//
کدخبر: ۵۰۸۲۷ //

نامه وزیر کشور به وزیر آموزش و پرورش

وزیر کشور در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت درج درسی با عنوان سوانح طبیعی در برنامه آموزش همه مقاطع تحصیلی مدارس کشور تأکید کرد.

نامه وزیر کشور به وزیر آموزش و پرورش
به گزارش فرتاک نیوز،

در بخشی از نامه رحمانی فضلی خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است:

 

یکی از مهمترین مراحل توسعه جوامع به ویژه در زمینه مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش این تلفات از طریق گسترش فرهنگ ایمنی و تغییر نگرش  ً پاسخ محورً به  ًریسک محورً در دو بخش حاکمیت و جامعه می باشد. همانطور که تجارب جهانی کشورهای توسعه یافته در این خصوص نشان از تأثیر بسزای آموزش و فرهنگ سازی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشگیری داشته، نتایج دستاوردهای علمی نیز دال بر این است که این فرهنگ سازی و پذیرش به لحاظ روانی یقیناً در دوران کودکی و نوجوانی تأثیرات دو چندان و عمیق تری خواهد داشت. بر این اساس می بایست در راستای ایجاد یک جامعه ایمن و تاب آور و فراهم گردیدن بسترهای لازم از این تجارب استفاده نموده و در این مسیر گامی مهم و اساسی برداشت.

 

در ادامه نامه وزارت کشور به وزارت آموزش و پرورش با استناد به استدلال های مطرح شده آمده است: شایسته است، درسی تحت عنوان "سوانح طبیعی" با سر فصل هایی همچون معرفی انواع سوانح، نحوه پیشگیری، افزایش سطح آمادگی و مقابله، به عنوان یکی از دروس مدارس کشور در مقاطع ابتدایی و متوسطه قرار گیرد.

 

در این راستا سازمان مدیریت بحران کشور آمادگی دارد محتوای درسی مربوطه را با در نظر گرفتن شرایط سنّی و با استفاده از بخش های علمی و تخصصی این حوزه تهیه و همکاری های لازم را داشته باشد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ثریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۸۲۷ //
ارسال نظر
 
  • nmmmmm

    اقای رحمانی نفسش جای گرم بلند میشه،بیاد هفته را ۱۰روز کنه و درس ارایه بده.

  • معلم

    سلام
    لازم نیست درسی تحت عنوان سو انح طبیعی باشه، شما معلم ها را از نظر مع یشتی تامین کنید معلم ها بلدند اینطور مسا ئل را با دانش آموزان مطرح کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان