//
کدخبر: ۸۷۸۱۵ //

نوجوان ۱۱ساله سوری پرده از حوادث کثیف دوما برداشت + جزییات

نوجوان ۱۱ ساله سوری که در فیلم گروه کلاه سفیدها (مخالفان دولت سوریه) مبنی بر حمله شیمیایی به دومای سوریه مصدوم شده بود، شبکه تلویزیونی روسیه ۱، اعلام کرد که برای دریافت مواد غذایی در این فیلم حضور یافته است.

نوجوان ۱۱ساله سوری پرده از حوادث کثیف دوما برداشت + جزییات
به گزارش فرتاک نیوز،

«حسن دیاب» «یوگنی پادوبنی» خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیه ۱ که فیلم آن از این شبکه پخش شد، گفت: آن روز (روز صحنه سازی حمله شیمیایی به دوما) ما در زیرزمین نشسته بودیم و چیزی برای خوردن نداشتیم.

وی افزود: درخیابان صدای فردی را شنیدیم و من بیرون آمدم و سپس به بیمارستان رفتم، در بیمارستان چند نفر روی ما آب می ریختند و می گفتند که حمله شیمیایی شده است.

عمار پدر نوجوان سوری نیز خبرنگار روس گفت: زمانی که شنیدم بچه ام در بیمارستان است نگران به آنجا رفتم.

وی خاطرنشان کرد که جنگجویان به پسرش (حسن دیاب) به عنوان پاداش برای شرکت در صحنه سازی شیمیایی مقداری خوراکی ازجمله خرما و برنج داده اند.

خبرنگار روس سپس به بیمارستان شهر دوما جایی که فیلمبرداری حادثه شیمیایی صورت گرفته بود رفت و با یکی از کارکنان بیمارستان گفت و گو کرد.

این شخص به خبرنگار روس گفت که هیچ یک از آسیب دیدگان شیمیایی به بیمارستان مراجعه نکردند.

وی افزود: در آن روز (روز حادثه شیمیایی) جنگجویان بر روی افراد آب می ریختند و فریاد می زدند حمله شیمیایی صورت گرفته اما آثاری از حمله شیمیایی دیده نمی شد.

در پایان این فیلم یک انبار مواد شیمیایی که جنگجویان در شهر دوما برجای گذاشته بودند، نشان داده شد.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن ۷۵ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالت را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎

بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت امورخارجه سوریه دعوت نامه ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاد و از این سازمان درخواست کرد که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا درباره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

دمشق در پی توافقی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داد و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه)، روز شنبه دمشق و شهر حمص سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان