//
کدخبر: ۴۳۵۷۳ //

زنان در کدام مناطق شهر احساس امنیت را دارند؟

بیش از ۹۰ درصد زنان وقتی در خیابان هستند احساس امنیت نمی کنند. اما وقتی از شهروندان پرسش شده است که کدام فضا از فضاهای زیر بیشترین احساس امنیت را به شما می دهد ۶۴ درصد آن ها مجتمع های تجاری و مال ها را انتخاب کرده اند.

زنان در کدام مناطق شهر احساس امنیت را دارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 براساس پیمایشی که در باب مراکز خرید و مجتمع های تجاری در دست انجام داریم، مشخص شده است که مراکز خرید یکی از امن ترین فضاهایی است که زنان در فضاهای شهری در اختیار دارند.

 

در پیمایش دیگری که در سال ۱۳۹۶ انجام شده است، خیابان و همین طور فضای وسایل نقلیه عمومی یکی از فضاهای ناامن شناخته شده است.

 

در تحقیق ما نیز این داده ها تایید شده است. هم در پیمایش ملی یادشده و هم در پیمایش ما از شهروندان تهرانی بیش از ۹۰ درصد زنان وقتی در خیابان هستند احساس امنیت نمی کنند. اما وقتی از شهروندان پرسش شده است که کدام فضا از فضاهای زیر بیشترین احساس امنیت را به شما می دهد ۶۴ درصد آن ها مجتمع های تجاری و مال ها را انتخاب کرده اند.

 

اما سن زنان در اینکه چقدر در فضاهای باز خیابانی، پارک ها و بازار بزرگ تهران احساس نا امنی کنند تعیین کننده است. زنان جوان که در طیف سنی ۱۸ تا ۳۳ سال قرار دارند بیشتر در فضاهای خیابان و پارک تجربه ناخوشایند داشته اند و بیشتر از سایر گروههای سنی مجتمع های تجاری را مکانی ایمن برای وقت گذرانی می دانند.

 

در مجموع زنان بیشتر از مردان ترجیح می دهند تا روز فراغت خود را در فضای سربسته ای چون مراکز خرید بگذرانند؛ در عوض مردان بیشتر تجربه خیابان گردی و پارک رفتن را دوست دارند.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان