//
کدخبر: ۳۶۴۳۶۴ //

چرا هنگام صحبت کردن، حفظ تماس چشمی برای ما دشوار است؟

مشکل در حفظ تماس چشمی می تواند در داشتن یک مکالمه موثر اختلال ایجاد کند.

چرا هنگام صحبت کردن، حفظ تماس چشمی برای ما دشوار است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اکثر مردم هنگام صحبت کردن، حفظ تماس چشمی را دشوار می دانند. با این حال، چیزهایی وجود دارند که بیشتر از کلمات در یک مکالمه اهمیت دارند. مانند: حرکات، سکوت، حالت و البته نگاه.

اهمیت تماس چشمی هنگام صحبت کردن

همانطور که گفتیم، تماس چشمی فقط یک موضوع ساده در طول مکالمه نیست. این یکی از اجزای کلیدی ارتباط است، زیرا ما از نگاه خود برای ارتباط با شخص دیگری استفاده می کنیم.

در واقع نگاه ما تعیین کننده علاقه ای است که ممکن است طرف مقابل نسبت به آنچه می گوییم داشته باشد. این راهی است برای نزدیک کردن یا دور کردن مخاطب از گفتگو. زمانی که این گزینه را از دست بدهیم ممکن است مخاطب بحث را نیز از دست بدهیم.

برخی از دلایل دشوار بودن تماس چشمی هنگام صحبت کردن

مشکل در حفظ تماس چشمی هنگام صحبت کردن را می توان با چندین عامل توضیح داد. در حالی که شخصیت خجالتی یکی از شایع ترین دلایل است، در واقع دلایل دیگری نیز وجود دارد.

ارعاب و خجالت

مثلا ممکن است در مقابل فردی مغرور و بی ادب باشیم که حرکاتش بسیار قوی است. گاهی اوقات، این احساس می کند که او می تواند ذهن ما را بخواند. از این رو داشتن آن تماس چشمی دشوار است.

به طور مشابه، موردی وجود دارد که در آن ناراحتی منشأ آن در دوست داشتن طرف مقابل است . این باعث ایجاد احساس خجالت یا می شود که ما را از حفظ نگاهمان باز می دارد.

جالب نبودن موضوع گفتگو

یعنی زمانی که با طرف مقابل صحبت می کنیم، توجهمان از بین می رود. تمرکز روی اینجا و اکنون دشوار است و حواس ما توسط محرک‌های مختلف پرت می‌شود، بنابراین تماس چشمی را از دست می‌دهیم.

کمبود عزت نفس

برخی از افراد احساس می‌کنند که نسبت به طرف مقابل خود در موقعیتی فرودست هستند ، بنابراین از نگاه کردن به او اجتناب می‌کنند.

مشکلات ناشی از اضطراب اجتماعی

برخی طرد شدید و ناراحتی مداوم در تعاملات اجتماعی را تجربه می کنند. در نتیجه، یکی از موضوعاتی که تحت تأثیر قرار می گیرد، مربوط به حفظ نگاه فرد هنگام صحبت کردن است.

عدم تمایل به ادامه مکالمه

ممکن است در شرایطی که شخصی در حال بحث و مکالمه با ما می باشد از موضوعی عصبانی یا ناراحت باشیم و بنا به این علت نتوانیم خوب تمرکز کنیم. به همین علت ارتباط چشمی ما قطع شود. همینطور ممکن است که از خود آن شخص ناراحتی و رنجشی داشته باشیم که ادامه گفتگو و یا ارتباط چشمی را برای ما ناخوشایند کند.

پیچیده بودن تماس چشمی

در نهایت، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که حفظ تماس چشمی دشوار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد