//
کدخبر: ۳۸۹۹۷۹ //
راز زیبایی زنان ترک؛

رازهای زیبایی زنان ترک/ زنان ترک به این۷ دلیل زیبا هستند!

زنان ترکیه علاوه بر زیبایی ژنتیکی که دارند از مواد طبیعی مانند گلاب ، سرکه ، صابون طبیعی و صابون سیاه برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می کنند.

رازهای زیبایی زنان ترک/ زنان ترک به این7 دلیل زیبا هستند!
به گزارش فرتاک نیوز،

زنان ترک جزء زیباترین زنان در دنیا می باشند . این خانم ها طبیعت گرمی دارند و چشمان آن ها بسیار زیبا است. زیبایی در ژنتیک آن هاست اما اقداماتی هم در جهت زیبایی نیز انجام می دهند. 

7 راز زیبایی زنان ترکیه

گلاب

خانم های ترک به طور منظم از گلاب برای کاهش چین و چروک و بهبود تناژ پوستی خود استفاده می کنند که باعث تازه نگه داشتن پوستشان نیز می شود . می توانید با گلاب صورت خود را بشویید و یا آن را به صورتتان اسپری کنید.

بهتر است که اسپری گلاب بعد از حمام انجام شود . برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت با گلاب به روش صحیح مطلب " 13 روش استفاده از گلاب برای زیبایی و جوانی پوست " را با دقت مطالعه کنید.

گلاب

حنای قرمز

حنای قرمز یکی از سنت های رایج بین زنان ترک است و از آن برای تزئین بدن خود استفاده می کنند. آن ها در مراسم های عروس ، دست و پای خود را با حنای قرمز طراحی می کنند . حنای بی رنگ را نیز به پوست سر خود به مدت یک ساعت قبل از شامپو می زنند . با این کار موهای خود را تقویت کرده و سالم نگه می دارند.

ماست

ماست جزء هر وعده غذایی زنان ترک است . ماست را نه تنها به خاطر طعم مصرف می کنند ، بلکه آن را به پوست خود نیز می زنند. مصرف مستقیم ماست روی پوست یا ترکیب آن با آب لیمو یکی از متدهای رایج برای نرمی و لطافت پوست زنان کشور ترکیه و بازیگران آن است.

صابون سیاه

خانم های ترک وارد حمام های معروفی می شوند که به حمام های رومان معروف است و قرن هایتس که در کشور آنان وجود دارد. این حمام نه تنها باعث طافی و نرمی پوست آنان می شود، بلکه منافذ پوست آنان را باز کرده و از عرق پاکسازی می کند.

همچنین یک نوع صابون سیاه نیز دارند که در این حمام از آنها استفاده می کنند و در کل جهان در دسترس است. این صابون سیاه پوست بدن را عمیقا تمیز می کند و شبیه به یک اسکراب عالی عمل می کند. بعد از استفاده از این صابون، سلول های مرده از پوست جدا می شوند و پوست جدیدی به شما می دهند و ظاهر جوان تری می سازد.

در این حمام ها از کیسه و یا لیف هایی استفاده می کنند که کل بدن را لایه برداری می کند و همچنین بخار نیز آنقدر در حمام زیاد است که پوست را عمیقا مرطوب می سازد.

صابون سیاه

آب لاوندر

لاوندر نیز مانند گلاب نقش مهمی در زیبایی زنان ترک دارد . صابون لاوندر می تواند سلیقه شخصی خیلی ها باشد اما آب لاوندر رواج بیشتری دارد و برای تازه سازی پوست های حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

آب لاوندر را به صورت و گردن می زنند و برای بریدگی و سوختگی نیز مناسب است. رایحه آن نیز آرامش بخش است. همچنین می توان مقداری از آن را به تختخواب اسپری کرد تا کودک آرام تر بخوابد و خواب عمیق تری داشته باشد.

صابون های طبیعی

صابون های طبیعی و مخصوص زنان ترک وجود دارد که از روغن زیتون اصل و روغن نارگیل ساخته شده است. هردوی این روغن ها تقویت کننده پوست هستند و بوی فوق العاده ای دارند.

البته صابون های طبیعی ترک همچنین با مواد دیگری مثل لاوندر ، آرگان ، بابونه و گلاب نیز ساخته می شود . یکی از صابون های مورد علاقه زنان ترک ، صابون تهیه شده از شیر بز نیز هست که پوست های خشک را به شدت نرم و لطیف می کند.

سرکه

سرکه های مخصوص وجود دارند که همراه با مواد مخمری مثل گلاب ، سیب ، یا حتی توت فرنگی تهیه می شود و یکی از روش های طبیعی برای روشن سازی پوست و از بین بردن لکه ها می باشد. این سرکه های زیبایی همچنین در ترکیه بریا درمان آکنه، به عنوان ماسک صورت و یا بهبود رنگ کلی پوست بعد از شیو در بین مردان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان