//
کدخبر: ۹۰۳۷۹ //

محیطبان گمیشانی که یک شکارچی را کشته بود از زندان آزاد شد

محیط‌بان گمیشانی که مهر ماه سال ۹۵ در منطقه تالاب بین المللی گمیشان یک صیاد را هدف گلوله قرار داده و به دلیل قتل غیرعمد در بازداشت بود، با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست، آزاد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: محیط‌بان گمیشانی که مهر ماه سال 95 در منطقه تالاب بین المللی گمیشان یک صیاد را هدف گلوله قرار داده و به دلیل قتل Murder غیرعمد در زندان Prison بازداشت بود، با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست، از زندان آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان،عبدوس گفت: قربان محمد دبیری، محیط‌بان تالاب بین المللی گمیشان، در حین گشت و کنترل در حاشیه این تالاب متوجه حضور چند صیاد شده و در حین تیراندازی هوایی برای متواری کردن این صیادان متاسفانه بر اثر تیراندازی غیرعمد و اشتباه این محیط بان ، یکی از صیادان از ناحیه پا مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست می‌دهد.

وی اظهار کرد: در طول مدت یک سال و نیم، تلاشهای زیادی برای کسب رضایت و بخشش از خانواده مقتول، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان قوم ترکمن انجام شد که خوشبختانه اولیای دم مقتول گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود برگشت. عبدوس گفت: مراحل قانونی برای پرداخت دیه کامل متوفی از طریق این اداره کل انجام و مبلغ دیه به طور کامل پرداخت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان گفت: امیدواریم دیگر شاهد هیچگونه درگیری بین محیط بانان و شکارچیان نباشیم زیرا در این موارد یا یکی از طرفین کشته شده و یا به مجروحیت طرفین می انجامد که 120 شهید و صدها مجروح، در راه محیط زیست از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گواه این ماجراست

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان