//
کدخبر: ۹۷۷۲ //

حمله نوچه های ندا کثیف به مطب پزشکان در مشهد

در پی دو عملیات ضربتی پلیس عوامل گرداننده یک باند سرقت‌های خشن از مطب‌ چند پزشک و یک زورگیر مسافربرنما در مشهد دستگیر شدند.

ماجرای دستگیری متهمان این دو پرونده از آنجا شروع شد که اخباری چند مبنی بر دستبرد چند سارق حرفه‌ای به مطب دو پزشک در مشهد به مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠اعلام و تیمی از ماموران تجسس کلانتری جهاد برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

با حضور تیم عملیاتی کلانتری جهاد در دو محل فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته این دو واحد پزشکی مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت. ماموران با بررسی دقیق این مستندات دیجیتالی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مشخصات ظاهری سارقان این دو مطب با سارقانی که به چند مغازه در محدوده این کلانتری دستبرد زده بودند، برابری داشت؛ لذا چهره متهمان ترسیم و در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت.

تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در ادامه تحقیقات خود به اطلاعاتی دیگر دست یافتند که نشان می‌داد سارقان در قالب یک باند سرقت‌های خود را اجرا می‌کنند.

پلیس سرانجام با ردزنی‌های میدانی یکی از عوامل این باند حرفه‌ای سرقت  را که زنی جوان بود، شناسایی کردند و محل اختفای او که در محدوده خیابان ابوطالب مشهد قرار داشت را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

ماموران کلانتری جهاد که چند روز خانه متهم را تحت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس قرار داده بودند، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد این محل پاتوق اعضای دیگر باند است؛ بنابراین هنگامی که سارقان در محل حضور یافتند، تیم رسیدگی‌کننده این پرونده با دریافت مجوزهای قضایی وارد عمل شده و متهمان را دستگیر کردند.

در این عملیات ضربتی سرکرده ٣٩ساله این باند سرقت که به «کثیف» معروف بود و دو همدست دیگر او در دام قانون  گرفتار و به کلانتری جهاد منتقل شدند.

سردسته باند کثیف در بند

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه متهمان دستگیر شده از افراد سابقه‌دار هستند و به مواد مخدر  صنعتی اعتیاد دارند، اظهار کرد: در بازجویی‌های انجام شده از این سارقان مشخص شد این افراد به سرکردگی زنی ٣٠ساله به نام ندا نقشه‌های سرقت از مغازه‌ها و مطب دو پزشک را عملی کرده‌اند.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: با به دست آمدن این سرنخ تیم تحقیقاتی این پرونده ردزنی‌های خود را آغاز کرد و طولی نکشید که سرکرده این باند همچون دیگر اعضای به دام افتاده باندش، دستگیر شد.

وی تصریح کرد: این زن جوان که چندین سابقه کیفری دارد ابتدا حاضر به همکاری با پلیس  نبود اما پس از رویارویی با مستندات قانونی به ناچار لب به اعتراف گشود و فردی را به عنوان مالخر این پرونده معرفی کرد. مالخر این پرونده نیز در عملیاتی دیگر شناسایی و دستگیر شد.

بوستانی ادامه داد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان و مالخر پرونده تعداد زیادی وسایل مسروقه را کشف کردند. علاوه بر این سارقان حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.

زورگیری با سمند

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به دستگیری دو مسافربرنمای زورگیر اشاره کرد و گفت: در پی اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه سرنشینان یک خودروی سواری در قالب مسافربر شخصی از آنان زورگیری کرده‌اند، تیم‌های دایره آگاهی کلانتری کاظم‌آباد وارد عمل شده و با ردزنی‌های میدانی دو متهم این پرونده را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران یکی از متهمان را که سوار بر یک دستگاه خودروی سواری سمند بود، در یکی از خیابان‌های مشهد دستگیر کردند. این زورگیر خشن در بازجویی‌ها دیگر همدست خود را به پلیس معرفی کرد.

فرمانده انتظامی مشهد در پایان بیان کرد: همدست این زورگیر فراری است و تحقیقات برای دستگیری این سارق سابقه‌دار ادامه دارد.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان