//
کدخبر: ۸۹۳۸۹ //

این زن و مرد را می شناسید / آن ها در کمین عابر بانک تهرانی ها بودند + عکس

مجرم سابقه‌دار که با همدستی همسرش کارت عابر بانک مشتریان را سرقت کرده و حسابشان را خالی می‌کرد بار دیگر بازداشت شد.

این زن و مرد را می شناسید / آن ها در کمین عابر بانک تهرانی ها بودند + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

چند روز قبل مأموران کلانتری‌108 نواب هنگام گشت‌زنی در خیابان امام خمینی(ره) متوجه مردی شدند که با دیدن پلیس بسته‌ای را به سطل زباله انداخت و تلاش کرد خودش را از نگاه پلیس مخفی کند، بنابراین به آن مرد مظنون شده و او را بازداشت کردند. مأموران در بررسی سطل زباله چندین کارت عابربانک متعلق به افراد غیر کشف کردند. خیلی زود معلوم شد که مرد 46‌ساله ابوالفضل نام دارد و از مجرمان سابقه‌دار است.

بررسی سوابق ابوالفضل حکایت از این داشت که او بارها به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده است و در حال حاضر هم در مرخصی زندان به سر می‌برد، بنابراین پرونده با موضوع سرقت تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی مأمور رسیدگی به پرونده شدند.

کارآگاهان در اولین گام صاحبان کارت‌های عابربانک را با بررسی سوابق بانکی آنها شناسایی و به اداره پلیس دعوت کردند. تحقیقات نشان داد که همه کارت‌ها مقابل باجه‌های عابربانک و به شیوه بدل‌اندازی سرقت شده است و متهم با اطلاع از رمز کارت عابر بانک، حساب‌ها را خالی کرده‌است.

ابوالفضل وقتی مورد بازجویی ‌قرار گرفت به سرقت کارت‌های عابربانک با همدستی همسرش اعتراف کرد و گفت: همراه همسرم مقابل عابربانک‌ها پرسه می‌زدیم. وقتی کسی قصد انجام عملیات بانکی داشت همسرم به او نزدیک شده و رمز کارت او را نگاه می‌کرد و به خاطرش می‌سپرد. سپس من در نقش کسی که قصد کمک کردن دارد به او نزدیک می‌شدم و کارت عابربانک وی را با کارتی مشابه عوض می‌کردم و در فرصتی مناسب موجودی حسابش را خالی می‌کردیم.

با اعتراف متهم، همسر 45‌ساله‌اش زهرا هم بازداشت شد. او درباره انگیزه‌اش برای سرقت گفت:در خیابان قصرالدشت مقابل عابربانک ایستاده بودم. یک نفر بعد از انجام عملیات بانکی باجه را ترک کرد و کارتش را جا گذاشت.

کارت را برداشتم تا آن را به صاحبش برسانم، اما او را پیدا نکردم. به خاطر اینکه تصادفاً رمز کارت را دیده بودم وسوسه شدم تا موجودی حساب را برداشت کنم. ماجرا را برای شوهرم تعریف کردم و با کمک او حساب آن فرد را که 6میلیون تومان بود خالی کردیم. بعد از آن بود که تصمیم گرفتیم کارت عابربانک شهروندان را سرقت کرده و موجودی حسابشان را خالی کنیم.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به سوابق متهم اصلی پرونده به ارتکاب جرائم مختلف و همراهی همسرش در ارتکاب جرائم جدید، تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان در جریان است. وی گفت: دستور انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان از سوی بازپرس ناحیه‌10 تهران صادر شده است و شاکیان می‌توانند برای مطرح کردن شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان