//
کدخبر: ۳۷۱۰ //

رئیس سازمان قضایی استان خراسان جنوبی

ناصری از کاهش چشمگیر آمار جرایم نیروهای مسلح در استان خراسان جنوبی خبر داد.

رئیس سازمان قضایی استان خراسان جنوبی

 به گزارش فرتاک نیوز،به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، علی ناصری در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح  گفت: به عنوان نمونه در نه ماهه اول سال 95 در جرم فرار از خدمت 35 درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: اگر همکاری فرماندهان، روسای عقیدتی سیاسی، دفاتر نمایندگی ولی فقیه، حفاظت اطلاعات، بازرسی و قضایی نبود این موفقیت در زمینه پیشگیری از وقوع جرم حاصل نمی شد.

ناصری با اشاره به این فراز از سخنان مقام معظم رهبری که پیشگیری از وقوع جرم فراقوه ای و نیازمند اندیشه، علم و تجربه است، تصریح کرد: اگر قرار است حاکمیت اسلامی بسترساز حکومت امام عصر(عج) و در رأس نظام‌های مستقل و الگوی جهان بشری باشد باید تلاشی مضاعف در حوزه پیشگیری داشته باشیم تا تصویری زیبا در جهان عرضه شود.

وی یکی از معضلات این تصویرسازی را ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: اگر قرار است جامعه پاکی داشته باشیم می بایست ابتدا در نیروهای مسلح ناهنجاری و جرم نداشته باشیم چون این نیروها حافظ امنیت و وظیفه مقابله با جرم را در جامعه دارند.

وی فرهنگ سازی را لازمه رعایت هنجارهای اجتماعی برشمرد و افزود: اگر فرد به درجه ای از معرفت نرسد می بایست ابزارهای قوی کنترلی داشته باشیم تا نتواند مرتکب ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

 

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان