//
کدخبر: ۸۳۴۲۲ //

پل معلق بین دره شهر و پلدختر فرو ریخت

پل معلق خزینه در حد فاصل بخش ماژین شهرستان دره شهر و شهرستان پلدختر در استان لرستان یکشنبه شب توسط فرد یا افرادی ناشناس فرو ریخت.

پل معلق بین دره شهر و پلدختر فرو ریخت
به گزارش فرتاک نیوز،

 ریزش این سازه معلق بر روی سیمره درحالی است که از ان به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه نام برده می‌شود و در سال‌های اخیر از حیث گردشگری اهمیت بسیاری یافته بود.

با بودن این پل لرزان، گردشگران بسیاری در سال‌های گذشته لحظات ماندگار دیدن و شنیدن امواج خروشان سیمره از ارتفاع ۸۵ متری - معادل ۲۹ طبقه ساختمانی - را با لذتی پر دلهره در خاطر خود ثبت کرده‌اند.

این پل معلق کابلی با کف چوبی و ۱۱۲ متر طول، عرض یک متر و ۸۵ متر ارتفاع از سطح رودخانه سیمره در محل دره‌ای به نام خزیمه حد فاصل استان‌های ایلام و لرستان قرار داشت.

پل خزینه سال ۱۳۸۲ در جریان مطالعات جانمایی سد کرخه ۲ به منظور تسهیل تردد گروه مطالعاتی زمین شناسی و ژئوتکنیک توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران احداث شد، اما به علل زمین شناسی مورد استفاده سازندگان قرار نگرفت و ماند تا تجربه‌های ماندگار گردشگران را رقم زند.

دره شهر در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام در این روز‌های نوروزی میزبان حضور هزاران میهمان و گردشگر علاقه‌مند به بنا‌های تاریخی ارزشمند این شهرستان است که از آن جمله می‌توان از پل باستانی سیمره یا کشکان نام برد که قرن‌های متوالی راه ارتباط استان‌های همجوار ایلام و لرستان را هموار کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان