//
کدخبر: ۳۸۲۵۱ //
ابطحی:

تخلف تحصیلی برادر روحانی محرز شد/ قمی: نشد!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین گزارش تحصیلی فریدون در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

تخلف تحصیلی برادر روحانی محرز شد/ قمی: نشد!
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور  در این کمیسیون، گفت: گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون در کمیته آموزش کمیسیون تدوین شده و پس از امضای رئیس کمیته، تقدیم هیئت رئیسه کمیسیون و سپس هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر آقای قمی رئیس کمیته آموزش مجلس پیش‌نویس گزارش تدوین شده را امضا نکند، زاهدی رئیس‌ کمیسیون این گزارش را تائید  می‌کند، ادامه داد: قرار بود آقای قمی روز 18 خرداد مدارکی از روند تحصیل حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی به کمیته ارائه کند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گزارش تدوین شده پس از تقدیم به هیئت رئیسه، در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، افزود: برخی تخلفات در این پرونده از جمله اینکه پذیرش حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی بدون آزمون بوده و شرط معدل رعایت نشده، محرز شده که پس از قرائت گزارش در صحن مجلس، تخلفات برای اعمال قانون به قوه قضائیه ارائه می‌شود.

تکمیلی/ قمی: تخلف محرز نشده است

در همین حال، عضو کمیته بررسی پرونده مربوط به مدرک تحصیلی حسین فریدون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محرز شدن تخلفات «حسین فریدون» را در این کمیته تحقیق، تکذیب کرد و گفت: آقای ابطحی پیش از این نیز در دو یا سه مقطع چنین مصاحبه‌هایی داشته و از جانب خود به‌جای کمیته تحقیق اظهارنظر کرده که این گفته‌ها خلاف است.

محمد قمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به روند بررسی پرونده مدرک تحصیلی حسین فریدون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و در واکنش به اظهارنظر یکی از اعضای کمیته بررسی مبنی بر محرز شدن تخلفات فریدون اعلام کرد: آقای ابطحی از قول خودشان مصاحبه کرده‌اند و گفته ایشان تصمیم کمیته بررسی پرونده در کمیسیون آموزش نیست.

او در واکنش به گفته این نماینده عضو جبهه پایداری مبنی بر آن‌که نماینده پاکدشت در ارائه مدارکی از روند تحصیل حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی به کمیته مرتکب دیرکرد شده و قرار بوده این مدارک تا روز ۱۸ خردادماه تحویل کمیته شود، گفت: در این مدت مجلس تعطیل بوده و اساساً‌ کمیسیون آموزش جلسه‌ای نداشته که بخواهیم مدارک را ارائه کنیم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روند بررسی این پرونده پس از تشکیل جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات طی خواهد شد، خاطرنشان کرد: آقای ابطحی پیش از این نیز در دو یا سه مقطع چنین مصاحبه‌هایی داشته و از جانب خود به‌جای کمیته تحقیق اظهارنظر کرده که این گفته‌ها خلاف است.

عضو کمیته بررسی پرونده «حسین فریدون» در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: ان‌شاءالله پس از بازگشایی مجلس در هفته جاری و تشکیل جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات، موضوع در کمیسیون موردبررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن پس از تصویب در کمیسیون به استحضار افکار عمومی می‌رسد.

قمی در پایان تصریح کرد: تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات در این رابطه صورت نگرفته و نتیجه‌گیری درباره این پرونده، پس از تصویب در کمیسیون اعلام می‌شود.

 

 

منبع: شریان نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان