//
کدخبر: ۶۷۳۵۱ //

جریان مشکوکی می‌خواهد مطالبات برحق مردمی را منحرف کند/ راه‌حل مشکلات اعتراضات خیابانی نیست

غلامحسین کرباسچی عدم ساماندهی احزاب در ایران را یکی از دلایل هرج و مرج در پیگیری نیازهای مردم دانست.

جریان مشکوکی می‌خواهد مطالبات برحق مردمی را منحرف کند/ راه‌حل مشکلات اعتراضات خیابانی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص ناآرامی‌های چند روز اخیر در برخی شهر‌های ایران گفت: به طور کلی در دنیا جمعیت‌های مختلف با انگیزه‌های متفاوت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی در احزاب مختلف ساماندهی می‌شوند به عنوان مثال یکی حزب کار می‌شود دیگری حزب لیبرال و در هر زمان که اعتراض و درخواست‌هایی داشته باشند توسط احزاب و مسئولین سیاسی که آن‌ها را سامان داده اند بیان می‌شود.

 

وی افزود: با این ساز و کار هم مسئولیت و دیدگاه با شعار‌های آن‌ها مشخص می‌شود هم اتفاقاتی شبیه آنچه در چند روز اخیر در کشورمان رخ داد لزوما اتفاق نمی‌افتد.

 

کرباسچی تصریح کرد: در این روال پیگیری امور مردم به حزبی مربوط می‌شود که نیرو‌ها را سامان دهی می‌کنند، ولی متاسفانه این ساز و کار در ایران با احزاب وجود ندارد.

 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از اینکه در ایران مردم تشویق نمی‌شوند که ساماندهی حزبی داشته باشند ادامه داد: در هر جامعه‌ای با هر حکومتی ممکن است عده‌ای از مردم از بخشی از مسائل موجود در آن جامعه احساس نارضایتی کنند این احساس ممکن است از مسائل اقتصادی تا مسائل مربوط به استقلال خواهی باشد و در خلال این اعتراضات حوادث و اتفاقاتی رخ دهد که منتسب به همه افرادی که آن خواسته را دارند نمی‌شود.

 

وی افزود: راه حل این اتفاق آن است که شخصیت‌های مرجع و با نفوذ مثل خاتمی در جمهوری اسلامی و کسانی که مردم مرجع سیاسی و اجتماعی خود می‌دانند را واسطه قرار داد تا به عنوان ملجا مردم اعمال اختیار کنند.

 

کرباسچی ادامه داد: در این اتفاقات ممکن است مسئولین دولتی نتوانند جوابگوی مردم باشند، اما شخصیت‌هایی که ملجأ اجتماعی یا سیاسی هستند می‌توانند هم نماینده خواسته‌های مردم باشند و هم جلوگیری کنند که خواسته‌های مردم دچار آسیب‌های اجتماعی در جامعه نشود.

 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: به عنوان مثال مردمی که در یک موسسه اعتباری سرمایه گذاری کرده اند و دچار مشکلات مالی شده اند جایی غیر از دولت باید وجود داشته باشد که به خواست آن‌ها به عنوان یک ملجا اجتماعی رسیدگی کند و این اتفاق همان طور که در بالا نیز گفتم در دنیا در قالب احزاب و گروه‌های سیاسی رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه اگر این احزاب و گروه‌ها مانند سندیکای کار یا جامعه اسلامی فرهنگیان نماینده خاص مردم باشند نیاز‌های مردم این طور پراکنده و بی هدف مطرح نمی‌شود.

 

کرباسچی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال اتفاقات رخ داده جریانات مشکوکی در داخل و خارج است که عده‌ای حرف‌های قانونی طیفی از مردم را این طور منحرف می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان