//
کدخبر: ۷۴۱۱ //
جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد؛

دستگیری ۲ کلاهبردار در اراک / وعده مسکن و وام کم بهره به مالباختگان

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: دو کلاهبردار که با وعده تحویل مسکن و تهیه وام های کم بهره، دو میلیارد ریال از تعدادی شهروندان اراکی کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری ۲ کلاهبردار در اراک / وعده مسکن و وام کم بهره به مالباختگان

به گزارش فرتاک نیوز، به نقل از پایگاه پلیس، یوسف سپهوند اظهار داشت: دی ماه سال جاری، پلیس امنیت عمومی استان در تحقیقاتی مطلع شد فردی به صورت مشکوک با ادعای تحویل مسکن و ارائه وام های کم بهره در شهر اراک فعالیت می کند.

 

وی افزود: با هماهنگی مرجع قضایی و در روند انجام تحقیقات، تعدادی از افرادی که به این شخص، وجوه نقدی را پرداخت کرده بودند شناسایی شدند و در بررسی اسناد و مدارکی که در دست داشتند، مشخص شد که این اسناد جعلی و فاقد اعتبار است.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با ادامه بررسی های پلیس، مشخص شد که متهم اصلی پرونده با همکاری فردی دیگر، فرم های خام مربوط به یکی از اداره های دولتی را تهیه و با جعل امضای مسئولان آن اقدام به فریب تعدادی از شهروندان و با وعده واگذاری زمین، آپارتمان و وام های کم بهره، از آنها مبالغی دریافت کرده است.

 

وی افزود: زمانی که متهم اصلی پرونده قصد ترک استان را داشت در یکی از محله های شهر اراک شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی منتقل شد.

 

سپهوند اظهار داشت: در روند بازجویی ها، متهم به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت حدود دو میلیارد ریال از ۱۲ نفر از شهروندان به بهانه اعطای وام کم بهره یا واگذاری زمین و منزل کلاهبرداری و فرم های خام را نیز با کمک همدست دیگرش تهیه می کرده است.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: همدست دیگر این فرد نیز شناسایی و به پلیس امنیت عمومی استان احضار و به همراه متهم دیگر پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان