//
کدخبر: ۸۳۱۵۶ //
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به خبرنگاران اعلام کرد:

حریق در جنگل های گیلان/ خطر منازل را تهدید نمی‌کند

جنگلهای نقاط مختلف استان گیلان از جمله در شهرستانهای لاهیجان ، سیاهکل ، لنگرود و شفت و ماسال از شنبه شب چهارم فروردین در آتش می سوزد.

حریق در جنگل های گیلان/ خطر منازل را تهدید نمی‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران مناطق جنگلی ، لاهیجان ، سیاهکل و شفت از ساعاتی پیش دچار حریق شده است .

مهدی ولی پور اظهار داشت: نیروهای دستگاه های ذیربط در شهرستانهای لاهیجان ، لنگرود ،آستانه اشرفیه ، سیاهکل ،شفت، صومعه سرا و فومن برای مهار حریق جنگلهای اطراف که عمدتا نزدیک مناطق مسکونی روستایی است وارد عمل شده اند و امیدواریم مشکل خاصی برای مردم این مناطق پیش نیاید.

وی افزود: حریق فعلا تحت کنترل است و امیدواریم با کمک بقیه دستگاه ها تا صبح یکشنبه حریق کنترل شود.

ولی پور با اذعان به این که با توجه به وزش شدید باد گرم احتمال گسترش آتش سوزی وجود دارد یادآور شد : نیروهای جمعیت هلال احمر ، بسیج ، آتش نشانی و جنگلها و مراتع در منطقه هستند.

 

آتش سوزی در لاهیجان تحت کنترل است

بخشدار مرکزی لاهیجان با بیان اینکه آتش سوزی تحت کنترل است، گفت: همزمان در چهار منطقه گردکرف، زمیدان، بالامحله تموشل و مراددنده آتش سوزی داشتیم.

سمانه حسینی با اشاره به وزش شدید باد گرم و وقوع آتش‌سوزی در لاهیجان، اظهار کرد: آتش‌سوزی از ساعت ۱۷ عصر روز گذشته - ۴ فروردین - از منطقه سوستان شروع شده و نیروها با دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی بلافاصله در محل حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به کمک‌رسانی شهرستان آستانه اشرفیه، افزود: همزمان در چهار منطقه گردکرف، زمیدان، بالامحله تموشل و مراددنده آتش‌سوزی داشتیم.

بخشدار لاهیجان با بیان اینکه آتش سوزی تحت کنترل است، تصریح کرد: دهیاران در کنار نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، منابع طبیعی و ستاد بحران با مدیریت فرماندار لاهیجان در محل مستقر هستند.

حسینی ادامه داد: چهار خانوار در معرض آتش‌سوزی بودند که با کمک آتش‌نشانان این موضوع کنترل شد و در حال حاضر خطری منازل را تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه وزش باد گرم کنترل آتش سوزی جنگل را سخت کرده است، گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی نیز در حال کنترل است و خطر جانی نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان