//
کدخبر: ۸۶۱۵۶ //
فرماندار صحنه:

مردم ‌نیازمند نشاط و شادی هستند

مردم ‌نیازمند نشاط و شادی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست بسیج رسانه استان کرمانشاه در مورد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی با حضور نورالدین فرزادی‌پور فرماندار شهرستان صحنه، حاج حسن موحد رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه، کامران محمدی‌نژاد شهردار شهرستان صحنه، حسن امامی بخشدار شهرستان صحنه، تیمور نوری رئیس شورای‌شهرستان صحنه و خانم دکتر نسیم حق‌جویان، مصطفی توشمالانی، قنبرعلی منصوری اعضای شورای شهر صحنه، بساطعلی نیازی رئیس کتابخانه‌ها شهرستان صحنه، دکتر سمیه بنی‌عامریان ودکتر علی صفری در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

DSC_0011

نورالدین فرزادی‌پور فرماندار شهرستان صحنه در این نشست گفت: چنانچه منافع ملی را مد نظر داشته باشیم باعث ارتقای وحدت می‌شود و اگر حقایق را هم بیان نمایم بدرستی برای رفع مشکلات تلاش مظاعف کنیم  این فضا و شرایط تغییر میکند و منافع تامین می‌شود . کمتر باعث تخریب می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها  دو سویه عمل کنند هم عملکرد نظام را به حق انعکاس دهند و نقد کنند و از نارسای‌هاف مشکلات  و دردها هم بنویسند ولی بدرستی نه این بزرگ نمایی کنند.

فرماندار صحنه گفت: مردم خوب می‌فهمند و خوب هم  قضاوت  می‌کنند پس بیاید حققیت را بنویسید هم مشکلات را انعکاس دهید و هم خدمات دولت  را انعکاس دهد و رسالت خبرنگار و رسانه همین انعکاس واقعیت‌هاست.

فرزادی‌پور ادامه داد: در 22 بهمن پارسال 67 میلیارد تومان پروژه خدماتی، اجتماعی و عمرانی در شهرستان صحنه افتتاح شد.

وی افزود: کلینک تخصصی درمانی افتتاح شده و غریب به چهار دهه از انقلاب در شهرستان صحنه درمانگاه نداشته است ولی امسال افتتاح شد.

فرماندار صحنه گفت:  26 روستا شهرستان صحنه در فاصله شش ماه گذشته گازرسانی شده و 2700 هکتار از زمین‌های این شهرستان ابیاری تحت فشار قرار گرفته است.

فرزادی‌پور ادامه داد: دولت نیز 2800 هکتار از زمین‌های شهرستان صحنه از سد جامیشان تحت پوشش آبیاری نوین برده است و 800 هکتار آن هم در این شش ماهه به بهر‌برداری رسیده و هم در بهینه آب و بهینه آب در اختیار مفید قرارگرفته است.

وی افزود: کارخانه ذرت با 40 میلیارد اعتبار در راستای حمایت از کالا ایرانی و تولید داخلی که همان تقویت اقتصاد مقاومتی بوده به بهره‌برداری رسیده است.

 فرماندار صحنه گفت:  جاده 20روستا از  روستا‌های شهرستان صحنه بهسازی و آسفالت شده است.

فرماندار صحنه گفت: یک‌هزار شالیکار این شهرستان با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر و کاهش بارندگی امسال با محدودیت و ‌ممنوعیت کشت برنج رو برو شدند.

فرزادی‌پور ادامه داد: یک‌هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در شهرستان صحنه وجود دارد که با توجه به وضعیت کم‌ آبی از کشاورزان می‌خواهیم به سمت کشت‌های کم آب بر بروند.

وی افزود: محدویت و ممنوعیت کشت برنج در شهرستان صحنه امسال با تصمیم شورای حفاظت از آب استان کرمانشاه صورت گرفته است.

فرماندار صحنه گفت: باید کشت‌های جایگزین را به مردم‌ معرفی کنیم و با توجه به کاهش منابع آبی، کشاورزان شهرستان صحنه باید به فکر کشت دیگر محصولات کم آب بر باشند.

فرزادی‌پور ادامه داد: در ایام ‌نوروز امسال نمایش‌های بومی و محلی را در دربند این شهر برگزار کردیم و روزانه 10هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی و موسیقی ‌محلی همچون تنبورنوازی در سال 97 به صورت جدی دنبال می‌شود.

فرماندار صحنه گفت: 48 واحد راکد در شهرستان صحنه داریم و بیش از  10 سال است که این واحدهای تولیدی غیرفعال هستند که یک واحد تولید شیر بزودی با 100 نفر اشتغالزایی دوباره راه‌اندازی می‌شود.

فرزادی‌پور ادامه داد: پارسال آمار جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی چهار درصد رشد داشته است که نشان از کاهش چهار درصدی آمار بیکاری در این شهرستان دارد.

وی افزود: در دهه فجر سال گذشته 67 میلیارد تومان پروژه در شهرستان صحنه افتتاح شد که افتتاح نخستین کلینیک تخصصی شبکه بهداشت و درمان، گازرسانی به 27روستا، آبیاری نوین 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی در منطقه دینور، افتتاح مرحله نخست شرکت ایران ذرت و بهسازی راه بخشی از این پروژه‌ها بود.

فرماندار صحنه در رابطه با اقامتگاه های بوم ‌گردی هم گفت: تاکنون هفت جشنواره بومی ‌و محلی در هفت دهستان این شهرستان برگزار شده است.

فرزادی‌پور ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها شور و نشاطی در منطقه ایجاد کرد و منجر به معرفی مناطق نمونه گردشگری شهرستان شد.

وی افزود: مردم ‌نیازمند نشاط و شادی هستند و با استفاده از فرهنگ‌های بومی و محلی خود می‌توانیم شادی را به درستی در میان مردم ‌ترویج دهیم.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان