیر را در منزل  داشته باشید:

  • نصف استکان روغن نارگیل

  • ۱ فنجان کره

  • ۱ قاشق غذاخوری عصاره آلوئه ورا

  • ۱ قاشق روغن بادام زمینی

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن شی باتر

۴ روش ساخت لوسیون بدن خانگی با خواص شگفت انگیز

برای تهیه این لوسیون بدن لازم است تا ابتدا کره و روغن های شی باتر و روغن نارگیل را بر روی حرارت کمی قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. پس از چند دقیقه می توانید آن ها را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا به خوبی خنک شوند. این لوسیون بدن می بایست در یخچال نگهداری شود. جالب است بدانید روغن نارگیل مانند یک لایه بردار پوست نیز عمل می کند.

مزایای استفاده از لوسیون های بدن

استفاده مداوم از شوینده های قلیایی باعث می شود تا پوست ضخیم و زبر شود. برای اینکه PH پوست را در حالت طبیعی حفظ کنیم لازم است تا از نرم‌کننده و آبرسان ها استفاده نماییم. این مواد با فراهم آوردن رطوبت و چربی مورد نیاز پوست از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می نمایند. عموما برای سلامتی و مراقبت از پوست استفاده از ویتامین هایی نظیر E و A  توصیه می شود لذا در لوسیون های فوق نیز از ترکیبات طبیعی استفاده شده است که دارای این ویتامین ها در ساختار خود باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان