//
کدخبر: ۷۰۳۱ //

دستگیری باند کلاهبرداری شرکت کارآفرینی درشهرستان ساوه/کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی که با تاسیس یک شرکت صوری کارآفرینی از 150 شهروند ساوجی در حدود سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

دستگیری باند کلاهبرداری شرکت کارآفرینی درشهرستان ساوه/کلاهبرداری از 150 شهروند

به گزارش فرتاک نیوز، سردار"کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت:‌ ماموران پلیس شهرستان ساوه در تحقیقاتی از فعالیت یک دفتر شرکت کارآفرینی بدون اخذ مجوزهای لازم در سطح شهرستان مطلع شدند و موضوع برای بررسی دقیق  به در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی، کارآگاهان پلیس دریافتند که خانمی شرکتی را  بدون اخذ مجوزهای قانونی تاسیس کرده و در تبلیغات خود برای جذب شهروندان اعلام می دارد که تعدادی از مسئولان شهرستان سهامدار شرکت بوده و با ترغیب اشتغالزایی برای بانوان، زمانی که خانمی در آن دفتر حاضر می شد مبلغی وجه نقد و یک فقره سفته به عنوان تضمین از فرد مراجعه کننده اخذ کرده و مدعی می شود که علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه، مزایایی چون بیمه و پاداش نیز به آنها تعلق خواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی که از سوی کارآگاهان پلیس انجام شده مشخص که موسس شرکت خانمی است که دارای سوابقی تحت عنوان کلاهبرداری و پیشینه کیفری است.

سردار عزیزی در ادامه تصریح کرد: بلافاصله در این خصوص پرونده ای تشکیل و با هماهنگی قاضی پرونده، محل فعالیت شرکت پلمب شد و سه نفر از افرادی که با موسس شرکت همکاری داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: متهم اصلی پرونده که در جریان دستگیری همکارانش قرار گرفته بود، از استان متواری شده بود و در تحقیقات پلیس مشخص شد که در استان خراسان رضوی پنهان شده است.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی تیمی از کارآگاهان پلیس شهرستان ساوه به شهر مشهد عزیمت و  پس از چهار روز تعقیب و مراقبت شبانه روزی و پیگیری های مستمر، متهم را در یکی از هتل های شهر مشهد شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و به پلیس آگاهی شهرستان ساوه انتقال شد.

سردار عزیزی تصریح کرد:‌ در مراحل رسیدگی به پرونده تا کنون 150 نفر از بانوانی که از آنان کلاهبرداری شده بود شناسایی شده اند و همچنین مشخص شد که این شرکت صوری در حدود سه میلیار ریال از این افراد کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متهم اصلی نیز با دستور قضایی و با صدور قراری سنگین روانه زندان شد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان