//
کدخبر: ۷۸۰۸۴ //

بلایی که سه مرد فریبکار بر سر این زن آوردند!

سه مرد فریبکار که سوار بر خودروی امدادخودرو زنان راننده را فریب داده و به بهانه تعویض پمپ‌بنزین از آنها کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند.

بلایی که سه مرد فریبکار بر سر این زن آوردند!
به گزارش فرتاک نیوز،

این پرونده ششم آذرماه امسال به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران با موضوع کلاهبرداری به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. شاکی که زنی جوان بود در شرح ماجرا به پلیس گفت: با خودروی‌206 در حال عبور از بزرگراه صدر بودم که راننده یک خودروی سواری پژو هنگام عبور به من گفت که باک بنزین خودروی من نشتی دارد. من به حرف او توجه نکردم و به مسیرم ادامه دادم. لحظاتی بعد یک خودروی امداد خودرو در حالی که چراغ گردان داشت هنگام عبور، کنار خودروی من قرار گرفت.

راننده و سرنشین خودروی امداد هم به من گفتند که باک ماشینم نشتی بنزین دارد. من که احتمال می‌دادم حرف امدادگران درست باشد کنار بزرگراه توقف کردم و خودروی امداد هم کمی جلوتر توقف کرد. بعد از آن بود که دو سرنشین آن به سرعت پیاده شده و خودشان را به ماشین من رساندند. آنها از من خواستند که به سرعت از پشت فرمان پیاده شوم و از ماشینم فاصله بگیرم. گفتند که به علت نشت بنزین احتمال انفجار ماشینم وجود دارد.

آنها صندلی عقب ماشین را بلند کرده و گفتند که پمپ بنزین ماشینم ایراد دارد و نشتی بنزین هم به خاطر همین است. یکی از آنها مشغول حرف زدن با من شد و نفر دوم هم پمپ را عوض کرد. در قبال تعویض پمپ، 500‌هزار تومان به صورت اینترنت تلفن همراه به حساب یکی از آنها واریز کردم. بعد از آن بود که پشت فرمان نشستم و به مسیرم ادامه دادم. فردای آن روز وقتی به یک تعمیرگاه رفتم متوجه شدم که آنها پمپ خودرو را برداشته و به جای آن یک پمپ معیوب نصب کرده‌اند.

با طرح شکایت، کارآگاهان تنها سرنخ ماجرا یعنی شماره حسابی که شاکی به حساب متهمان پول را واریز کرده بود را بررسی کردند و متوجه شدند صاحب حساب مردی به نام اصغر.‌ع است. بررسی‌های بعدی حکایت از این داشت که نشانی‌هایی که وی در اختیار بانک گذاشته است همگی ساختگی است.

در حالی که بررسی‌ها در جریان بود شکایت‌های مشابه زیادی به کلانتری‌های شهر گزارش شد. تحقیقات پلیس در این باره نشان داد که همه شاکیان زنان راننده هستند که به همان شیوه در دام مردان کلاهبردار قرار گرفته بودند. کارآگاهان سرانجام با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند خودروی امداد با آرم خودروی امداد سراسر تهران را شناسایی کنند. بررسی پلاک خودرو نشان داد که مالک خودرو مردی به نام سعید.‌ش است که در محله مشیریه زندگی می‌کند. بنابراین محل را تحت نظر قرار داده و سعید را در حالی که قصد سوار شدن به خودروی خود داشت بازداشت کردند.

سعید در اولین بازجویی‌ها به کلاهبرداری از زنان راننده اعتراف کرد و گفت به جز پرونده‌های تشکیل شده، از رانندهای زن دیگری به همین شیوه کلاهبرداری کرده است. او گفت: از مدتی قبل با همدستی دو نفر از دوستانش به نام‌های اصغر و بابک این باند را تشکیل داده است. مطابق نقشه بابک با خودروی پژو حرکت می‌کرد و بعد از شناسایی راننده‌های زن که به تنهایی با خودرو در حال عبور بودند به آنها هشدار نشت بنزین می‌داد. سعید ادامه داد: در مرحله بعد من و اصغر با خودروی امداد از کنار خودروی همان زن عبور کرده و دوباره به او هشدار می‌دادیم که اعتماد می‌کرد و در دام ما گرفتار می‌شد. با اطلاعاتی که سعید در اختیار پلیس گذاشت اصغر.‌ع و بابک بازداشت شدند. سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی از زنان اعتراف کردند. وی گفت: آنها برای استفاده امداد خودرو سراسری تهران هیچگونه مجوزی قانونی نداشته‌اند. سرهنگ کامیار گفت: از مالباختگانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان تجریش -‌خیابان باهنر- کوچه همایون فر مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان