//
کدخبر: ۸۶۲۵۵ //
امامی بخشدار شهرستان صحنه:

صحنه از لحاظ جاذبه‌های طبیعی پتانسیل‌های فراوان دارد

جشنواره اسب اصیل کرد در شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

صحنه از لحاظ جاذبه‌های طبیعی  پتانسیل‌های فراوان دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرستان صحنه از هفت دهستان و بخش مرکزی نیز از چهار دهستان تشکیل شده که این دهستان‌ها تقریباً ۱۹ هزار نفر از جمعیت77 هزاری شهرستان صحنه را در خود جای داده است.

DSC_0040

حسن امامی بخشدار شهر صحنه در نشستیکه  با اصحاب بسیج رسانه  در باره اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در فرماندار شهرستان صحنه تشکیل شد، گفت: شهرستان صحنه از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی پتانسیل‌های فراوان دارد.

وی افزود: کاروان چشمه، سراب سیرجان، دربند گروس از مناطق دیدنی و بسیار زیبای شهرستان صحنه هستند که هر کدام از این مناطق علاوه بر طبیعت بکر که دارند از لحاظ جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی  نیز  بی‌نظیر هستند که برای توریست خارجی مکانی  جذاب و دیدنی است که این مناطق شهرستان صحنه می‌تواند مناطق هدف گردشگری باشند.

بخشدار صحنه گفت: پاییز ۹۶ در روستای هالان شهرستان صحنه جشنواره گلاریژان برپا شد که  این جشنواره چهارهزار نفر را به خود جذب کرد و همه این افراد از خارج از  استان کرمانشاه به این منطقه سفر کردند.

امامی ادامه داد: حداقل دو بار کارهای عمرانی برای بیش از ۹۵ درصد روستاهای مرکزی در شهرستان صحنه صورت گرفته از لوله‌کشی آب شرب تا آسفالت آن انجام شده است و حداقل  10روستا آن هم از برنامه‌های در دست اقدام پارسال بخشداری شهر صحنه بوده است.

وی افزود: امسال جشنواره اسب اصیل کرد در شهرستان صحنه برگزار خواهیم کرد که این در راستای صنعت پرورش اسب و شناساندن اسب اصیل کرد است.

بخشدار صحنه گفت: تعاونی اسب سواران ۵۰ عضو دارند و بیش از چند راس اسب در شهرستان صحنه وجود دارد.

امامی ادامه داد: اسب صرفه اقتصادی دارد و مبلغ بالا‌ترین اسب ۷۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده است این جشنواره می‌تواند در معرفی بیشتر صحنه و کسب درآمد کمک نماید.

وی افزود: جشنواره گیاهان دارویی و جشنواره گیلاس هم در شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

خبرنگار: زینب ابراهیم‌پور

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان