//
کدخبر: ۸۳۷۴ //

محموله مغز گردوی قاچاق کشف و ضبط شد

یک محموله قاچاق سازمان یافته مغز گردو بر پایه اطلاعات سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک سرخس شناسایی و عوامل آن با همکاری پلیس آگاهی نیروی انتظامی در اسلامشهر دستگیر شدند.

 محموله مغز گردوی قاچاق کشف و ضبط شد

به گزارش فرتاک نیوز، محموله ترانزیتی مغز گردو که در یک مرحله از گمرک باشماق به منطقه ویژه اقتصادی سرخس ترانزیت شده بود، دوباره به استناد مجوز قرنطینه نباتی دایر بر عودت کالا به مبدا، برای ترانزیت و خروج از مرز مهران، از گمرک سرخس خارج می شود.

برپایه این گزارش، ماموران گمرک که این محموله را رصد الکترونیکی می‌کردند به موضوع مشکوک می شوند و محموله را ردیابی می ‌کنند

صاحب کالا بر اساس نقشه از پیش طراحی شده، قصد تخلیه کالا در تهران را داشت که با هوشیاری ماموران گمرک کشف شد.

موضوع برای اقدام لازم توسط گمرک سرخس به دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس شد و این دفتر، اطلاعات لازم درباره مشخصات محل، کامیون و راننده را از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی استخراج کرد و برای اقدام های قانونی و توقیف محموله در محل به پلیس آگاهی نیروی انتظامی ارجاع داد.

با اقدام نیروی انتظامی، متخلفان با هویت معلوم هنگام تخلیه کالا در شهرستان اسلامشهر دستگیر شدند.

در گزارش گمرک، به ارزش و حجم قاچاق کشف شده اشاره نشده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی سامانه جامع گمرگی را عامل اصلی کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق کالا و رساندن آن به 15 میلیارد دلار عنوان کرد.

سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمرکی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همکاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می کند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان