//
کدخبر: ۱۸۵۷۲۲ //

برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی‌دراز در سرپل‌ذهاب

برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی‌دراز در  سرپل‌ذهاب
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی‌دراز  روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ۹۸ در سالن هنرستان زینبیه باهمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب باحضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی‌نسب امام جمعه محترم شهرستان، دکتر فرهاد تجری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، جمالی‌نیا فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب، دکتر پریسا محمدی معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و مدیران ادارات و ارگان‌ها، فرماندهان نظامی و انتظامی، اصحاب فرهنگ و هنر، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه و مردم متدین وانقلابی شهرستان سرپل‌ذهاب با شکوه خاصی برگزار شد.

مراسم ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید ونوای طنین‌انداز سرود مقدس جمهوری اسلامی و مارش نظامی گروه سرود و  موسیقی ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع شد.

مهدی بساطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن خیرمقدم به میهمانان گرامی حاضر در مراسم گزارشی از چگونگی روند برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی دراز ارائه داد و از حضور گرم و صمیمانه آحاد مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و مدافع حرم تقدیر و تشکر کرد.

photo_2019-04-30_12-58-49

دکتر پریسا محمدی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور سبز خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران، اصحاب فرهنگ و هنر و مجموعه تلاشگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب و همکاری صمیمانه مسئولان ادارات و ارگان‌های شهرستان به ویژه فرماندار و امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در باره برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی‌دراز ، افزود: فرهنگ‌سازی نیاز مند همکاری و مساعدت دستگاه‌های مختلف فرهنگی است.

او ادامه داد: در شرایط امروز و تهاجم فرهنگی دشمن که فرهنگ اصیل و غنی ما را نشانه گرفته است، وحدت و همدلی بیشتری را می‌طلبد.

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز که ماشاهد برگزاری این رخداد فرهنگی مهم و تأثیرگذار به نام جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی‌دراز در این شهرستان هستیم بخشی از نیاز جامعه و بخصوص جوانان و نوجوانان است که باید به آن پرداخت و یاد و خاطره‌ی جانبازی‌ها و جانفشانی‌های دلاورمردان این مرز وبوم را با چنین برنامه‌های به آنان انتقال دهیم.

محمدی افزود:  امیدوارم با انسجام هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی در اجرای این گونه محافل فرهنگی گامی مؤثر در زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا و تقویت مبانی انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

photo_2019-04-30_12-59-02

حجت‌السلام‌والمسلمین فاطمی‌نسب امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این محفل باشکوه که به یاد و نام شهدای بازی دراز منعقد است، این حرکت را اقدامی مهم وارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار ومقاومت دانستند و گفت: ما باید برای ساختن فرهنگ و تمدن نوین اسلامی که از اهداف عالیه انقلاب اسلامی است در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی یک روز با شهادت در قله‌های بازی دراز و روز دیگر با قلم در عرصه‌ی فرهنگ و هنر کوشا باشیم و زمینه را برای ظهور آقا امام زمان فراهم سازیم.

در ادامه برنامه برگزیدگان دومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی‌دراز در بخش‌های گوناگون شعرفارسی، شعرکردی، داستان، دلنوشته و خاطره‌گویی به قرائت آثار خود پرداختند.

در ادامه برنامه نیز گروه موسیقی سنتی به یاد شهدای گرانقدر بازی‌دراز اجرای سرود حماسی را وجهه همت خود قرار دادند.

photo_2019-04-30_12-59-08

در پایان مراسم هم از طرح پوستر سومین جشنواره ملی فرهنگی و ادبی بازی دراز رونمایی شد  و از خانواده چهار شهید مدافع حرم استان کرمانشاه «شهید سجاد حبیبی»، « شهید اکبر ملکشاهی»، « شهید ستار عباسی » و «شهید ابوذر امجدیان» تجلیل بعمل آمد و سپس از برگزیده گان دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری با اهدای لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۷۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان